Jump to content

Ben --> Tele2


KoningJesper

Recommended Posts

e,

Ik heb een nice abonnement gevonden bij Tele 2 en daardoor zijn 2 vragen bij mij binnengeschoten:

1. Ik heb nu een abonnement bij Ben (GSMwijzer heeft er ook iets mee te maken :?) en mijn nieuwe is bij Tele2. Ik heb al verschillende mails gehad van GSMWijzer, maar ik heb geen idee hoe (en óf) ik dit een soort van kan overzetten

2. Binnen wat voor een tijdsduur (iPhone 7 komt 16 september uit) gaat de (abonnements)prijs van de 6 significant dalen en hoe significant is dit?

doei

Link to comment
Delen op andere websites

1. Eerlijk gezegd zou ik zelf ook niet exact weten hoe dat moet. Daarvoor kun je het beste contact opnemen met Ben en/of Tele2. :puh:

2. Het is normaliter zo dat standaard alleen de smartphones worden verkocht die door de fabrikant nog aangeboden worden. En Apple verkoopt de iPhone 6 sinds de aankondiging van de iPhone 7 niet meer. De line-up is nu als volgt: iPhone SE, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7 en iPhone 7 Plus. De iPhone SE was al vrij goedkoop en zal dat ook blijven. De iPhone 6s en 6s Plus zouden ieder moment goedkoper moeten worden. Sterker nog, dat zou nu al het geval moeten zijn, en anders vanaf aankomende vrijdag i.v.m. release iPhone 7. Over wat voor prijsverschil er dan komt kan ik weinig zeggen. Dit verschilt echt per provider. Apple gaat meestal voor €100 prijsverlaging*, maar bij een provider is dat echt variabel. Ik heb daar eigenlijk ook weinig tot geen ervaring mee, omdat ik nooit een abonnement gehad heb. Ik pak altijd sim-only en koop dus een los toestel.

* De iPhone 6s met 64 GB opslag kostte eerst €859, nu €769 met dubbel zoveel opslag. 32 GB-variant kost nu €659 tegenover €759 bij de 16 GB-variant vóór dat de iPhone 7 werd aangekondigd.

Link to comment
Delen op andere websites

Veelal is het goedkoper om een los toestel te kopen en er een los abonnement bij te nemen. Gratis bestaat niet, meeste providers rippen je waar je bijstaat als je er een smartphone "bijkrijgt".

Niet altijd. Ik heb bijvoorbeeld een T-Mobile Sim only. 6GB/120EU Min. Voor 22,50 EUR. Ik heb vorige week tussentijds verlengt met een iPhone 7 en hoefde 'maar' 730euro te betalen voor een iPhone 7 Jet Black 128GB en dan blijft mijn abonnement nog steeds 22,50 euro per maand. Ter vergelijking: de normale verkoopprijs ligt zo'n 150 euro hoger. Sinds de Telco's van de rechter de abbonementsprijs moeten scheiden van de toestelprijs is er een hoop veranderd puh2.gif

Ook bij KPN/Vodafone is een toestel goedkoper icm abonnement. Let wel, dit is alleen goedkoper als je ook een abonnement bij die provider wilt. Anders kan het zijn dat een virtuele provider een (veel) goedkoper abbo aanbiedt. Dit is op moment vaak het geval wanneer je een kleine(re) databundel wilt/hebt <4/5GB. Het is eigenlijk gewoon een speurtocht afhankelijk van je wensen en dan uiteindelijk de beste deal vinden puh2.gif

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb nu ook 36 per maand voor 1 GB en iPhone 6 64 GB en los komt ie voor rond de 680 en kom je toch duurder uit smile3.gif

@Tom, thanks. Verwacht jij dat het nog (snel) goedkoper wordt. De geodkoopste voor iPhone 6 64 GB met 1 GB internet is nu 36 per maand, zonder bijbetaling smile3.gif

@Dave. Kan jij me helpen misschien emt die virutele providers. :0 ik snap het niet helemaal, maar wil wel onder 4GB :puh:

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Sure. Een erg goede vergelijker is die van Tweakers. Dus stel jij wilt 4G, 4GB, en je belt niet heel veel. Dan is Tele2 momenteel de goedkoopste met 22EUR de maand (maandcontract) voor 4GB en onbeperkt bellen + SMS'en. Maar dit is Sim Only en heeft niets te maken met de iPhone 6. Vergeet daarnaast niet dat de iPhone 6 eruit gaat dus er zou nog wel eens een leuke deal kunnen opduiken ergens voor abbo icm toestel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik betaalde eerst 11 euro p.m. sinds een half jaar 10 euro p.m. en kreeg er ook nig eens een gratis toestel bij. Tot nu toe nog steeds geen addertjes onder het gras gevonden. Geen aansluitkosten, want ik zat al bij die provider.

Ik ben er dus juist op vooruit gegaan.

Natuurlijk wel een 2 jaar contract, maar deze deal vond ik heel goed.

Wachten op de juiste deal.

Als je trouwens vragen hebt voor een bedrijf zou ik het toch aan het bedrijf zelf vragen. (Contact)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...