Jump to content

[Discussie]Grand Theft Auto: IV 10-Year Anniversary Edition


Ezra24rct3

Grand Theft Auto: IV 10-Year Anniversary Edition  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Wil je dit zien verschijnen op mobiele devices?

    • Jah
      6
    • Nah
      11


Recommended Posts

Over ongeveer anderhalf jaar zal het 10 jaar(!) geleden zijn dat GTA: IV is uitgekomen. Mocht Rockstar Games de 'traditie' voortzetten, zoals bij GTA III, GTA Vice City en GTA San Andreas is gebeurt, dan kunnen wij GTA-Fans waarschijnlijk een GTA: IV 'remaster' krijgen voor onze mobiele apparaten.

Verwachten jullie een port van GTA: IV? En denken jullie dat onze tablets/telefoons tegen die tijd dit spel wel aankunnen?

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het technisch gezien op zich mogelijk is om GTA IV op mobiele apparaten uit te brengen. Nu weet ik niet hoe het met Android-smartphones zit, maar recente iPhone en iPads doen het op grafisch gebied formidabel en kunnen redelijk concurreren met pc's 'uit de tijd van GTA IV' op dit punt. Denk ik althans, als ik kijk naar de benchmarks. Wel zou de game zelf dan bepaalde dingen moeten missen, zoals ze ook al bij GTA SA gedaan hebben. Praktisch lijkt het me totaal niet. Ik heb alle mobiele GTA's* op m'n iPhone staan, maar speel ze eigenlijk nooit. Waarom ik ze er dan op heb staan, vraag je me? Omdat ik toch wat met die 128 GB opslagruimte moet. :7

Nee, maar praktisch of niet: mocht Rockstar Games GTA IV uit gaan brengen voor mobiele apparaten dan komt die er bij mij sowieso op. Echter kijk ik net als degenen boven mij meer uit naar een PlayStation 4 / Xbox One remaster. Sterker nog, GTA V zou ik dan geheel aan de kant leggen, want die game ben ik inmiddels wel een beetje zat geworden. GTA IV daarentegen was een spel waar ik na jáááren nog net zoveel plezier van had als in het begin, en die zou ik zo weer opnieuw kopen om op m'n PS4 te kunnen spelen. :puh:

* GTA III, GTA Vice City, GTA San Andreas, GTA Liberty City Stories en GTA Chinatown Wars

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het technisch gezien op zich mogelijk is om GTA IV op mobiele apparaten uit te brengen. Nu weet ik niet hoe het met Android-smartphones zit, maar recente iPhone en iPads doen het op grafisch gebied formidabel en kunnen redelijk concurreren met pc's 'uit de tijd van GTA IV' op dit punt. Denk ik althans, als ik kijk naar de benchmarks.

En welke benchmarks zijn dat dan wel? Je kan mobiele hardware toch niet vergelijken met PC hardware? crazy.gif

Ik ken geen enkel spel dat qua graphics ook maar in de buurt komt van GTA IV(mobiele games welteverstaan). Dus het zal nog niet voor meteen zijn dat IV verschijnt op mobiele apparaten. Alleen al op vlak van geheugen zou het een ramp zijn. SA neemt maar liefst 3.8 GB in(bijna even veel als op PC), IV heeft voor een minimale installatie maar liefst 16 GB nodig. Als we SA als richtpunt nemen, zou IV maar liefst +12 GB innemen op een smartphone.

Losstaande van de hardwarekwestie, is het aantal phones met 32 GB(en beter 64 GB geheugen zelfs) niet denderend groot. Het is alleszins geen standaard, dus de afzetmarkt is niet zo groot. Niet dat het veel boeit, want de huidige smartphones kunnen zo'n game echt niet draaien.

Ik heb geloof ik GTA: Vice City geprobeerd op de smartphone. Dat speelt echt voor geen meter als je anders(controller of toetsenbord + muis) gewoon bent. Voor mij hoeft het dus niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het technisch gezien op zich mogelijk is om GTA IV op mobiele apparaten uit te brengen. Nu weet ik niet hoe het met Android-smartphones zit, maar recente iPhone en iPads doen het op grafisch gebied formidabel en kunnen redelijk concurreren met pc's 'uit de tijd van GTA IV' op dit punt. Denk ik althans, als ik kijk naar de benchmarks.

En welke benchmarks zijn dat dan wel? Je kan mobiele hardware toch niet vergelijken met PC hardware? crazy.gif

Ik ken geen enkel spel dat qua graphics ook maar in de buurt komt van GTA IV(mobiele games welteverstaan). Dus het zal nog niet voor meteen zijn dat IV verschijnt op mobiele apparaten. Alleen al op vlak van geheugen zou het een ramp zijn. SA neemt maar liefst 3.8 GB in(bijna even veel als op PC), IV heeft voor een minimale installatie maar liefst 16 GB nodig. Als we SA als richtpunt nemen, zou IV maar liefst +12 GB innemen op een smartphone.

Losstaande van de hardwarekwestie, is het aantal phones met 32 GB(en beter 64 GB geheugen zelfs) niet denderend groot. Het is alleszins geen standaard, dus de afzetmarkt is niet zo groot. Niet dat het veel boeit, want de huidige smartphones kunnen zo'n game echt niet draaien.

Ik heb geloof ik GTA: Vice City geprobeerd op de smartphone. Dat speelt echt voor geen meter als je anders(controller of toetsenbord + muis) gewoon bent. Voor mij hoeft het dus niet.

Rond de tijd dat GTA SA uitkwam leek het ook onmogelijk om die game op een mobiel te kunnen spelen, en toch kan het nu. Dus het is niet gek om erover na te denken. Misschien dat het nu inderdaad nog niet kan, maar ik verwacht evenmin dat het lang zal duren voor de hardware er is om een game als GTA IV te kunnen spelen op een iPhone.

Link to comment
Delen op andere websites

"Remasters" vind ik echt je reinste onzin. Een spel nogmaals uitbrengen met minimale grafische wijzigingen om je - bij gebrek aan een beter woord - klanten nogmaals wat geld uit de zakken te slaan voor een spel dat ze eigenlijk al bezitten. Grafische mods van eindgebruikers doen het op de koop toe vaak beter dan de ontwikkelaars zelf. Extreem voorbeeld: https://i.ytimg.com/vi/ETJB2Un89bU/maxresdefault.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Over ongeveer anderhalf jaar zal het 10 jaar(!) geleden zijn dat GTA: IV is uitgekomen. Mocht Rockstar Games de 'traditie' voortzetten, zoals bij GTA III, GTA Vice City en GTA San Andreas is gebeurt, dan kunnen wij GTA-Fans waarschijnlijk een GTA: IV 'remaster' krijgen voor onze mobiele apparaten.

Verwachten jullie een port van GTA: IV? En denken jullie dat onze tablets/telefoons tegen die tijd dit spel wel aankunnen?

Ik hoop eigenlijk een remaster voor op de PS4/XBone, daar hebben we meer aan dan een versie voor op de telefoon(die voorlopig toch niet komt).

Rond de tijd dat GTA SA uitkwam leek het ook onmogelijk om die game op een mobiel te kunnen spelen, en toch kan het nu. Dus het is niet gek om erover na te denken. Misschien dat het nu inderdaad nog niet kan, maar ik verwacht evenmin dat het lang zal duren voor de hardware er is om een game als GTA IV te kunnen spelen op een iPhone.

Rond de tijd van de 3D GTA's was een Nokia 3310 de shit, terwijl rond de tijd van GTA 4 de smartphones in opmars waren.

In de paar jaar tijd tussen die twee is er zowel qua hardware als qua game technologie veel veranderd, PS2 draaide op 299mhz terwijl een PS3 op 3,2ghz draaide als voorbeeld.

Anders gezegd, om GTA 3 goed te kunnen spelen op een iPhone moet je minimaal een 4S hebben welke een dual core 1ghz heeft, is qua nummers gezien al een stuk rapper dan een PS2.

En als je al een een stuk snellere hardware nodig hebt voor GTA 3, wat moet je dan wel niet hebben voor GTA 4 die minimaal 1,8 ghz dual core nodig heeft op de PC(en daarmee liep de game zwaar kut).

Dan nog te hopen dat het porten goed gaat, anders moet je sowieso al een stroomaggregaat meenemen om de accu een beetje vol te houden en de pomp van je telefoon waterkoeling te laten draaien zodat je telefoon koel blijft en zo voorkomt dat ie ontploft.

Nee, telefoon hardware is nog niet zover om die kloof op te vangen, dus IV zal voorlopig nog niet op je telefoon staan.

"Remasters" vind ik echt je reinste onzin. Een spel nogmaals uitbrengen met minimale grafische wijzigingen om je - bij gebrek aan een beter woord - klanten nogmaals wat geld uit de zakken te slaan voor een spel dat ze eigenlijk al bezitten. Grafische mods van eindgebruikers doen het op de koop toe vaak beter dan de ontwikkelaars zelf. Extreem voorbeeld: https://i.ytimg.com/...xresdefault.jpg

Ik heb Vice City op de PS2, maar ik heb hem ook op de PS4, geld volledig waard, simpelweg omdat ik geen oudbollige aansluitingen meer heb zoals scart, ik kan mijn PS2 nergens op aansluiten.

Ik zoek het niet om telkens mijn oude stoffige PS2 op een 12" tvtje(die ik nergens kwijt kan) aan te sluiten als ik Vice City wil spelen, en 3D GTA's speel ik het liefste met een controller en de Xbox controller werkt niet goed op een Mac.

Dus zo onzinnig is een remaster of een port naar nieuwere console nog niet eens, ook de PS4 versie heeft trophy's wat weer wat leven in de game blaast.

Daarnaast, als je het origineel hebt, je bent niet verplicht op welke manier dan ook om de 'remaster' of 'port' versie te kopen, die keuze is aan jezelf.

Ook voor de remaster te spelen, hoef je ook geen origineel te hebben, dus opnieuw geld uit de zak kloppen is nog niet altijd correct.

Mijn Xbox versie van San Andreas komt uit 2004, zo'n 12 jaar later koop ik dezelfde game weer op de PS4 voor 7 euro of iets.

Ben al blij dat de oude GTA's nog enige vorm van support krijgen, blijven zelfs vandaag de dag nog steeds goede games en het is al mooi dat we ze nog kunnen spelen op nieuwere consoles tegen een naar mijn mening kleine prijs.

Als ik bij de benzine pomp een frikandel broodje pak en een flesje AA dan ben ik al 5 euro verder en daar heb ik een uur profijt van, dus die 7 euro is vergeleken met dat een goedkoopje.

Wat absurder is zijn oude games die nu nog een hoop geld kosten, zoals bijvoorbeeld Call of Duty 4, game is bijna 10 jaar oud en kost nog steeds 30 euro en op de PS store zie je die game nooit met korting.

Link to comment
Delen op andere websites

Je weet zelf ook wel dat het gros van de mensen die een remaster koopt het spel al een keer gekocht heeft. Maar aangezien ik op PC speel heb ik geen last van incompatibiliteit en oude aansluitingen, en de DVD waarmee ik nu nog SA (en zijn multiplayers) speel is nog altijd dezelfde uit 2005. Maar ja, consoles, hè.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie persoonlijk het liefst een ''remaster'' van GTA IV voor de nieuwe consoles. En al hangt er een duur prijskaartje aan dan ben ik nog bereid het ervoor uit te geven. Ik heb GTA IV jaren non-stop met veel plezier gespeeld. Het lijkt me leuk om dit nog eens te beleven. Ik speel nu zelf op een Xbox One en ik wacht al maanden op een aankondiging voor backwards compatibility. Nu Red Dead Redemption enkele maanden geleden is uitgebracht hoop ik dat we GTA IV (+DLC) binnenkort ook kunnen verwachten.

Ik zou met allebei tevreden zijn, zowel een remaster, als een backwards compatible versie. Op een mobiele versie zit ik niet zo te wachten, dat heb ik bij de huidige GTA's die op de mobiel beschikbaar zijn ook. Ik speel ze liever op een console (of PC). smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...