Jump to content

Films waar men blanco in moet stappen


Dotz

Recommended Posts

Nadat ik gisteren met FrankyFourFingers een tijdje gebabbeld heb over films in onze chatbox en ik laatst met een vriend van mij een zekere film (zometeen meer hierover) heb bekeken maak ik dit topic aan.

In sommige films kun je het best blanco instappen; zonder enige voorkennis! Zodoende heb ik een hele tijd een vriend van mij voorgehouden een zekere film te bekijken zonder hem de naam te vertellen zodat hij geen trailer of box-art van de film op kon zoeken. De trailers en box-arts bevatten namelijk flinke spoilers.

tl;dr: Welke films raad jij aan waar men het best blanco in kan stappen?

Lokaal reglement

  • Maak gebruik van sjabloon bij het delen van een film;
  • Laat daarbij naar eigen inzicht delen leeg die het kijkplezier verpesten;
  • Plaats elke vorm van spoilers mét een duidelijke waarschuwing in een spoiler-tag;
  • Gebruik spoilertags uitsluitend voor spoilers, niet voor andere zaken.

Sjabloon

[table=simple][b]Naam[/b]|Naam van de film
[b]Jaar[/b]|Jaar van uitgave van de film
[b]Genre[/b]|Genre(s)
[b]Vermijden[/b]|Zaken die vermeden moeten worden voor het bekijken van de film, bijv. trailers of de box-art
[b]Overige[/b]|Overige zaken; bijv. een korte beschrijving van de plot of een voorkeur van een setting waarin de film bekeken zou moeten worden[/table]

Mijn bijdrage :) :

[table=simple]Naam|The World's End

Jaar|2013

Genre|Komedie

Vermijden|Trailer, box-art, recensies: alles

Overige|De film is het derde deel uit de ''Cornetto-trilogie'' en naar mijn mening het beste deel. Bekijk de andere twee delen ook eens wanneer deze goed bevalt. De beste setting om deze film te kijken is imo met een klein groepje vrienden onder het genot van wat biertjes of een joint.[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

[table=simple]Naam|The Blair Witch Project

Jaar|1999

Genre|Documentaire/Horror/Thriller

Vermijden| Alles, gewoon kijken.

Overige|Kijk hem samen met mensen die van het zelfde genre houden[/table]


[table=simple]Naam|Moon

Jaar|2009

Genre|Scifi / Mysterie / Drama

Vermijden| Trailers, recensies etc

Overige|Kijk hem alleen.[/table]

Mag je ook reacties geven op de films als je deze hebt gezien of al had gezien? Of wordt dit topic alleen bedoeld voor het aanraden van films :)?

Link to comment
Delen op andere websites

Conversaties en reacties zijn niet alleen toegestaan, deze worden zelfs toegejuicht! :)

Zoals dat Moon bijvoorbeeld; ik heb er al veel over gehoord! Ik ben blij dat je hem hier noemt en zal er daardoor niets over opzoeken :)!

De naam ''The Blair Witch Project'' heb ik vaak gehoord maar buiten dat het een goede film schijnt te zijn heb ik er niets over vernomen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik stap eigenlijk bijna altijd welingelicht in een film, want ik kan er absoluut niet tegen als ik halverwege de film begin te denken van waarom kijk ik hiernaar? thumbsdown.gif

Daardoor is het een beetje lastig om met suggesties te komen, aangezien ik zelden in die positie ben geweest dat ik me echt totaal liet verrassen door een film waar ik niks vanaf wist...

De enige keren dat ik het wel doe is als ik een film met anderen kijk, vaak moet ik dan een film kiezen, want ik geniet de reputatie wel bekend te zijn met de goede films (bloos.gif). Eens in de zoveel tijd antwoord ik dan maar met "Kiezen jullie/kies jij maar een film uit!"

De laatste keer dat dat gebeurde keken we naar Snowpiercer en ik was toch een partij weggeblazen door deze film.

[table=simple]Naam|Snowpiercer

Jaar|2013

Genre|Action-Sci-fi

Vermijden|Alles het liefst, zo ging 't bij mij ook.

Overige|X[/table]

Zeker het kijken waard! yep.gif

Tja, om nog een filmpje te noemen dan:

[table=simple]Naam|From Dusk Till Dawn

Jaar|1996

Genre|Dat is de grap

Vermijden|X

Overige|Ik denk dat de meeste wel bekend zijn met wat voor een film From Dusk Till Dawn is, maar:

Het is toch wel prachtig als je 'm de eerste keer kijkt en niet bekend bent met wat voor een switch de film maakt halverwege. In eerste instantie lijkt het een gedramatiseerde misdaadfilm te zijn en dan ineens is het gewoon een over-the-top actie-horror spectacle. Als andere nog bekend zijn met genre-twists in films, dan hoor ik het graag!

[/table]

...

Moon staat al jarenlang op mijn to-watch-list, die moet ik echt nog steeds een gaan kijken! Heb je overigens het vervolg al gezien op The Blair Witch Project?
Link to comment
Delen op andere websites

...

Moon staat al jarenlang op mijn to-watch-list, die moet ik echt nog steeds een gaan kijken! Heb je overigens het vervolg al gezien op The Blair Witch Project?

Die uit 2000? nee. Is die een beetje goed? Overigens lijkt me de remake van 2016 ook niks :7

Link to comment
Delen op andere websites

Die uit 2000? nee. Is die een beetje goed? Overigens lijkt me de remake van 2016 ook niks emo.gif

Met die uit 2000 was ik geen eens bekend emo.gif Ik heb die van onlangs gezien, die bedoelde ik. Het is een beetje een sequel en remake ineen, want de gebeurtenissen uit de eerste film spelen wel een klein beetje een rol, helaas niet echt een goede rol puh2.gif Hij was niet zo denderend inderdaad, maar hij had wel z'n momenten. Maar ik heb eigenlijk nooit ook de grote liefde voor het originele deel gedeeld, daar ben ik denk ik misschien ook te jong voor.. bloos.gif
Link to comment
Delen op andere websites

De laatste keer dat dat gebeurde keken we naar Snowpiercer en ik was toch een partij weggeblazen door deze film.

[table=simple]Naam|Snowpiercer

Jaar|2013

Genre|Action-Sci-fi

Vermijden|Alles het liefst, zo ging 't bij mij ook.

Overige|X[/table]

Zeker het kijken waard! yep.gif

Deze film dit jaar in m'n klas gekeken. Ik was er daarom ook ingestapt zonder iets van de film te zien, behalve het menu. Het was een goede film, maar ik had geen 'wauw' gevoel. 7,5/10 voor mij.

Ik vind het trouwens een goed topic! Ik ben vaak opzoek naar leuke films om te kijken. En dan nu te kijken zonder ook maar iets van de film gezien te hebben lijkt me nog leuker. Mijn genre's zijn vooral actie/komedie en thriller.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

[table=simple]Naam|Moon

Jaar|2009

Genre|Scifi / Mysterie / Drama

Vermijden| Trailers, recensies etc

Overige|Kijk hem alleen.[/table]

Ik heb hem laatst gekeken :)!

Mijn mening:

Het was zeker een vermakelijke film. Even was me onduidelijk wat er speelde (hallicunaties of een kloon leken me het waarschijnlijkst). Ook de rol van die computer (ben zijn naam alweer gegeten) vond ik interessant. Al met al een vermakelijke film maar imo geen topper :{ .

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Deze film dit jaar in m'n klas gekeken. Ik was er daarom ook ingestapt zonder iets van de film te zien, behalve het menu. Het was een goede film, maar ik had geen 'wauw' gevoel. 7,5/10 voor mij.

Ik was echt zwaar verrast door alle existentiële thema's die deze opeens mij kant op gooide, zeker na wat volgens mij een heftige actie-georiënteerd begin van de films was.

Bij welk vak hebben jullie hiernaar gekeken en waarom?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...