Jump to content

Staatsgreep Turkije


Visser23

Recommended Posts

Je kunt zeggen dat het jammer is dat het niet gelukt is, maar recente geschiedenis (egypte) laat zien dat een staatsgreep vaak niet echt goed uitpakt. Verder heeft Erdogan in Turkije wel gewoon het grootste deel van het volk achter zich, dus deze staatsgreep was eigenlijk vanaf het begin al gedoemd te mislukken. Ik sta er zelf ook niet echt achter als de meerderheid van het volk pro-Erdogan is. Erdogan is in mijn ogen een heel erg slechte leider, maar ik zie niet echt veel positieve kanten aan een staatsgreep als het volk zelf er op tegen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is niet slecht voor de positie van Erdogan. Mislukte coup is juist in zijn voordeel.

Veel Nederturken veroordelen de coup-plegers. Iemand net op tv: "het is niet eerlijk dat ze wapens betaald door ons belastinggeld tegen ons gebruiken". Kon niet anders denken dan dat hij niet echt veel bij zal dragen :7

Ben bang voor de gevolgen voor de democratie...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat de Turken, inclusief de Nederturken hem nog serieus durven te nemen vind ik helemaal triest.

Dat denken die Nederturken over Geert Wilders en zijn volgelingen ook.

Je bent niet de enige die zwaar onderschat hoe geliefd Erdogan is door de Turkse bevolking, voor hun is hij namelijk wel een goede leider(in hun ogen). Om nog maar te zwijgen van de terugdringing van de staatsschuld van Turkije door diezelfde Erdogan. Ik ben er geen fan van, maar je moet het wel in z'n context zien. Deze coup was gedoemd om te mislukken, want het is maar een kleine minderheid die echt tegen Erdogan is in Turkije, dat bewijst de mislukking en het kleine draagvlak ervan ruimschoots.

Je kunt zeggen dat het jammer is dat het niet gelukt is, maar recente geschiedenis (egypte) laat zien dat een staatsgreep vaak niet echt goed uitpakt. Verder heeft Erdogan in Turkije wel gewoon het grootste deel van het volk achter zich, dus deze staatsgreep was eigenlijk vanaf het begin al gedoemd te mislukken. Ik sta er zelf ook niet echt achter als de meerderheid van het volk pro-Erdogan is. Erdogan is in mijn ogen een heel erg slechte leider, maar ik zie niet echt veel positieve kanten aan een staatsgreep als het volk zelf er op tegen is.

Jij snapt het. :Y Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hoor net dat 5 rechters van het hoogste gerechtshof op non-actief zijn gesteld. Bye bye eerlijk recht, voor zover dat nog bestond. Ben steeds meer overtuigd dat deze coup eigenlijk uitgedacht is door Erdogan zelf. De echte verliezer is de democratie; het zal nu steeds meer naar een dictatuur neigen ben ik bang. Als het wel een echte coup was, dan zijn de coupplegers echt achterlijk. Ze konden het niet eens winnen van politie en burgers, met tanks en helis. En het levert slechts op dat Erdogan nu sterker wordt en niemand vreemd opkijkt als hij harde maatregelen treft.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoor net dat 5 rechters van het hoogste gerechtshof op non-actief zijn gesteld. Bye bye eerlijk recht, voor zover dat nog bestond. Ben steeds meer overtuigd dat deze coup eigenlijk uitgedacht is door Erdogan zelf. De echte verliezer is de democratie; het zal nu steeds meer naar een dictatuur neigen ben ik bang. Als het wel een echte coup was, dan zijn de coupplegers echt achterlijk. Ze konden het niet eens winnen van politie en burgers, met tanks en helis. En het levert slechts op dat Erdogan nu sterker wordt en niemand vreemd opkijkt als hij harde maatregelen treft.

Begint er echt op te lijken, het speelt allemaal zo mooi in zijn kaarten.. :N
Link to comment
Delen op andere websites

En waarschijnlijk hebben de EU-landen nu zoveel medelijden gekregen met Erdogan, vanwege de vele gevallen doden, dat ze Turkije alleen maar sneller tot de Europese Unie willen laten treden. Zeker als het aan Juncker en premiers als Rutte ligt. Dit gaat nog een flink staartje krijgen ben ik bang.

Juist niet. Yildrim sprak van het herinvoeren van de doodstraf en Erdogan zal alleen maar meer macht naar zich toe trekken de komende periode. De doodstraf past niet binnen het Europese rechtssysteem en een machtiger Erdogan zal alleen de democratie meer ondermijnen. Bovendien heeft de EU geen enkel belang bij een onstabiel land binnen de EU.

Er zijn momenteel ook duizenden rechters op non-actief gezet en 5 leden van de rechtelijke advies raad. De eerste tekenen dat Erdogan meer macht naar zich toe gaat trekken.

Dat van die doodstraf, en dat Erdogan hierdoor meer macht gaat krijgen, noemde ik ook. knipoog.gif

Maar ik zei het omdat zelfs na deze coup, onze premier en nog een aantal andere hooggeplaatste mensen (Juncker, Merkel, Obama, Kerry etc.) het volk waanden tot kalmte. Ze zeiden dat Erdogan een democratisch gekozen president is en dit gerespecteerd moeten worden. Ze steunden de coup op geen enkele wijze, maar wel de president die dankzij fraude gekozen is. Geloof me, het zou me niet verbazen als we binnenkort van Juncker te horen krijgen dat de papieren om Turkije tot de EU toe te laten treden ingevuld worden. Zo gek is die man.

Link to comment
Delen op andere websites

Ergens was ik toch wel benieuwd geweest naar de gevolgen van zo'n coup. Erdogan is een malloot, maar zou zo'n coup een veel betere leider voortbrengen? Zou Turkije er op lange termijn echt op vooruitgaan? Ik betwijfel het.

Maar ik zei het omdat zelfs na deze coup, onze premier en nog een aantal andere hooggeplaatste mensen (Juncker, Merkel, Obama, Kerry etc.) het volk waanden tot kalmte. Ze zeiden dat Erdogan een democratisch gekozen president is en dit gerespecteerd moeten worden. Ze steunden de coup op geen enkele wijze, maar wel de president die dankzij fraude gekozen is. Geloof me, het zou me niet verbazen als we binnenkort van Juncker te horen krijgen dat de papieren om Turkije tot de EU toe te laten treden ingevuld worden. Zo gek is die man.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek

Link to comment
Delen op andere websites

En waarschijnlijk hebben de EU-landen nu zoveel medelijden gekregen met Erdogan, vanwege de vele gevallen doden, dat ze Turkije alleen maar sneller tot de Europese Unie willen laten treden. Zeker als het aan Juncker en premiers als Rutte ligt. Dit gaat nog een flink staartje krijgen ben ik bang.

Juist niet. Yildrim sprak van het herinvoeren van de doodstraf en Erdogan zal alleen maar meer macht naar zich toe trekken de komende periode. De doodstraf past niet binnen het Europese rechtssysteem en een machtiger Erdogan zal alleen de democratie meer ondermijnen. Bovendien heeft de EU geen enkel belang bij een onstabiel land binnen de EU.

Er zijn momenteel ook duizenden rechters op non-actief gezet en 5 leden van de rechtelijke advies raad. De eerste tekenen dat Erdogan meer macht naar zich toe gaat trekken.

Dat van die doodstraf, en dat Erdogan hierdoor meer macht gaat krijgen, noemde ik ook. knipoog.gif

Maar ik zei het omdat zelfs na deze coup, onze premier en nog een aantal andere hooggeplaatste mensen (Juncker, Merkel, Obama, Kerry etc.) het volk waanden tot kalmte. Ze zeiden dat Erdogan een democratisch gekozen president is en dit gerespecteerd moeten worden. Ze steunden de coup op geen enkele wijze, maar wel de president die dankzij fraude gekozen is. Geloof me, het zou me niet verbazen als we binnenkort van Juncker te horen krijgen dat de papieren om Turkije tot de EU toe te laten treden ingevuld worden. Zo gek is die man.

Ik snap je frustratie over het feit dat geen enkel land de coup steunt, maar je moet ook wel een heel verdraaid beeld hebben van internationale politiek om te denken dat een beetje goede politicus een staatsgreep tegen een op zich democratisch gekozen leider zal steunen, en al helemaal als de eigen bevolking de staatsgreep al niet steunt. Dat is namelijk bijna een oorlogsverklaring.

Verder denk ik dat Turkije in de nabije toekomst niet tot Europa zal toetreden. Het Turkse volk heeft hier blijkbaar geen behoefte aan, en verder is je redenering daarover puur gebaseerd op speculatie over wat een Juncker 'misschien' zal doen. Erdogan is echt de ondergang van het seculaire Turkije, maar blijkbaar hebben de Turken hier zelf geen problemen mee, dus kan een Westers land helaas niks doen om te helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...