Jump to content

Stelling van de Week


Dexist

Recommended Posts

Stelling van de Week 38

Eigenlijk stiekem van vorige week

" Mensen die er bewust voor kiezen om geen orgaandonor te zijn, krijgen ook geen donororganen "

schermafbeelding-2016-02-03-om-08-25-45.png?w=700

Vorige week werd er een topic geopend omtrent het wetsvoorstel van de D66; zonder bezwaar wordt je orgaandonor was het voorstel. Nu is de keuze helemaal aan persoon zelf of hij of zij orgaandonor wilt zijn, maar voor wat hoort wat. De stelling van deze week is dan ook dat als mensen geen orgaandonor willen zijn, dat zij ook geen donororganen mogen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    17

  • NicolaB

    14

  • DDT Dorus

    12

  • Dexist

    11

Top Posters In This Topic

Ik kies ervoor om geen donor te zijn, als ik dan een orgaan nodig zou hebben en ik deze niet zal krijgen (of later doordat donoren voor gaan) is het m'n eigen keus en heb ik maar pech. Het zou fijn zijn als ik er een zou krijgen, maar het is dan m'n eigen keus.

Toch vind ik alsnog dat iedereen een orgaan verdient als iemand deze nodig heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Het concept geven en nemen is je niet bekend, lijkt me?

Als jij graag wilt dat mensen later nadat je dood bent je organen uit je lijf trekken dan is het mij best. Maar ik vind het niet kunnen om mensen te laten sterven omdat hun geen organen kunnen krijgen vanwege hun mening en standpunten.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft in mijn ogen recht op een donororgaan, of je nou zelf doneert of niet. Wel zou ik graag zien dat de mensen die er voor gekozen hebben om orgaandonor te zijn voorrang krijgen t.o.v. de mensen die geen donor zijn.

Precies dit. Dat is gwn het eerlijkst in mijn ogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen hoort zijn organen af te staan na zijn dood, en in staat te zijn er te krijgen. Simpel zat.

Dus, als iemand overleden is moeten ze gelijk, met of zonder toestemming, gelijk zijn hele lichaam leeg rukken en zonder enige orgaan achtergebleven begraven/cremeren omdat dat moet? Lekker egoistisch. Om een overledene leeg te trekken en het lichaam achter te laten vol met littekens. Respect voor de doden is jou niet bekend?
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet echt dat het in de praktijk haalbaar is en het best een complexiteit met zich meebrengt (bijv. wat als iemand donor wordt op het moment dat hij een orgaan denkt nodig te hebben? Of: Wat als het een persoon betreft die de keuze niet vastgelegd heeft in het Nederlandse systeem?). Daarnaast zijn er uitzonderingen die ervoor zorgen dat die keuze ook niks uitmaakt. Zoals uitsluiting van orgaandonatie (bijv. bij een onbekende doodsoorzaak).

Link to comment
Delen op andere websites

Het concept geven en nemen is je niet bekend, lijkt me?

Als jij graag wilt dat mensen later nadat je dood bent je organen uit je lijf trekken dan is het mij best. Maar ik vind het niet kunnen om mensen te laten sterven omdat hun geen organen kunnen krijgen vanwege hun mening en standpunten.

Je wilt dus zelf niet worden leeggetrokken, maar vindt dat het bij een ander wel moet gebeuren als je het nodig hebt?
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is gewoon discriminatie en daar hou ik niet van, daarom ben ik stellig tegen deze stelling.

Ik denk niet echt dat het in de praktijk haalbaar is en het best een complexiteit met zich meebrengt (bijv. wat als iemand donor wordt op het moment dat hij een orgaan denkt nodig te hebben? Of: Wat als het een persoon betreft die de keuze niet vastgelegd heeft in het Nederlandse systeem?). Daarnaast zijn er uitzonderingen die ervoor zorgen dat die keuze ook niks uitmaakt. Zoals uitsluiting van orgaandonatie (bijv. bij een onbekende doodsoorzaak).

Tel daarbij op dat artsen gewoon keihard gefucked worden hierdoor, voor hun is ieder patiënt gelijk aan de ander, maar moet dr. straks een persoon als Nyltje vertellen dat een beschikbare nier richting een alcoholist gaat die die van hem helemaal naar de klote heeft gedronken, maar dhr. wel een donorcodicil is. Er komt gewoon zoveel bij kijken, wil je zoiets daadwerkelijk doorvoeren, dat het simpelweg onmogelijk is.

edit: dr. moet natuurlijk niks aan Nyltje vertellen, maar dr. moet wel wetende van zo een feit verder leven en werken.

Gelukkig moet politiek Den Haag hier ook helemaal niks van hebben.

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom geen poll?

Ontopic: Donoren behoren voorrang te krijgen op donororganen. Eigenlijk zou ik graag een restrictie op willen nemen in mijn donorregistratie dat enkel donoren mijn organen mogen ontvangen, zodat voorkomen wordt dat mijn uitmuntende, lichamelijke inhoud in een of andere egocentrische zak terecht komt :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...