Jump to content

[advies] nieuwe PC Dexist


Dexist

Recommended Posts

Budget: ???

Doel: Games

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Goedkoopste optie, dus samengesteld lijkt me?

Benodigde randapparatuur: Geluidboxen heb ik, de rest moet nog.

Besturingssysteem: Windows

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Heel eventueel de SSD uit mijn laptop, maar liever nieuwe

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Goedkoopste optie

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Hoi, ik zit er over na te denken om eens weer een desktop te nemen. Heb nu zo'n 7,8 jaar een laptop gehad. De huidige is ook weer 3 jaar oud.

Over de prijs, heb eigenlijk vrij weinig verstand van hoe duur het is. Maar 1000 euro wordt sowieso te veel, als het kan meer in de richtig van 600/700.

Vereisten,

Spellen als Cities Skylines, ARK, rocket league, wil ik iig goed kunnen spelen, en binnenkort ook bv planet coaster. Ik hoef het niet op Ultra te kunnen spelen, maar wel gewoon op high. De nieuwe spellen dus ook graag op high, of iig meer dan gemiddeld. SSD is ook een vereiste, ik ga niet weer terug naar een HDD :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor een beeldscherm kan je ook op Marktplaats kijken. Scheelt toch al vaak minimaal 50 euro. Toetsenboord en muis combi kan je ook vaak halen. Een vriend had een gaming combi van 20 euro. Nu kan je ook een standaard toetsenboord en muis nemen. Dat zal dan waarschijnlijk 10 euro kosten.

Over de pc zal ik later nog kijken. Misschien zijn er dan ondertussen ook al goede adviezen geplaatst.

Ik zou ook niet weten of je een ssd van een laptop in een pc kan bouwen. Dus daar kan ik je sowieso niet bij helpen.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

128 GB, maar goed dan moet er zeker wel weer iets bij om dat de laptop ssd kleiner zijn de voor de desktop?

Nope. SSD's zijn altijd 7mm dik als ik het goed heb, enige keren dat ze iets dikker zijn is als ze boven de 2tb zitten. Als de case die je koopt een 2.5" slot heeft kan die daar gewoon in, en je hoeft geen andere kabels te kopen etc. Maar dan moet je wel een SSD hebben die via SATA is aangesloten, zoals de meeste laptops wel.

Ik heb nu wel meerdere dingen geprobeerd, maar is er geen geld meer voor een monitor.. Skylake is iig geen optie samen met een GTX1060. :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Merk pc of samengesteld: Goedkoopste optie, dus samengesteld lijkt me?

Het omgekeerde, eigenlijk. Merk PC's zijn vaak goedkoper omdat die componenten in bulk aangekocht kunnen worden aan gereduceerde prijs. Groot nadeel is de kwaliteit. Vooral de power supply is vaak van erbarmelijke kwaliteit en ook maar nét krachtig genoeg om alles van stroom te voorzien. Vaak stoppen ze er ook een compleet onnodige i7 in, gecombineerd met een instap grafische kaart; omdat ze weten dat de gemiddelde consument zich blind staart op dat i7-logo en totaal niet weet wat die "GT 630" nu precies betekent.

Link to comment
Delen op andere websites

Met een i5-6500 en een GTX1060 6GB zal je echt wel 3/4 jaar mee gaan. Misschien niet altijd op high, maar iig met zeer acceptabele framerates. Bij Azerty kwam ik rond de €1000 uit met monitor en toetsenbord/muis/headset combo.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...