Jump to content

Wat bewonder jij het meest aan school?


Dotz

Recommended Posts

Om een antoniem te bieden voor het negatieve en haatdragende topic van Twedeldie begin ik bij deze een positieve tegenhanger. Al dat negatieve gedachtegoed ben ik namelijk helemaal beu. Het doel van het topic is even simpel als belangrijk; deel en bespreek hier alle goede kanten die jouw school of onderwijsinstellingen in het algemeen te bieden hebben :) .

Ik trap af met het volgende:

Zelf waardeerde ik aan de scholen waar ik onderwijs heb genoten altijd het gegeven dat er geen onderwijs aan dieren verleend werd. Ik weet niet of dat toeval is, maar op alle scholen waar ik gezeten heb werden dieren actief geweigerd. Dit beleid juich ik van harte toe; stel je eens voor wat een janboel het zou worden als er een aap, aardvarken of papegaai deel zouden uitmaken van het leerlingenbestand. Kutgw scholen :tu: !

Nu jullie! Wat vinden jullie goed aan school?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn school is echt een forum voor ruimdenkende en slimme geesten, iets wat ik miste op mijn vorige scholen. Politiek en sociale kwesties zijn er zeker, maar tot zover elk persoon is volwassen genoeg om verschillen te kunnen accepteren als deze (goed) onderbouwt zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn school is echt een forum voor ruimdenkende en slimme geesten, iets wat ik miste op mijn vorige scholen. Politiek en sociale kwesties zijn er zeker, maar tot zover elk persoon is volwassen genoeg om verschillen te kunnen accepteren als deze (goed) onderbouwt zijn.

Interessant om te horen, welke opleiding volg je en waar als ik vragen mag?
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik het meeste aan school bewonder? De mate waarin ik veranderd ben. Voordat ik naar de middelbare school ging, was ik altijd vrolijk, ging ik graag naar school enzovoort.

Sinds het eerste jaar van de middelbare school heb ik geen gevoelens meer voor mensen, en als ik blij ben uit ik dit nauwelijks. (Persoonlijk noem ik dit "a heart of reinforced steel") Ik heb een hekel aan de samenleving in Nederland, aan de mensen en voornamelijk de regering.

En nee, ik rook of drink niet, loop niet met zelfmoord gedachten rond of snijd mijzelf. Ik ben namelijk geen pussy.

Link to comment
Delen op andere websites

Damn RealGirl, dat klinkt eigenlijk nog best herkenbaar. 't Middelbaar was voor mij ook alles behalve wat ik verwachtte dat het zou zijn. Enorm veel kutlui, en ik was altijd enorm blij als ik thuis was zodat ik me in m'n eigen wereldje kon terugtrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat je dan ''gewoon'' geen goede school hebt, of een school die simpelweg niet bij je past.

Of je bent van jezelf een introvert figuur, dat kan natuurlijk ook.

En nee, ik rook of drink niet, loop niet met zelfmoord gedachten rond of snijd mijzelf. Ik ben namelijk geen pussy.

Als je rookt en drinkt ben je juist geen pussy :t

ZP9JY.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij zijn er veel dingen die ik aan school bewonder. Het opdoen van nieuwe kennis, leuke leraren/professoren, tijdverdrijf, socialer worden/nieuwe mensen ontmoeten en de voorbereiding op je leven na school. Er zijn vast nog wel meer dingen, maar hier kom ik momenteel alleen even op.

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat je zo snel nieuwe mensen kan leren kennen waar je (meestal) binnen korte tijd een goede band mee kunt opbouwen. Als school er niet zou zijn denk ik dat we de meesten van onze vrienden niet eens zouden kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal met Danger Dog Guy eens !

Zou (bijna) geen vrienden hebben nu.

Wat ik ook wel fijn vond is dat ik vaak na school met vrienden chillde. Nu ik fulltime werk merk ik dat ik blij ben als ik thuis ben en ga ik niet meer snel de deur uit doordeweeks, waardoor ik alleen veel contact heb met mensen als ik aan het werk ben (wow, klinkt best dom eigenlijks)

Vroeger op school was ik vaker bij mijn vrienden of verkering te vinden dan thuis omdat het niet uitmaakte als je met een luie kop de volgende dag op school moest zitten.

Nu ik werk merk ik wel dat ik soms heimwee heb naar het chille schoolleventje.

Ook mis ik bepaalde docenten van mijn school die of knettergek waren of gewoon heel grappig of aardig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Hoe relaxed het eigenlijk allemaal is hier op het hbo. Sure, er is natuurlijk wel stress als een project nog even snel afgemaakt en ingeleverd moet binnen een bepaalde tijd, maar de lessen zijn écht chill. Een beetje hangen, aantekeningen maken, eten/drinken tussendoor, met medestudenten praten. Ik zou dit echt voor geen goud meer verruilen met de middelbare school. :P

Link to comment
Delen op andere websites

De acceptatie van iedereen. Hoe gek sommigen er ook bij lopen, ze worden allemaal wel in hun waarde gelaten. Tuurlijk zijn er weleens dingen waarvan je denkt, moet dat nou zo. Maar niemand valt er elkaar op aan. Voor zover ik weet, zijn er (bijna) geen pesterijen op onze school. Voor de duidelijkheid ik heb het nu specifiek over de school waar ik ingeschreven sta(ik geloof namelijk vrij weinig dat dit voor elke school geldt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...