Jump to content

Staatsgreep Turkije


Visser23

Recommended Posts

Blijkbaar heeft het leger in Turkije net een poging gedaan om de macht over te nemen in Turkije. Vliegvelden liggen plat en de publieke omroep is in handen genomen. Erdogan is op het moment niet in Turkije. Wat vinden we ervan? Erdogan (eindelijk) weg? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Blijkbaar heeft het leger in Turkije net een poging gedaan om de macht over te nemen in Turkije. Vliegvelden liggen plat en de publieke omroep is in handen genomen. Erdogan is op het moment niet in Turkije. Wat vinden we ervan? Erdogan (eindelijk) weg? smile3.gif

Terecht dat dit gebeurt. Maar de staatsgreep moet snel afgerond worden, want anders krijg je misschien wel een burgeroorlog. Erdogan heeft die over zichzelf afgeroepen.

Das het domste om te doen. Dan worden mensen als kanonnenvlees gebruikt. Niet dat het Erdogan uitmaakt...

Klopt, plus dat de meeste van zijn aanhangers niet naar die zender kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hulde aan het Turkse leger om op te staan tegen het regime van Erdogan. Natuurlijk hoopte ik dat levens gespaard zouden blijven, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Althans, ik zit al vanaf het begin CNN te kijken, en daar is meermaals te zien geweest hoe er op mensen geschoten werd. Verschrikkelijk, ik keur het geweld ook volledig af. Maar ik steun de actie van het leger. We moeten van mensen als Erdogan af. Hij heeft lak aan democratie, ondanks dat hij zelf vanavond nog beweerde dat de coup een actie tégen de democratie is. Wat een naar en miezerig mannetje is het.

Sowieso het feit dat hij FaceTime gebruikt om het volk te vragen de straten op te gaan om tegen het leger te vechten. Ik heb daar geen woorden voor. Dat de Turken, inclusief de Nederturken hem nog serieus durven te nemen vind ik helemaal triest.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

je weet ook niet wie de staatsgreep heeft georganiseerd, schijnbaar een of andere imam Fethullah Gülen, die heel wat volgelingen heeft krijgt nu de schuld, als ik wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Fethullah_G%C3%BClen mag geloven is dat iemand die de islam wil moderniseren, en zich inzet voor vooruitgang van de islam.

ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, jammer dat het niet gelukt is. Ik denk dat iedereen dat stuk wannabe-dictator graag weg wil. Turkije zo lang mogelijk buiten de EU houden zolang die mens aan de macht blijft.

De Nederturken natuurlijk weer niet. Blijkbaar wemelde Rotterdam vannacht van de mensen die Erdogan zien als hun grote, geliefde leider. En dat leeft dan in Nederland... Ik ben in ieder geval teleurgesteld dat de coup mislukt is. Dit was de enige kans om van Erdogan af te kunnen komen, nu gaat hij juist meer macht krijgen. Hij wil bijvoorbeeld de doodstraf gaan invoeren 'als afschrikmiddel'.

En waarschijnlijk hebben de EU-landen nu zoveel medelijden gekregen met Erdogan, vanwege de vele gevallen doden, dat ze Turkije alleen maar sneller tot de Europese Unie willen laten treden. Zeker als het aan Juncker en premiers als Rutte ligt. Dit gaat nog een flink staartje krijgen ben ik bang.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En waarschijnlijk hebben de EU-landen nu zoveel medelijden gekregen met Erdogan, vanwege de vele gevallen doden, dat ze Turkije alleen maar sneller tot de Europese Unie willen laten treden. Zeker als het aan Juncker en premiers als Rutte ligt. Dit gaat nog een flink staartje krijgen ben ik bang.

Juist niet. Yildrim sprak van het herinvoeren van de doodstraf en Erdogan zal alleen maar meer macht naar zich toe trekken de komende periode. De doodstraf past niet binnen het Europese rechtssysteem en een machtiger Erdogan zal alleen de democratie meer ondermijnen. Bovendien heeft de EU geen enkel belang bij een onstabiel land binnen de EU.

Er zijn momenteel ook duizenden rechters op non-actief gezet en 5 leden van de rechtelijke advies raad. De eerste tekenen dat Erdogan meer macht naar zich toe gaat trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...