GTAGames.nl
SevD

End of Chapter - GTAForum?

97 berichten in dit onderwerp

We zien het allemaal, de berichten lopen terug, leden maken hun vertrek bekend via blogposts, admins die zich niet laten zien. Komt het nog goed met het forum?

Het forum heeft te lijden onder de nieuwe weg die Rockstar is ingeslagen met betrekkking tot GTA Online. Hoewel de verwachting was dat de aankondiging van Red Dead Redemption 2 weer een nieuwe sloot leden zich zouden aanmelden en meeposten is dat niet gebeurd, zelfs oud leden laat zich niet meer zien.

Merkt de crew dit ook op? En is de crew bewust van zijn eigen falen? Dutchy3010 die in haar comeback jaar eigen vrij weinig heeft laten zien dat haar comeback rechtvaardigt. Crew dat nog altijd het idee heeft dat de leden zelf voor activiteit moet zorgen en met de handen over elkaar gaat zitten. De overtallige fora die er momenteel op de index zijn, de veelvoud aan moderators die inloggen en weer uitloggen omdat er toch niets gebeurd?

Jammer dat er niet op is ingespeeld, de statistieken van vorig jaar zeggen al genoeg hoe het forum erbij staat maar noemenswaardige ingrepen zijn er niet gebeurd (misschien het aanstellen van Megadreams als MTA mod, lol). Hoe denkt de crew de activiteit weer op te krikken en leden te gaan trekken? Misschien een 2e Generaal Pardon of reclame maken via de grote fora zoals Reddit en FOK! waar vele heen zijn.

Vragen, Vragen, Vragen

Namens de community.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

De voornaamste reden dat dit forum uitsterft is omdat je geen reden hebt om naar hier te komen.

Heb je een vraag? YouTube & Reddit helpen je wel verder, met een antwoord binnen de 5 minuten.

Het feit dat dit forum vooral specifiek naar de GTA reeks is gericht helpt daar niet veel aan.

Bewerkt: door Skullz-000

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben zelf wel optimistisch opgesteld tegenover het forum en ik hoop en ik ben er ook wel zeker van dat het goed zal komen met het forum in de toekomst. De huidige situatie met vertrekkende leden is spijtig maar op zich ook wel logisch uiteraard. Sommigen moeten nou eenmaal aan de slag gaan met hun studie of leven en hebben niet meer de tijd om de hele dag op het forum te posten en te kletsen met anderen. En hetzelfde zal uiteindelijk ook wel van toepassing zijn voor de moderators en administrators, de inactiviteit van sommigen is dus helaas wel een feit en daar moet ook wat gedaan aan worden. Wat het forum nodig heeft is een groep leden, en dus ook crewleden die hun uiterst best willen doen om het weer een actieve plek te maken. We hebben in mijn mening geen mensen nodig die weigeren om niks te doen omdat hun vinden dat het forum dood gaat. Ik hoop dat de administrators, globale moderators en moderators nu op een punt komen waarop hun zullen discussiëren over de stand van zaken en dat er een plan van aanpak wordt gemaakt voor het aankomende jaar.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit heeft simpelweg niks met falen te maken. Er is geen animo voor een forum als deze. Een aantal leden zijn gebleven voor de gezelligheid, die vertrekken simpelweg, omdat voor hun dit hoofdstuk voorbij is. Ze achten dingen belangrijker. Er is bijna geen aanvoer van nieuwe leden, mensen stellen hun vraag en vertrekken weer. Toen ik hier kwam, ben ik blijven hangen vanwege diezelfde sfeer. Echter heb ik het gevoel dat deze meer verdient, sfeermakers verdwijnen en er komen geen nieuwe. Dan zal de sfeer geleidelijk aan verdwijnen, omdat bijna niemand blijft hangen. Daar valt weinig aan te veranderen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

We zien het allemaal, de berichten lopen terug, leden maken hun vertrek bekend via blogposts, admins die zich niet laten zien. Komt het nog goed met het forum?

Het forum heeft te lijden onder de nieuwe weg die Rockstar is ingeslagen met betrekkking tot GTA Online. Hoewel de verwachting was dat de aankondiging van Red Dead Redemption 2 weer een nieuwe sloot leden zich zouden aanmelden en meeposten is dat niet gebeurd, zelfs oud leden laat zich niet meer zien.

Merkt de crew dit ook op? En is de crew bewust van zijn eigen falen? Dutchy3010 die in haar comeback jaar eigen vrij weinig heeft laten zien dat haar comeback rechtvaardigt. Crew dat nog altijd het idee heeft dat de leden zelf voor activiteit moet zorgen en met de handen over elkaar gaat zitten. De overtallige fora die er momenteel op de index zijn, de veelvoud aan moderators die inloggen en weer uitloggen omdat er toch niets gebeurd?

Jammer dat er niet op is ingespeeld, de statistieken van vorig jaar zeggen al genoeg hoe het forum erbij staat maar noemenswaardige ingrepen zijn er niet gebeurd (misschien het aanstellen van Megadreams als MTA mod, lol). Hoe denkt de crew de activiteit weer op te krikken en leden te gaan trekken? Misschien een 2e Generaal Pardon of reclame maken via de grote fora zoals Reddit en FOK! waar vele heen zijn.

Vragen, Vragen, Vragen

Namens de community.

Ik vrees dat dat een stap te ver is.

Wil je nu nog een goed actief open forum runnen, dan ben je een beetje aan de late kant en heeft de crew hier (inderdaad) een verkeerde mindset.

Punt is; door die mindset zwalkt het forum een beetje weemoedig tussen wal en schip nu de animo afloopt.

Dat is niet nieuw, dat was voor sommigen in 2004 / 2005 al duidelijk (niet voor niets werd door hun later het Nix-forum gevormd). Maar goed, daar hebben ze dan wel een goede mindset om een vrienden-community forum te onderhouden (wat op dit moment actiever is dan gtaforum :7 ), ze hebben daar geen actief open gta- gerelateerd forum. That is other cook.

Mijn tip zou zijn:

- blijf actief in GTA als crew

(bijv. iedere week/dag op ieder platform meetings organiseren.)

óf schrap het concept gtaforum en creëer een vriendenforum zonder rangen en standen.

Als ik iets wil weten over gta ben ik eigenlijk nog niet in deze laatste paar jaren bij GTAforum etc. uit gekomen. Als ik iets wil weten over de nieuwe biker dlc, kom ik eigenlijk niet hier maar op YT, wikia of reddit. Als ik singleplayer speel en mods speel kom ik ook niet hier, maar op sites zoals lspdfr, gta5mods, gtainside of ook hier weer Youtube :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit heeft simpelweg niks met falen te maken. Er is geen animo voor een forum als deze. Een aantal leden zijn gebleven voor de gezelligheid, die vertrekken simpelweg, omdat voor hun dit hoofdstuk voorbij is. Ze achten dingen belangrijker. Er is bijna geen aanvoer van nieuwe leden, mensen stellen hun vraag en vertrekken weer. Toen ik hier kwam, ben ik blijven hangen vanwege diezelfde sfeer. Echter heb ik het gevoel dat deze meer verdient, sfeermakers verdwijnen en er komen geen nieuwe. Dan zal de sfeer geleidelijk aan verdwijnen, omdat bijna niemand blijft hangen. Daar valt weinig aan te veranderen.

QFT

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Natuurlijk merken wij dat op, zo hoog is onze ivoren toren niet. ;) Ja, wij denken hierover na. En helaas hebben wij geen oplossing. Het oude generaal pardon heeft op dit vlak niet geholpen, dus een nieuwe is m.i. geen oplossing. Reclame maken op Reddit oid gaat ook niet helpen.

Je hebt het hier over een structureel probleem, echt niet van het laatste jaar. Dit is al een jaar of 5-6 aan de gang. De opleving met GTA V was een van zeer tijdelijke aard.

Ik heb in het verleden vaak de kar getrokken, geprobeerd om de activiteit op het forum uit het dal te trekken. Veel tijd en energie in projecten gestoken. Veel nieuwe ideeën bedacht, veel gepost. Dit kostte alleen onevenredig veel, voor relatief weinig output. Geen of weinig reacties. En niet structureel: als ik geluk had was het 1 dag en 10 extra reacties. Dat is niet motiverend. Het beoogde sneeuwbaleffect werkte niet meer. Enthousiasme lijkt niet meer overdraagbaar.

Het ligt m.i. niet aan alleen de crew. Dit kan de crew zelf niet oplossen. Dit is iets wat alle leden moeten oppakken, ongeacht je rang. Wanneer veel gepost wordt, blijf je langer op het forum, post je zelf meer, en gaat het weer lijken op de oude "verslaving". Het voornoemde sneeuwbaleffect.

Jouw post is voor mij illustratief voor het huidige probleem in de huidige wereld. Iedereen is afwachtend, bijna niemand doet meer echt moeite. Alles is zo snel en zo makkelijk, dat plezier een gegeven is en zo pasklaar moet klaarliggen. De tijd waar jij het over hebt - ik neem maar even aan dat je zelf uit de tijd bent van GTA IV en eerder - was alles niet zo vanzelfsprekend. Bijna niemand had toen al een smartphone. Toen was het geven en nemen, en dat maakte het forum actief en succesvol. Nu moet "de crew het oplossen". Maar een forum wordt gemaakt voor en door alle leden.

Ik erken gelijk jouw observatie en vind het eveneens erg jammer dat het zo loopt. Voor goede ideen sta ik uiteraard altijd open, en zal er zelf ook wederom mijn gedachte over laten gaan.

Het zou je overigens wel sieren als je aangeeft wie je daadwerkelijk bent. Hiervoor een account aanmaken vind ik erg jammer en overigens ook nergens voor nodig (tenzij je natuurlijk geband bent en hoopt op een generaal pardon).

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Activiteit moet je maken met de community. De crew kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de inactiviteit. Zoals hierboven al gezegd is zullen de meeste leden van toen andere interesses hebben gekregen. Daarnaast zijn de laatste jaren slappen jaren voor GTA. Waar we tien jaar geleden jaarlijks een nieuwe GTA voorgeschoteld kregen, mogen we nu 5-6 jaar wachten.

De crew is achter de schermen meerdere keren bezig geweest met het brainstormen over hoe het forum opnieuw actiever gemaakt kan worden, en is dat nog steeds. Een aantal van die nieuwe ideeën zijn inmiddels al duidelijk aanwezig, zie het Achievements-systeem bijvoorbeeld.

Zoals Dutchy3010 al mooi zegt; als je dit probleem opgelost wilt hebben moet je dit samen als community aanpakken. De leden maken de community en activiteit, niet de crew. En ik ben het er mee eens dat de crew er een belangrijke rol in moet spelen en dat ook doet. Maar ook de crew zijn gewone mensen, ooit houden de ideeën en inspiratie op en hopen we op de ingeving van de leden. Het feedback forum staat naar mijn weten altijd open voor leuke ideeën, zeker als het de community verder helpt. Een nee heb je, ja kan je krijgen. ;)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Jouw post is voor mij illustratief voor het huidige probleem in de huidige wereld. Iedereen is afwachtend, bijna niemand doet meer echt moeite. Alles is zo snel en zo makkelijk, dat plezier een gegeven is en zo pasklaar moet klaarliggen. De tijd waar jij het over hebt - ik neem maar even aan dat je zelf uit de tijd bent van GTA IV en eerder - was alles niet zo vanzelfsprekend. Bijna niemand had toen al een smartphone. Toen was het geven en nemen, en dat maakte het forum actief en succesvol. Nu moet "de crew het oplossen". Maar een forum wordt gemaakt voor en door alle leden.

Je ziet dit trouwens ook steeds vaker in clubs of verenigingen, waar men vroeger zich inzette voor de club en met liefde de kantine ging schoonmaken, heeft men met dat soort dingen ook veel vaker problemen.

Activiteit moet je maken met de community. De crew kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de inactiviteit. Zoals hierboven al gezegd is zullen de meeste leden van toen andere interesses hebben gekregen. Daarnaast zijn de laatste jaren slappen jaren voor GTA. Waar we tien jaar geleden jaarlijks een nieuwe GTA voorgeschoteld kregen, mogen we nu 5-6 jaar wachten.

De crew is achter de schermen meerdere keren bezig geweest met het brainstormen over hoe het forum opnieuw actiever gemaakt kan worden, en is dat nog steeds. Een aantal van die nieuwe ideeën zijn inmiddels al duidelijk aanwezig, zie het Achievements-systeem bijvoorbeeld.

Zoals Dutchy3010 al mooi zegt; als je dit probleem opgelost wilt hebben moet je dit samen als community aanpakken. De leden maken de community en activiteit, niet de crew. En ik ben het er mee eens dat de crew er een belangrijke rol in moet spelen en dat ook doet. Maar ook de crew zijn gewone mensen, ooit houden de ideeën en inspiratie op en hopen we op de ingeving van de leden. Het feedback forum staat naar mijn weten altijd open voor leuke ideeën, zeker als het de community verder helpt. Een nee heb je, ja kan je krijgen. knipoog.gif

Dat is dus die mindset die ik bedoelde. Er is een discrepantie tussen "niet verantwoordelijk gehouden worden", "gedeeltelijk verantwoordelijk zijn" en "verantwoordelijkheid nemen".

Dat is net als een V&D-manager roept dat het allemaal de schuld is van de klanten, dat er niemand naar z'n toko komt (kwam). In mijn ogen is het de crew die deze tent runt, regels stelt een en het beleid (formule) hier voor dit forum maakt. Leden komen vanzelf als het aantrekkelijk is.

Dat wil niet zeggen dat de crisis en de veranderende klantengedrag geen invloed hadden op dat er minder mensen naar V&D kwamen. Hier heb je daarnaast ook natuurlijk vele andere invloeden die er voor zorgen dat er minder mensen op het forum komen.

Maar imo moet je als crew (iedereen dus) de problemen aanpakken en de community meekrijgen (die pakken het op), dan krijg nu nog steeds een lopend forum. Daar is imo hier de crew in zijn geheel niet in geslaagd.

Als ieder crewlid in GTA actief was en er wel degelijk wat aan netwerken met andere sites was gedaan, dan had je imo wel zeker een grote kans dat het een veel actiever forum was.

Tot zo ver het utopische prachtverhaal.

Maar goed, doe jij dat SevD? Doe ik dat?

No way. Daar gaat zo veel tijd in zitten. En ja, dan krijg je idd wat Dutchy ook al ervaarde.

Wanneer werken dat soort dingen wel goed? Wanneer men er geld mee ontvangt (geld in omgaat) of er een algehele affiniteit mee is door een heel team.

En tja, dat is hier niet het geval. De helft van de admins (tja sorry; als admin moet je toch de kar trekken.) is al jarenlang afk. Wanneer de baas afk is (ik bedoel maar, in den beginne was Joriz vrij actief. Nu heeft ie een paar weken niet gepost.), moet je niet gek opkijken dat andere leden (van de crew) ook minder affiniteit krijgen.

Ook dat is allemaal begrijpelijk hoor, Joris heeft vast wel wat belangrijkers te doen. Maar goed het leidt wel tot een minder actief forum.

Niet dat ik dat erg vind hoor. Ik heb hier een leuke tijd gehad en ik denk velen van ons. Life goes on... En aan al het leuks komt een einde; een boek moet je ook eens afsluiten eh. Joaaah, leuk! ik heb nu al zin in het eindbal!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar naar mijn mening kan je weinig aan de formule veranderen. We zitten hier op een GTAForum en moeten het nog steeds van GTA hebben willen we een grote groep actieve leden hebben. Er zijn tientallen andere fora waar je over alledaagse onderwerpen kunt praten (zie Lifestyle). Leden melden zich daar niet voor aan op dit forum. De crew heeft de laatste jaren niks drastisch veranderd waardoor mensen ineens wegbleven. Dit is geleidelijk aan een feit geworden en naar mijn idee mede dankzij de slappe GTA jaren. Nieuwe leden stellen een vraag en verdwijnen dan weer. Terwijl je vroeger bleef plakken omdat er genoeg te bespreken viel. Zowel over GTA als andere onderwerpen.

Natuurlijk is de crew verantwoordelijk. Maar zij kunnen niet de enige zijn waar naar gewezen wordt. En in de hoofdpost van dit topic wordt dat grotendeels wel gedaan. Er spelen hier meerdere factoren mee. Zoals jij al zegt Nicola doen de meeste leden zelf ook weinig tot geen moeite om vooruitgang te boeken. Iedereen wacht af. Als er vanuit de crew dan wat leuke activiteiten georganiseerd worden om de boel een beetje in beweging te krijgen, dan is er vrij weinig animo (zie Photo/Challenge contest waar leuke prijsjes aan vast zitten).

Zoals Skullz-000 hierboven al zei is er niet snel een reden om hier naartoe te komen. Je hebt andere plekken waar je sneller aan antwoorden kunt komen. Dan moet je gaan kijken waardoor we ons kunnen onderscheiden van die andere fora's, websites, etc. Hoe kunnen we leden naar dit forum ''lokken''? De crew is nog altijd bezig deze vragen te beantwoorden, de ene keer wat actiever dan een andere keer. Maar ze zijn er mee bezig. En misschien mag de community daar wel iets vaker bij betrokken worden, oftewel iets openlijker zijn.

Iedereen kan natuurlijk wel vertellen hoe leuk en actief het vroeger was, en hoe uitgestorven het forum nu is en dat het een verloren zaak is. Maar met oplossingen en ideeën komen zou handiger zijn. En dat is niet naar iemand persoonlijk gericht, maar gericht naar de community. Zoals al eerder gezegd is maken we samen de community. De oplossingen en ideeën worden echt wel bekeken door de crew. Daar kan je zeker van zijn.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Zijn fora niet simpelweg een ouderwets medium? Enkel de grootste, denk aan Reddit, 4chan, IGN Boards en FOK!, lijken nog bestaansrecht te hebben. Over het algemeen is de rol van ''vraagbak'' die het fora traditioneel had grotendeels overgenomen door andere communities (GTA O) en informatiebronnen.

Het forum is op zijn retour, zelf heb ik nog wel wat lopende ideeën om wat leuke dingen te doen. Ik zou zelfs graag wat meer aan de wiki werken, maar door een combinatie van weinig tijd en algemene inactiviteit op de wiki laat ik ook dat steeds meer achterwege.

Ironisch genoeg is het prestige project van het forum, de Wiki, tevens een van de oorzaken dat men minder snel een topic hoeft te maken om een vraag te stellen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

zijn er ergens de aantallen te zien van moderators, administrators, megaleden etc?

er zijn genoeg kapiteins op het schip hier,

Misschien de inactieve kapiteins een keer degraderen tot gewoon lid en het makkelijker maken voor anderen om "super lid" te worden, als beloning.

en de communities open gooien, en de "gesloten" C&C ook gewoon voor iedereen open gooien zodat er wat meer activiteit te zien is.

Bewerkt: door DDT Dorus

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

zijn er ergens de aantallen te zien van moderators, administrators, megaleden etc?

Helemaal onderaan het forum staat ''Groepen''. Klik daaronder op de gebruikersgroep waarvan je de leden wilt zien.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar naar mijn mening kan je weinig aan de formule veranderen. We zitten hier op een GTAForum en moeten het nog steeds van GTA hebben willen we een grote groep actieve leden hebben. Er zijn tientallen andere fora waar je over alledaagse onderwerpen kunt praten (zie Lifestyle). Leden melden zich daar niet voor aan op dit forum. De crew heeft de laatste jaren niks drastisch veranderd waardoor mensen ineens wegbleven. Dit is geleidelijk aan een feit geworden en naar mijn idee mede dankzij de slappe GTA jaren. Nieuwe leden stellen een vraag en verdwijnen dan weer. Terwijl je vroeger bleef plakken omdat er genoeg te bespreken viel. Zowel over GTA als andere onderwerpen.

Natuurlijk is de crew verantwoordelijk. Maar zij kunnen niet de enige zijn waar naar gewezen wordt. En in de hoofdpost van dit topic wordt dat grotendeels wel gedaan. Er spelen hier meerdere factoren mee. Zoals jij al zegt Nicola doen de meeste leden zelf ook weinig tot geen moeite om vooruitgang te boeken. Iedereen wacht af. Als er vanuit de crew dan wat leuke activiteiten georganiseerd worden om de boel een beetje in beweging te krijgen, dan is er vrij weinig animo (zie Photo/Challenge contest waar leuke prijsjes aan vast zitten).

Zoals Skullz-000 hierboven al zei is er niet snel een reden om hier naartoe te komen. Je hebt andere plekken waar je sneller aan antwoorden kunt komen. Dan moet je gaan kijken waardoor we ons kunnen onderscheiden van die andere fora's, websites, etc. Hoe kunnen we leden naar dit forum ''lokken''? De crew is nog altijd bezig deze vragen te beantwoorden, de ene keer wat actiever dan een andere keer. Maar ze zijn er mee bezig. En misschien mag de community daar wel iets vaker bij betrokken worden, oftewel iets openlijker zijn.

Iedereen kan natuurlijk wel vertellen hoe leuk en actief het vroeger was, en hoe uitgestorven het forum nu is en dat het een verloren zaak is. Maar met oplossingen en ideeën komen zou handiger zijn. En dat is niet naar iemand persoonlijk gericht, maar gericht naar de community. Zoals al eerder gezegd is maken we samen de community. De oplossingen en ideeën worden echt wel bekeken door de crew. Daar kan je zeker van zijn.

Daar ben ik het absoluut mee eens. Maar net zoals jij zegt, denk ik niet echt dat er een oplossing ligt. Daarvoor zit men nu niet op het forum.

Ikzelf vind het wel echt, en dat meen ik serieus, echt betreurend dat inzet niet beloont wordt; maar zo is het wel helaas. Op dat moment vind ik dan ook zeker niet dat een (crew)lid persoonlijk verantwoordelijk is voor het uitblijven van activiteit.

De enige reëele oplossing die ik wel (nog) zie, is het aantrekken van de eenheid. Ik betoogde dat al destijds (vrij matig) in mijn commando-tijd in het SL+ forum; dat mag van mij allemaal boven het aantrekken van nieuwe leden (in SL+).

Ik dacht aan SL+, omdat dat een beperkte en betrouwbare groep is en daardoor makkelijker te bereiken. Nadeel daarvan is dan wel weer dat je gewone actieve leden uitsluit.

Initiatieven zoals de MTA SL+ server en de SL+ meeting (die helaas niet kwam), vond ik dan ook zeker goede initiatieven die er voor zorgen dat mensen écht wat blijven hebben met het forum en met de mensen op het forum.

Dat laatste is imo het belangrijkste.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

er zijn genoeg kapiteins op het schip hier,

Misschien de inactieve kapiteins een keer degraderen tot gewoon lid en het makkelijker maken voor anderen om "super lid" te worden, als beloning.

Lijkt me veel beter om alle rangen m.u.v. mod, global mod, admin en erelid de deur uit te doen :t . Iedereen en z'n moeder is al superlid.

en de communities open gooien, en de "gesloten" C&C ook gewoon voor iedereen open gooien zodat er wat meer activiteit te zien is.

G&C is al toegankelijk voor iedereen :?

Initiatieven zoals de MTA SL+ server en de SL+ meeting (die helaas niet kwam), vond ik dan ook zeker goede initiatieven die er voor zorgen dat mensen écht wat blijven hebben met het forum en met de mensen op het forum.

Dat laatste is imo het belangrijkste.

Ik denk niet dat het segrereren van de gemeenschap een oplossing biedt voor deze problematiek. Sterker nog; ik denk dat de initatieven die jij noemt, die totaal bekend zijn en toegankelijk zijn buiten het SL-fora, totaal niet bijdragen aan een eventuele activiteit. Sterker nog; ik denk dat dit soort activiteiten transparante projecten (met een grote aantrekkingskracht) als bijvoorbeeld de Covesight Community eerder in de weg zitten. :t

De gemeenschap van GTAf is te klein om een tweetraps-elite bestaansrecht aan te doen.

Bewerkt: door Dotz

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.