Jump to content

Tweede Kamerverkiezingen 2017


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Vind het best sneu voor PvdA. Ik ben zeker niet links, maar vond het afgelopen kabinet gewoon erg goed, dus gun ik PvdA dit niet. GroenLinks heeft nog nooit wat gepresteerd, dus waar dat vertrouwen ineens vandaan komt... tja van een knap kopje met een gladde babbel :puh: 

 

Zoveel mensen klagen over het afgelopen kabinet. Maar ik ben daar nog nooit door overtuigd. Hooguit dat wij als alle Nederlanders te verwend waren door onze zorgstaat, wat gedurende de crisis niet meer te betalen was.

 

De moeilijke keuzes zijn gemaakt en er is daadkrachtig gesnoeid. Nu zijn er weer middelen beschikbaar die kunnen worden verdeeld. De zeven magere jaren zijn voorbij. Met deze uitkomst zie ik de toekomst positief tegemoet. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    44

  • NicolaB

    43

  • _Night-Men_

    32

  • DDT Dorus

    27

8 uur geleden, Dutchy3010 zei:

 

 

De moeilijke keuzes zijn gemaakt en er is daadkrachtig gesnoeid. Nu zijn er weer middelen beschikbaar die kunnen worden verdeeld. De zeven magere jaren zijn voorbij. Met deze uitkomst zie ik de toekomst positief tegemoet. :) 

En dat is precies waarom GL zo groot is geworden, de crisis is (schijnbaar) voorbij, mensen maken zich niet meer zo druk over de economie en kunnen zich bezig houden met andere zaken (milieu e.d.) en daarom is ook Groen Links weer een hoop stemmen rijker.

In de vette jaren maakt links het geld weer op zodat er weer magere jaren kunnen komen dat rechts weer op mag lossen;)

Link to comment
Delen op andere websites

18 uur geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Met trappen in de VVD doel ik er vooral op dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Er waren deze keer weer mensen die strategisch gestemd hebben. Puur omdat Rutte heeft gezegd "Wij gaan niet met de PVV samenwerken". Even los van de vraag of dat wel of niet gaat gebeuren, ik vind dit een domme actie. Je stemt op de partij waar je het inhoudelijk mee eens bent, niet de partij die een ander uitsluit. 

 

Het klopt dat er strategisch op de VVD is gestemd, ook door mij, maar niet vanwege de reden die jij hier noemt. Dat Rutte de PVV uitsluit maakt me niks uit. Ik wilde vooral dat het land doorgeregeerd gaat worden zoals de afgelopen jaren, en niet dat links aan de macht zou komen. De beste manier daarvoor was volgens mij stemmen op de VVD: een partij waar ik me voor een groot deel in kan vinden, en die dan hopelijk weer als grootste uit de bus is gekomen. 

 

En dat is gelukkig gebeurd. Een kabinet met VVD, CDA, D66 en CU zie ik wel zitten. Blijft wel de vraag of die laatste twee eruit gaan komen wat betreft de wet levensbeëindiging.

Link to comment
Delen op andere websites

5 uur geleden, NandroDavids zei:

Het klopt dat er strategisch op de VVD is gestemd, ook door mij, maar niet vanwege de reden die jij hier noemt. Dat Rutte de PVV uitsluit maakt me niks uit. Ik wilde vooral dat het land doorgeregeerd gaat worden zoals de afgelopen jaren, en niet dat links aan de macht zou komen.

Welke partij had inhoudelijk het meeste jouw voorkeur? (als ik vragen mag)

Link to comment
Delen op andere websites

22 uur geleden, _Night-Men_ zei:

Bedoel je corruptie binnen de VVD/door VVD'ers of bedoel je gesjoemel met stemmen? Voor dat eerste hoef je niet heel lang na te denken :7

Gesjoemel met de stemmen, uiteraard. Mooi voorbeeld:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Het onderhandelen over de formatie is begonnen! Aantal mogelijke coalities die ik voorbij heb zien komen:

 

Rutte: VVD + CDA + D66 + CU óf VVD + CDA + D66 + GL

Pechtold: VVD + CDA + D66 + GL

Roemer: CDA + D66 + GL + SP + PvdA + CU

Wilders: VVD + PVV + CDA + SGP + FvD óf VVD + PVV + CDA + 50Plus

 

Wat Roemer (en overigens ook Klaver) wil is bijna onmogelijk. Je zou 6 partijen krijgen, dat is gewoon gedoemd tot mislukken. En dan kunnen we over een half jaar weer verkiezingen gaan houden. Het is al erg zat dat vier partijen nodig zijn voor een coalitie, zelfs als je puur met de grootste partijen zou gaan werken: VVD + PVV + CDA + D66. Helaas hebben de leiders van drie van deze vier partijen de PVV al bij voorbaat uitgesloten, en dus ook 1,3 miljoen kiezers. Erg teleurstellend.

 

Maar goed... ik zeg je één ding: zolang GroenLinks niet in een kabinet komt, ben ik al tevreden. Zelfs met D66 erbij, mits ze de duurzaamheidsagenda wat inperken en wat terughoudender worden over het immigratiestandpunt. Want al dat gewauwel over die milieuprojecten en het toelaten van alle immigranten, dat zie ik dus echt niet zitten hé. Ook hun pro-EU retoriek staat me niet zo aan. VVD deed het wat dat betreft okay. Maar nog méér EU? No, thank you. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Het onderhandelen over de formatie is begonnen! Aantal mogelijke coalities die ik voorbij heb zien komen:

 

Rutte: VVD + CDA + D66 + GL óf VVD + CDA + D66 + GL

Pechtold: VVD + CDA + D66 + GL

Roemer: CDA + D66 + GL + SP + PvdA + CU

Wilders: VVD + PVV + CDA + SGP + FvD óf VVD + PVV + CDA + 50Plus

 

Wat Roemer (en overigens ook Klaver) wil is bijna onmogelijk. Je zou 6 partijen krijgen, dat is gewoon gedoemd tot mislukken. En dan kunnen we over een half jaar weer verkiezingen gaan houden. Het is al erg zat dat vier partijen nodig zijn voor een coalitie, zelfs als je puur met de grootste partijen zou gaan werken: VVD + PVV + CDA + D66. Helaas hebben de leiders van drie van deze vier partijen de PVV al bij voorbaat uitgesloten, en dus ook 1,3 miljoen kiezers. Erg teleurstellend.

 

Maar goed... ik zeg je één ding: zolang GroenLinks niet in een kabinet komt, ben ik al tevreden. Zelfs met D66 erbij, mits ze de duurzaamheidsagenda wat inperken en wat terughoudender worden over het immigratiestandpunt. Want al dat gewauwel over die milieuprojecten en het toelaten van alle immigranten, dat zie ik dus echt niet zitten hé. Ook hun pro-EU retoriek staat me niet zo aan. VVD deed het wat dat betreft okay. Maar nog méér EU? No, thank you. :7

Bij de opties van Rutte heb je twee keer hetzelfde hè ;)

 

Wat Roemer (en Klaver wellicht ook) slaat natuurlijk helemaal nergens op. Niet alleen omdat je dan zes partijen nodig hebt, maar misschien nog wel meer omdat dat het scenario is wat de kiezer duidelijk niet wil: daarmee negeer je de twee grootste partijen, en dat kun je niet maken. Gaat ook niet gebeuren lijkt me, er zijn genoeg verstandige politici die nu al zeggen dat de VVD de informateur moet leveren en dat het vanaf daar verder moet. Ik heb dan ook zeker nog mijn hoop gevestigd op VVD, CDA, D66, aangevuld met iets anders dan GroenLinks.

 

Link to comment
Delen op andere websites

48 minuten geleden, NandroDavids zei:

Bij de opties van Rutte heb je twee keer hetzelfde hè ;)

 

Wat Roemer (en Klaver wellicht ook) slaat natuurlijk helemaal nergens op. Niet alleen omdat je dan zes partijen nodig hebt, maar misschien nog wel meer omdat dat het scenario is wat de kiezer duidelijk niet wil: daarmee negeer je de twee grootste partijen, en dat kun je niet maken. Gaat ook niet gebeuren lijkt me, er zijn genoeg verstandige politici die nu al zeggen dat de VVD de informateur moet leveren en dat het vanaf daar verder moet. Ik heb dan ook zeker nog mijn hoop gevestigd op VVD, CDA, D66, aangevuld met iets anders dan GroenLinks.

 

Excuus, één van de twee moest CU zijn haha. Heb 't even aangepast.

 

Ik ben persoonlijk blij dat er inderdaad al geluiden zijn dat VVD een informateur moet aanwijzen. Dan heeft een coalitie in elk geval een grotere kans op slagen. Dat is dus een positief punt. Je zegt overigens 'daarmee negeer je de twee grootste partijen'. Doel je daarmee op VVD en PVV of op VVD en CDA? Ik vraag het even, omdat je me niet echt overkomt als iemand die het standpunt zou verdedigen dat PVV toch de tweede partij is geworden en dus gehoor moet worden gegeven aan zijn kiezers (1.369.374 miljoen om precies te zijn).

 

Kan het mis hebben natuurlijk. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

11 minuten geleden, Grand Theft Auto TOM zei:

Je zegt overigens 'daarmee negeer je de twee grootste partijen'. Doel je daarmee op VVD en PVV of op VVD en CDA? Ik vraag het even, omdat je me niet echt overkomt als iemand die het standpunt zou verdedigen dat PVV toch de tweede partij is geworden en dus gehoor moet worden gegeven aan zijn kiezers (1.369.374 miljoen om precies te zijn).

 

Kan het mis hebben natuurlijk. :puh:

Uiteraard doel ik daarmee op VVD en PVV, dat zijn immers de twee grootste partijen. Kijk, vanuit praktisch oogpunt snap ik dat het voor sommige partijen ondenkbaar of moeilijk is om met de PVV te gaan regeren. Máár, ik vind niet dat je, zoals Roemer nu blijkbaar wil, de VVD en de PVV buiten de regering houdt. Zo hebben we niet gekozen met z'n allen, dat kan niet.

Link to comment
Delen op andere websites

33 minuten geleden, NandroDavids zei:

Uiteraard doel ik daarmee op VVD en PVV, dat zijn immers de twee grootste partijen. Kijk, vanuit praktisch oogpunt snap ik dat het voor sommige partijen ondenkbaar of moeilijk is om met de PVV te gaan regeren. Máár, ik vind niet dat je, zoals Roemer nu blijkbaar wil, de VVD en de PVV buiten de regering houdt. Zo hebben we niet gekozen met z'n allen, dat kan niet.

Dat vind ik toch wel mooi om te horen. Ik wou dat meer mensen het vanuit dat perspectief bekijken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

55 minuten geleden, NandroDavids zei:

Uiteraard doel ik daarmee op VVD en PVV, dat zijn immers de twee grootste partijen. Kijk, vanuit praktisch oogpunt snap ik dat het voor sommige partijen ondenkbaar of moeilijk is om met de PVV te gaan regeren. Máár, ik vind niet dat je, zoals Roemer nu blijkbaar wil, de VVD en de PVV buiten de regering houdt. Zo hebben we niet gekozen met z'n allen, dat kan niet.

Nouja "zo hebben we niet gekozen?" Duidelijk standpunt van de VVD tijdens de verkiezingscampagne was "NIET MET DE PVV REGEREN!". Zullen best mensen zijn die (mede) daarom op de VVD hebben gestemd.

 

Los daarvan, is het niet geheel onmogelijk natuurlijk als Rutte kan aantonen dat het akkoord aan sterke banden is gelegd. Wilders en Rutte hebben immers vroeger samen gewerkt onder een kap (VVD tijd van Wilders)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...