Jump to content
Bassieboy35

De invloed van 9/11 op GTA III


Het is 11 september 2016, een gewone dag dacht ik toen ik mijn bed uitstapte. Door drukte was ik haast vergeten dat het alweer 15 jaar geleden is dat er een terroristische aanslag plaatsvond. Ieder jaar word je toch weer herinnert aan die gebeurtenis. Wij zijn natuurlijk een GTAForum en daarom kan je je misschien afvragen waar ik nu heen wil met deze inleiding.

Rond de periode van 11 september 2001 zat GTA III in de eindfase en was het bijna klaar om gereleased te worden. Zoals je weet speelt GTA III af in Liberty City, de stad gebaseerd op New York. De stad waar ook de aanslagen plaatsvonden. GTA III kon op bepaalde vlakken gerefereerd worden aan de aanslagen. Wat stond Rockstar te doen in die periode? Het spel uitstellen? Grote veranderingen maken? YouTuber Vladim M is de archieven ingedoken en heeft een analyse gemaakt wat de invloed van 9/11 is geweest op GTA III.



In de praktijk is er dus niet veel veranderd. Onder andere de kleuren van politieauto's, een missie is verwijderd en wat reclames zijn bewerkt/verwijderd. Al met al geeft het toch een mooie inkijk over hoe Rockstar gehandeld heeft na de aanslagen.

Bron:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Jammer dat je er nu geen ledematen meer kan af knallen :bier:

Met de 10-year-anniversary-edition kan dat inderdaad niet omdat daar de modellen van alle personages anders opgebouwd zijn. Bij de PS2 en PC-versies kan dat nog wel, tenzij de taal van de PC is ingesteld op Frans, Duits, Australisch Engels of Nieuw-Zeelands Engels. Als dat laatste het geval is censureert de game zichzelf.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goede analyse in dit filmpje welke meerdere bronnen combineert. Zeker interessant om te zien en het helpt ook geruchten hopelijk in te dammen dat de wijzigingen enorm waren.

Voor mij begint 15 jaar geleden nu wel echt lang geleden te zijn. Ik kan me het bijna niet meer herinneren, behalve dat ik het heftig vond.

Vond het vooral vreemd om in 2010 langs een groot gat in New York te lopen, waar ooit deze twee enorm hoge torens stonden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...