Jump to content

Tweede Kamerverkiezingen 2017


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    44

  • NicolaB

    43

  • _Night-Men_

    32

  • DDT Dorus

    27

Ik wil over de uitslag nog geen concrete uitspraken doen, want over het algemeen zijn exitpolls niet 100% accuraat. Zeker als we kijken naar de Amerikaanse verkiezingen, waarbij de eerste exitpolls Hillary Clinton uitriepen tot president. Want dat werd natuurlijk Donald Trump uiteindelijk. Ik wacht de uitslag gewoon even af. Maar ik ben absoluut niet te spreken over de uitslag van de partij DENK. Hoe kan het zijn, dat die partij 3 zetels gaat krijgen? Echt ongelofelijk teleurgesteld in dat resultaat.

 

Tegelijkertijd ook niet heel erg tevreden met waar PVV op uitkomt, maar het is ook geen slecht resultaat. Kans op een kabinet met de PVV is nu helemaal verkeken, maar het zijn wel 4 zetels erbij. En Forum voor Democratie krijgt 2 zetels! Ook blij voor 50Plus met hun winst trouwens.

 

Enfin, op naar het resultaat! Zal nog even duren voordat die er is, maar goed. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

De uitslag is nog steeds niet definitief, met nog 17 gemeenten te gaan op het moment van schrijven (heeft dat voorgaande jaren ook zo lang geduurd?). Maar ik wil toch even m'n zegje doen. Ik ben redelijk optimistisch over het behaalde resultaat. Het is jammer dat mensen nog steeds trappen in de VVD, maar ik vermoed dat dit deels te wijten is aan het strategisch stemmen. Daar is immers veel over gesproken. Alsnog was VVD waarschijnlijk (nipt) de grootste geworden, maar het verschil had kleiner kunnen zijn.

 

Dat gezegd hebbende, de PVV staat volgens de huidige uitslag op de tweede plaats met 20 zetels. Naar mijn mening toch een net resultaat. En nieuwkomer Forum voor Democratie krijgt 2 zeteltjes, ook zeker niet verkeerd! Wat me vooral opvalt, is dat de PVV in meer gemeenten oprukt. In 2010 was het alleen het zuiden waar het de grootste werd in veel plaatsen, maar volgens het huidige kaartje zijn daar enkele gemeenten in Groningen en Drenthe bij gekomen, plus eentje in Overijssel. Daarnaast in veel gemeenten de tweede geworden of simpelweg een plekje omhooggeschoven. Ook in mijn eigen woonplaats bijvoorbeeld. 

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo 'trappen in de VVD'? Het is toch walgelijk om te zien dat mensen willen beweren dat er corruptie zou zijn en dat die mensen dan ook nog een bron aanhalen als 'van mensen hoorde ik'. Net zoals Dutchy ben ik blij dat het populisme niet gewonnen heeft in Nederland. Ook ik was ergens bang, maar dat komt vooral ook door de haat die overal op nieuwsartikelen te vinden is. Gelukkig is het stilzwijgende volk in de meerderheid die niet klagen en gewoon hard blijven werken. Kan je van het gros van die schreeuwers niet zeggen. 

Link to comment
Delen op andere websites

22 minuten geleden, Bassieboy35 zei:

Hoezo 'trappen in de VVD'? Het is toch walgelijk om te zien dat mensen willen beweren dat er corruptie zou zijn en dat die mensen dan ook nog een bron aanhalen als 'van mensen hoorde ik'. Net zoals Dutchy ben ik blij dat het populisme niet gewonnen heeft in Nederland. Ook ik was ergens bang, maar dat komt vooral ook door de haat die overal op nieuwsartikelen te vinden is. Gelukkig is het stilzwijgende volk in de meerderheid die niet klagen en gewoon hard blijven werken. Kan je van het gros van die schreeuwers niet zeggen. 

Met trappen in de VVD doel ik er vooral op dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Er waren deze keer weer mensen die strategisch gestemd hebben. Puur omdat Rutte heeft gezegd "Wij gaan niet met de PVV samenwerken". Even los van de vraag of dat wel of niet gaat gebeuren, ik vind dit een domme actie. Je stemt op de partij waar je het inhoudelijk mee eens bent, niet de partij die een ander uitsluit. 

 

Ik vraag me dan ook af hoe de uitslag zou zijn geweest als er helemaal geen strategische stemmers zouden zijn geweest. Misschien zou de VVD nog steeds een meerderheid hebben, maar is dat ineens nog maar een zeteltje verschil met de PVV. :puh: 

Link to comment
Delen op andere websites

28 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Met trappen in de VVD doel ik er vooral op dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Er waren deze keer weer mensen die strategisch gestemd hebben. Puur omdat Rutte heeft gezegd "Wij gaan niet met de PVV samenwerken". Even los van de vraag of dat wel of niet gaat gebeuren, ik vind dit een domme actie. Je stemt op de partij waar je het inhoudelijk mee eens bent, niet de partij die een ander uitsluit. 

Het is met jou steeds hetzelfde verhaal :7 Wanneer besef je nou eens dat mensen het gewoon inhoudelijk eens kunnen zijn met de VVD zonder dat ze dom stemvee zijn? De houding die je nu hebt is behoorlijk arrogant. Alsof jij het allemaal maar beter weet, ondanks dat je in elke discussie hier op het forum het onderspit delft...

Link to comment
Delen op andere websites

1 minuut geleden, ThunderDuck zei:

Het is met jou steeds hetzelfde verhaal :7 Wanneer besef je nou eens dat mensen het gewoon inhoudelijk eens kunnen zijn met de VVD zonder dat ze dom stemvee zijn? De houding die je nu hebt is behoorlijk arrogant. Alsof jij het allemaal maar beter weet, ondanks dat je in elke discussie hier op het forum het onderspit delft...

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het inhoudelijk eens kunnen zijn met de VVD zonder dat ze 'dom stemvee' zijn, maar het is een feit dat er een groep mensen is die strategische stemde tijdens de verkiezingen. Daar kun je gewoon niet omheen.

 

Stellen dat ik een arrogante houding aanneem en dat ik doe alsof ik het allemaal beter weet vind ik geen manier van discussie voeren. Je doet nu zelf alsof je behoort tot de slimste mensen hier. Begin niet over arrogantie als je jezelf zo voor schut zet met deze opmerking.

 

Ik geef puur mijn visie op de verkiezingen, en nog op redelijk respectabele toon ook. Ik had immers kunnen zeggen "Er is fraude gepleegd, VVD kan nooit gewonnen hebben!" Dat doe ik niet, want zo'n loser ben ik absoluut niet. Ik gun het de VVD van harte en hoop op een rechtser kabinet. VVD + CDA + D66 + CU bijvoorbeeld, zoals ik de afgelopen uren meermalen voorbij heb zien komen. Maar blijkbaar wordt het ook niet geaccepteerd als ik een poging doe om wat genuanceerder over te komen. Oke dan, dat is dan ook weer duidelijk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf wel benieuwd in hoeverre de VVD nu anders gaat reageren dan een vorig kabinet, omdat er nu weer andere coalitiepartners mogelijk zijn.


los van de uitslag:

 

Weetje wat ik trouwens wel gek vind? Dat die stembiljetten niet random word gedrukt op volgorde. Dus dat op het ene biljet de VVD op lijst 20 staat, dus dat je het hele ding moet openvouwen en het ander biljet random lijst 1 terecht komt ofzo.

Ik denk dat best wel veel mensen Ad-hoc namelijk stemmen en dat zoiets ook o.a. van invloed kan zijn op stemresultaten.

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Bassieboy35 zei:

Hoezo 'trappen in de VVD'? Het is toch walgelijk om te zien dat mensen willen beweren dat er corruptie zou zijn en dat die mensen dan ook nog een bron aanhalen als 'van mensen hoorde ik'.

Bedoel je corruptie binnen de VVD/door VVD'ers of bedoel je gesjoemel met stemmen? Voor dat eerste hoef je niet heel lang na te denken :7

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, Asphyxiated zei:

Goed nieuws voor links. :)

:cab: PvdA, GL en SP komen op 37 zetels bij mekaar, PvdD en DENK erbij opgeteld 45. Kan me niet voorstellen dat de "linkse" partijen collectief ooit zo slecht hebben gepresteerd. Zelfs dat gedroomde centrumlinkse kabinet van 5 partijen levert geen meerderheid op.

Hopelijk slaat VVD GL niet gauw over, want dat klimaatbewuste beleid is wat mij betreft erg afwezig bij VVD en CDA. Het feit dat Nederland onderaan bungelt wat betreft klimaatdoeleinden is toch wel triest voor het welvarende land dat we zijn.

 

1 uur geleden, _Night-Men_ zei:

Bedoel je corruptie binnen de VVD/door VVD'ers of bedoel je gesjoemel met stemmen? Voor dat eerste hoef je niet heel lang na te denken :7

Haha, lekker.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...