Jump to content

Xbox controller in USB port.


Dr.Oppai

Recommended Posts



Zo, als fanatiek gamer op zowel de Xbox als de PC weet ik dat race games en spellen als Fifa gewoon kut zijn om met een toetsenbord te spelen. Ik prop daarom regelmatig een Xbox controller in m'n pc. Hiervoor gebruik ik altijd een van m'n USB porten die op mijn toetsenbord zitten.
Ik wilde gister echter weer een potje Fifa spelen maar toen ik m'n controller in m'n toetsenbord deed ging het lampje op de controller na een halve seconde uit en kreeg ik op m'n scherm de melding dat de stroomtoevoer niet genoeg was via deze USB port, dit terwijl hij het vroeger in dezelfde porten wel altijd deed.
2625rwg.png

Hoezo gebeurd dit ineens en is het op te lossen zodat ik niet een van m'n poorten achterin m'n PC hoef te gebruiken? (Zit namelijk in een dichte kast waar ik niet zomaar bij kan.)
Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurt mij ook regelmatig. De ingebouwde USB hub in mijn toetsenbord (G15 eerste gen) is net genoeg om een smartcard lezer van stroom te voorzien, maar andere apparaten trekt die niet. Ik weet niet of dat zomaar op te lossen is. In ieder geval andere apparaten loskoppelen die op die hub zijn aangesloten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurt mij ook regelmatig. De ingebouwde USB hub in mijn toetsenbord (G15 eerste gen) is net genoeg om een smartcard lezer van stroom te voorzien, maar andere apparaten trekt die niet. Ik weet niet of dat zomaar op te lossen is. In ieder geval andere apparaten loskoppelen die op die hub zijn aangesloten.

Tja, er zitten twee porten op en de 2e is altijd vrij. Daarnaast trok dezelfde USB port de controller voorheen wel altijd zonder problem.

Ik bedenk me wel net dat het kan zijn dat mijn toetsenbord zelf wellicht op een 2.0 port is aangesloten terwijl ik hem eerst misschien (heb ik niet op gelet toen ik alles aansloot) in een 3.0 deed. Dat beinvloed ook wel de stroomtoevoer van m'n toetsenbord porten lijkt me?

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

Nope. USB 3.0 zelfde verhaal.

Dat beinvloed ook wel de stroomtoevoer van m'n toetsenbord porten lijkt me?

Geloof het wel. Een andere optie is om een usb verlengkabeltje te kopen.

Het probleem zit hem eigelijk niet in de lengte van de controller kabel maar in het gebrek aan beschikbare USB porten. Vandaar dat de porten op mn toetsenbord altijd redding boden, tot m'n controller het ineens niet meer deed ofc.

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...