Jump to content

Wie is de Mol 2017! (NL)


Bassieboy35

Wie is de Mol?  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie verdenk jij?

    • Sanne Wallis de Vries
      2
    • Jeroen Kijk in de Vegte
      3
    • Imanuelle Grives
      0
    • Thomas Cammaert
      2
    • Sigrid ten Napel
      2
    • Jochem van Gelder
      2
    • Roos Schrikker
      1
    • Vincent Vianen
      0
    • Yvonne Coldewijer
      0
    • Diederik Jekel
      2


Recommended Posts

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bassieboy35

    11

  • aron24

    7

  • Spoon0612

    4

  • Guardian1980

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deze aflevering was voor mij alleen maar een bevestiging om op Jeroen te blijven. In de eerste opdracht werd er niet echt gemold naar mijn idee. Sommigen waren echt gewoon wat onhandig bezig. Misschien dat je de sprint actie van Thomas nog in het kader van een mol kunt zetten, maar in ieder geval geen hard bewijs.

 

Bij de tweede opdracht leek iedereen wel te mollen. Het overzicht was weg. Het viel wel op dat Sanne puur in een hoek zat te zoeken en Jeroen de hele bups lag te dwarsbomen. Hij stond erop dat de bedragen in het midden van het midden lagen. Misschien dat de grote bedragen aan de zijkanten lagen? Ook leek hij wel telkens een beetje op de plek van het geld te willen staan.

 

En dan die derde opdracht, ik huilde bijna van het lachen. Hoe geniaal is het wel niet dat mensen zoveel over hebben voor een joker en daarmee 80% van de pot spekken? :7 Het kan bijna niet anders dat Jeroen voorkennis had om eens spontaan in de voorgrond te komen én daarbij het voorstel te doen om penningmeester te worden. Natuurlijk wist hij wel dat mensen gingen overbieden, gewoon even de rest dat geld laten verspillen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer verdacht dat net voor die laatste opdracht de pot van Imanuelle naar Jeroen ging. De Mol wist dat er met geld gesmeten ging worden en weet ook dondersgoed dat er veel meer werd geboden dan 1500. Die 200 euro verzekering op 1300 was dus penuts, maar meer dan 2700 euro voor 1 joker. Gekkenhuis!

 

Vind het erg jammer dat Sigrid naar huis moet, Jochem is een smerige speler die haar eraan heeft "genaaid" door naar Imanuelle te gaan voor een verbondje. Jeroen blijft verdachte nummer 1 en Jochem 2.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Echt totaal meer geen idee wie de mol is. Deze aflevering was best wel een minf*ck. Voornamelijk door de conversatie tussen Sanne en Jochem die door zijn gegaan en aldus henzelf op verschillende personen hebben ingezet tijdens de test. Ook bondje van Thomas en Diederik zorgt voor enige verwarring. Ik ben er nog steeds niet uit of het nou Diederik of Thomas is of Jochem als ik de kandidaten moet geloven. Overigens wel weer een leuke opdracht, de antiek opdracht was wel leuk gedaan en prachtig om het kat en muis spelletje voor de vrijstelling te zien. :puh: Overigens, was het vorig jaar ook zo dat de finalisten pas in de laatste aflevering bekend werden? Dat kan ik mij niet meer herinneren. 

Link to comment
Delen op andere websites

Net als andere jaren heb ik niet echt een idee wie het zou kunnen zijn. Ze hebben allemaal wel acties gehad waarbij je ze als mol kan bestempelen, ook omdat de mol van tevoren de opdrachten bijvoorbeeld weet. Jochem zou 'm goed kunnen zijn; degenen met wie hij een bondje had gingen er uit, hij zou natuurlijk de verdenking op een ander hebben gevestigd. Bij de laatste vrijstellingen-opdracht kon hij wachten, en waarschijnlijk wist hij al wie welke kleur had. Hij moest alleen even wachten en meespelen om het geloofwaardig te maken. Maar de anderen hebben ook dingen gedaan die ze verdacht maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Aan het begin van het seizoen ging ik voor Diederik Jekel, maar halverwege het seizoen was voor mij wel duidelijk dat Thomas toch de Mol was. Wat me verbaasde in de laatste aflevering met de bekendmaking was dat het nogal werd benadrukt dat slechts 2 keer bij een test Thomas als Mol was aangeklikt. Is dat nu iets om trots op te zijn? Of betekent het dat het voor de deelnemers vrij onmogelijk was om de Mol te ontdekken, en dus dat er geen duidelijke Mol was?

 

Voor mij was Thomas dan ook geen goede Mol. Ik vind het heel lelijk dat hij in het Mol-dagboek zegt in aflevering 1 helemaal onder de radar te willen blijven en als deelnemer gezien wil worden. Natuurlijk is het belangrijk dat je niet overduidelijk de Mol bent, maar hij heeft dus helemaal niet gemold in de eerste aflevering. Met andere woorden: de eerste Mol-test is een gok-test, en Vincent vliegt er door toeval uit.

 

Waarom hij voor mij ook geen goede Mol was: Sanne, de uiteindelijke winnares, heeft bij de laatste opdracht de pot weten te verdubbelen. Dat mag je als Mol natuurlijk nooit laten gebeuren. Je weet wat de opdracht is, je weet hoe de puzzel werkt, dan zorg je dat dat niet lukt. Anders ben je geen goede Mol.

 

Dit seizoen kijk ik voor het eerst de Belgische versie, en ik moet zeggen: die is veel toffer. Is daar al een topic over?

Link to comment
Delen op andere websites

Het was weer leuk om te volgen. Het grootste deel van het seizoen zat ik op Diederik als mol, maar toen er op een gegeven moment te veel mensen afvielen die op hem zaten, ben ik overgestapt op Thomas. Daardoor toch nog de poule in de app gewonnen. :puh:

 

Op 3/13/2017 om 11:03, NandroDavids zei:

Dit seizoen kijk ik voor het eerst de Belgische versie, en ik moet zeggen: die is veel toffer. Is daar al een topic over?

Helemaal mee eens, raad het iedereen al sinds vorig jaar aan. Onbekende mensen, langere afleveringen, betere opdrachten waarbij door de presentator aan de kijker duidelijk wordt uitgelegd wat de bedoeling is, niet Art seconden lang in beeld bij de eliminatie; rood scherm is opstaan en zonder woord weglopen. Bovendien werd vorig jaar gewoon tijdens de finale de mol bekend gemaakt in plaats van het uitsmeren over twee afleveringen waaronder een hele liveshow. Het voelt als een groot avontuur in plaats van een VVV-reclame met BN'ers, al was Oregon ook veel te mooi om niet te filmen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik deel de sentimenten: de Belgische Mol is beter. Ik ben er door mijn vriendin (een Vlaamse) naar gaan kijken, met enige scepsis vooraf, maar ik was na een halve aflevering al volledig om. Er wordt veel minder een mediacircus van gemaakt, het wordt veel smeriger gespeeld en in tegenstelling tot WIDM in de afgelopen jaren zijn het daadwerkelijk spannende, ingenieuze, listige opdrachten. Ik snap dat het voor 'de massa' leuker is als ze de deelnemers enigszins kennen, maar ik vind het kijken naar deze totaal onbekende Vlamingen veel en veel leuker. Juist ook omdat je totaal niet weet wat je van ze kunt verwachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...