Jump to content

Tweede Kamerverkiezingen 2017


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

20 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Wat een opmerkelijke woordkeuze, ThunderDuck. Hoezo loopt de PVV wéér weg voor een debat? Je lijkt te suggereren dat ze debatten voor de lol uit de weg gaan. Ik sta achter het besluit van Agema om niet deel te nemen aan dat debat. Het is toch maar verspilling van de tijd, zeker als ik kijk naar hoe de afgelopen debatten zijn verlopen. Het is niet meer dan een beetje moddergooien na elkaar, ruimte voor constructief discussiëren over belangrijke standpunten is er niet meer bij. Het Carrédebat is daar een voorbeeld van. Het hoogtepunt van dat debat was nog Henk Krol die Diana Matroos even op haar nummer zette. Voor de rest vond ik er weinig aan. Ook het vrouwendebat waar Agema zelf wel aan meegedaan heeft laatst was niets aan in mijn ogen en kwam meer over als een theekransje dan als een écht debat.

 

Neemt niet weg dat ik de komende debatten waar Wilders aan meedoet ga volgen trouwens. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van: Wilders die niet met inhoudelijke oplossingen komt, Rutte die maar blijft hameren op zijn 'successen' als premier van Nederland en de andere politici (met name Pechtold en Klaver) die ons land alleen maar ten gronde willen richten met een radicaal pro-milieu-, EU- en immigratiebeleid. Ik hoop op een verassing van welke politicus dan ook, maar ik heb zeer lage verwachtingen na de eerdere debatten te hebben gezien. :puh:

Ik denk niet dat de PVV plezier beleeft aan het weglopen van debatten, maar ik denk dat ze heel goed snappen dat ze niets te winnen hebben bij een debat. Wilders is inhoudelijk nou eenmaal een uitzonderlijk zwakke politicus, die door zijn idiote opmerkingen de afgelopen jaren bij werkelijk geen enkele andere partij meer aansluiting vindt. Misschien had de PVV nog wat VVD-zetels kunnen afpakken als de Turkse kwestie verkeerd was afgelopen, maar omdat die situatie goed is afgehandeld staan ze met lege handen. Ik neem het ze wel degelijk kwalijk: Je hebt als volksvertegenwoordiger nou eenmaal een verantwoordelijkheid om je standpunten en daden te verantwoorden tegenover dat volk. Als je die verantwoordelijkheid uit de weg gaat dan ondermijn je het democratisch proces. Dat jij geen behoefte hebt aan een debat wil nog niet zeggen dat de debatten geen functie vervullen.

 

Ik vind het ook nogal frappant dat juist jij, rechtse extremist zijnde, spreekt over 'het land ten gronde willen richten'. Het komt niet in je op dat er mensen in Nederland rondlopen die een pro-Europees milieubewust beleid juist de enige verstandige koers voor Nederland vinden, in plaats van dat het enge landsverraders zijn die Nederland willen vernietigen :7 

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    44

  • NicolaB

    43

  • _Night-Men_

    32

  • DDT Dorus

    27

Politiek is meer dan alleen deelnemen aan een regering. Ook in de oppositie kun je belangrijke dingen klaarmaken. Denk maar aan de vasthoudendheid van Dion Graus m.b.t. 144.

 

Geen haar op m'n hoofd die er ooit aan zal denken om PVV te stemmen, maar je moet ze ook niet tekort gaan doen. De PVV is meer dan alleen Wilders. Naja, op papier natuurlijk niet :7

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Cabyon zei:

Ben aan het overwegen om op Forum voor Democratie te stemmen. Wie wil nou niet 'de belangrijkste intellectueel van Nederland' in de Tweede Kamer?

Nou heb ik niks met zijn alt-right-achtige beweging, maar hij zou toch wel een verrijking zijn voor de kamer. Benieuwd hoe de partijen om zouden gaan met zijn gedurfde vragen en imponerende houding in debatten. 

Link to comment
Delen op andere websites

21 uur geleden, ThunderDuck zei:

Ik denk niet dat de PVV plezier beleeft aan het weglopen van debatten, maar ik denk dat ze heel goed snappen dat ze niets te winnen hebben bij een debat. Wilders is inhoudelijk nou eenmaal een uitzonderlijk zwakke politicus, die door zijn idiote opmerkingen de afgelopen jaren bij werkelijk geen enkele andere partij meer aansluiting vindt. Misschien had de PVV nog wat VVD-zetels kunnen afpakken als de Turkse kwestie verkeerd was afgelopen, maar omdat die situatie goed is afgehandeld staan ze met lege handen. Ik neem het ze wel degelijk kwalijk: Je hebt als volksvertegenwoordiger nou eenmaal een verantwoordelijkheid om je standpunten en daden te verantwoorden tegenover dat volk. Als je die verantwoordelijkheid uit de weg gaat dan ondermijn je het democratisch proces. Dat jij geen behoefte hebt aan een debat wil nog niet zeggen dat de debatten geen functie vervullen.

 

Ik vind het ook nogal frappant dat juist jij, rechtse extremist zijnde, spreekt over 'het land ten gronde willen richten'. Het komt niet in je op dat er mensen in Nederland rondlopen die een pro-Europees milieubewust beleid juist de enige verstandige koers voor Nederland vinden, in plaats van dat het enge landsverraders zijn die Nederland willen vernietigen :7 

Ik vind het ook gewoon vervelend dat, doordat Wilders zo opzichtig niet in de regering probeert te komen (alsof Agema het druk heeft met regeren of zo :clown: ), het de komende jaren gewoon precies weer hetzelfde mantra wordt. Wilders beticht Rutte de elite te zijn en het slecht te doen enzovoorts enzovoorts zonder dan ook een minimale constructieve houding aan te nemen. Het is frustrerend.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Cabyon zei:

Ik vind het ook gewoon vervelend dat, doordat Wilders zo opzichtig niet in de regering probeert te komen (alsof Agema het druk heeft met regeren of zo :clown: ), het de komende jaren gewoon precies weer hetzelfde mantra wordt. Wilders beticht Rutte de elite te zijn en het slecht te doen enzovoorts enzovoorts zonder dan ook een minimale constructieve houding aan te nemen. Het is frustrerend.

Stem dan op wilders,

als hij in de regering komt, klapt deze binnen de kortste tijd, Wilders weet donders goed dat hij alleen in de oppositie kan functioneren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook niets nieuws gehoord. Dezelfde leugens van Rutte, dezelfde schreeuwende Wilders. Toch zou, als ik echt moet kiezen, Rutte voor mij de winnaar zijn van dit debat. Maar dat is puur, omdat ik hoopte dat Wilders met concrete oplossingen zou komen om reden te hebben toch op de PVV in plaats van FvD te stemmen. En dat is niet gebeurd. Maar inhoudelijk gezien was het gewoon hetzelfde liedje. Erg jammer, ik had meer verwacht van dit debat.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Los van de prachtige locatie vond ik het niet echt een heel vermakelijk debat. Komt vooral omdat de meningen al bekend zijn er maar twee partijen meededen. Het enige nieuwe wat ik heb gehoord is het woord 'Koran-politie'. Wat mij betreft nu al het woord van het jaar. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie dat steeds meer dat PVV'ers overwegen op de FvD te stemmen. En dat vind ik niet verkeerd. Ik heb altijd bij Wilders het gevoel dat het poppenkast is. Schreeuwt over elite in de kamer, maar zit er zelf al 18 jaar in. Misschien wat tijd voor zelfreflectie?

 

En je kan zeggen over die Baudet wat je wilt, maar hij zette zich wel als burger veel in en onderbouwd zijn standpunten goed. Mede daardoor voelen de 'populistische' standpunten aan als standpuntenmet nuance. Daar kunnen de PVV en VNL wat van leren, want hierdoor kunnen ze zetels gaan mislopen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

13 minuten geleden, NicolaB zei:

Ik zie dat steeds meer dat PVV'ers overwegen op de FvD te stemmen. En dat vind ik niet verkeerd. Ik heb altijd bij Wilders het gevoel dat het poppenkast is. Schreeuwt over elite in de kamer, maar zit er zelf al 18 jaar in. Misschien wat tijd voor zelfreflectie?

 

En je kan zeggen over die Baudet wat je wilt, maar hij zette zich wel als burger veel in en onderbouwd zijn standpunten goed. Mede daardoor voelen de 'populistische' standpunten aan als standpuntenmet nuance. Daar kunnen de PVV en VNL wat van leren, want hierdoor kunnen ze zetels gaan mislopen.

Het is inderdaad de nuance bij FvD dat mij aantrekt. Ik sta nog steeds vierkant achter de standpunten van Geert Wilders, maar Forum voor Democratie weet haar plannen tenminste uitgebreid te beschrijven. Daarnaast is Thierry Baudet gewoon een prima debater, en hij lijkt me dan ook een aanwinst voor de Tweede Kamer. Toch heb ik hier en daar mijn twijfels wat betreft het verlies van zetels bij de PVV dat je al benoemt. Want door de toenemende interesse in de splinterpartijen loopt PVV het risico niet de grootste te worden en dan zijn hun kansen helemaal verkeken. Daarom ben ik ook blij dat ik tenminste naast mijn eigen stem voor FvD nog twee voor de PVV kan geven (namens mijn ouders!). 

 

Het zal mij benieuwen wat er aankomende woensdag gebeurt. Verliest PVV zetels aan FvD en VNL, of blijven de twijfelaars toch gewoon bij de PVV? Gaat erom spannen!

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

7 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Het is inderdaad de nuance bij FvD dat mij aantrekt. Ik sta nog steeds vierkant achter de standpunten van Geert Wilders, maar Forum voor Democratie weet haar plannen tenminste uitgebreid te beschrijven. Daarnaast is Thierry Baudet gewoon een prima debater, en hij lijkt me dan ook een aanwinst voor de Tweede Kamer. Toch heb ik hier en daar mijn twijfels wat betreft het verlies van zetels bij de PVV dat je al benoemt. Want door de toenemende interesse in de splinterpartijen loopt PVV het risico niet de grootste te worden en dan zijn hun kansen helemaal verkeken. Daarom ben ik ook blij dat ik tenminste naast mijn eigen stem voor FvD nog twee voor de PVV kan geven (namens mijn ouders!). 

 

Het zal mij benieuwen wat er aankomende woensdag gebeurt. Verliest PVV zetels aan FvD en VNL, of blijven de twijfelaars toch gewoon bij de PVV? Gaat erom spannen!

Het zijn in ieder geval wel 2 partijen die elkaar na de verkiezingen vast kunnen vinden in een eventuele coalitie of samenwerking (in de oppositie).

 

http://www.dumpert.nl/mediabase/7073299/5fa9f507/theo_hiddema_gaat_er_vol_in.html

 

Ik kom zelf nog wel eens die 2 tegen. Dit weekend zag ik die Hiddema lopen op A'dam centraal. Blijft toch een uniek (beetje pedanterig) persoon :puh:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...