Jump to content

The Last Of Us Part II


Niked

Recommended Posts

  • 3 weken later...
  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Platypus

    16

  • GolfG60

    5

  • Sentasi

    4

  • Niked

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Heb zelf nu ongeveer 13 uur erin zitten, en de game bevalt mij wel behalve dat het soms aanvoelt dat ze filler hebben gebruikt om de story line langer te rekken.

Is dat per direct een ramp, nee niet echt voor mij, ik probeer altijd zoveel mogelijk supplies en collectibles te vinden dus dan duurt de game sowieso al een stuk langer.

 

Maar goed, tot nu toe stoor ik mij (nog) niet aan de game, en heb ik zoveel mogelijk leaks en spoilers vermeden dus weet niet of ze nog komen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de game na bijna 50 uur (eindelijk) uitgespeeld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is zeker geen slechte game, maar het verhaal vind ik zeker niet zo goed als de eerste game. Ik had gehoopt dat ze het anders zouden aanpakken, want nu is het eerder een cliché wraakverhaal dat al honderden jaren bestaat (denk maar aan Hamlet van Shakespeare).

 

Hoe denken jullie er over?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 26-7-2020 om 13:01, Platypus zei:

Heb de game na bijna 50 uur (eindelijk) uitgespeeld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is zeker geen slechte game, maar het verhaal vind ik zeker niet zo goed als de eerste game. Ik had gehoopt dat ze het anders zouden aanpakken, want nu is het eerder een cliché wraakverhaal dat al honderden jaren bestaat (denk maar aan Hamlet van Shakespeare).

 

Hoe denken jullie er over?

Wat ik mij persoonlijk afvraag, hebben ze een opening gehouden voor deel 3 of niet, het voelt allemaal vergelijkbaar met het einde in deel 1.

 

Spoiler gaat over het einde.

Spoiler

Wat ik vreemd vond van het einde, is dat Tommy haar verteld over de locatie waar Abby zou kunnen zitten en Dina haar probeert tegen te houden.

Cutscene later gaat Ellie dus toch op pad om Abby te zoeken, uiteindelijk gevonden en vervolgens dood ze haar niet maar laat ze haar gaan.

 

Ellie gaat terug naar huis, om vervolgens een leeg huis tegen te komen zonder briefje of wat dan ook, en vervolgens loopt ze weg.

Voor mijn gevoel is het een cliffhanger, want de vraag is nu wat gaat Ellie doen, op zoek naar Dina, herenigen met Tommy? 

 

Volgende spoiler gaat over halverwege de game.

Spoiler

Wat ik wel mooi vond, is dat je de game als ware 2 keer speelt rond dezelfde tijd maar vanuit een ander perspectief(Abby ipv Ellie). 

Dit geeft eigenlijk best goed weer dat er vanuit beiden dingen worden gedaan, die je dan beter begrijpt.

 

In het begin had ik van Abby een bepaald beeld die door het verhaal door toch wel is veranderd, je ziet ook dat beiden mensen kwijt raken waar alles op doorborduurt.  

 

Mijn mening, is deel 2 net zo goed als deel 1, dat is een dikke vette nee, maar dat is ook niet echt erg want deel 1 was gewoon gigantisch sterk en moeilijk te evenaren.

Deel 2 had wel technisch goede plus punten, en zag er verder erg goed eruit, maar het verhaal was niet zo sterk als deel 1. 

 

Van de ene kant vind ik het ook jammer dat er geen multiplayer bij zit, toegeven heb ik het bij deel 1 ook maar zoveel gespeeld vanwege trophy's maar ik vond het niet erg eigenlijk. 

Je kan ook merken dat ze qua trophy's voor een makkelijkere route zijn gegaan, geloof dat je bij deel 1 ongeveer 2,5 keer het verhaal moet uitspelen waarbij bij deel 2 volgens vele slechts 1,5 keer is. 

Ook geen moeilijkheidsgraad trophy's meer, geen optionele gesprekken of grappen meer, geen multiplayer.

Dus niet gek dat bij deel 2 3.3% van de spelers platinum hebben terwijl deel 1 op PS4 na al die jaren nog op 0.4% zit en op PS3 op 0.5%. 

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen komt er een update waarin onder andere 'Grounded Mode' terugkomt. Je zult ook 'Permadeath Mode' kunnen kiezen, waarbij je maar één leven hebt en als je sterft, moet je helemaal opnieuw beginnen. In dit filmpje tonen ze de belangrijkste toevoegingen:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...
Op 5-8-2020 om 20:00, GolfG60 zei:

Wat ik mij persoonlijk afvraag, hebben ze een opening gehouden voor deel 3 of niet, het voelt allemaal vergelijkbaar met het einde in deel 1.

 

Spoiler gaat over het einde.

  Inhoud verbergen

Wat ik vreemd vond van het einde, is dat Tommy haar verteld over de locatie waar Abby zou kunnen zitten en Dina haar probeert tegen te houden.

Cutscene later gaat Ellie dus toch op pad om Abby te zoeken, uiteindelijk gevonden en vervolgens dood ze haar niet maar laat ze haar gaan.

 

Ellie gaat terug naar huis, om vervolgens een leeg huis tegen te komen zonder briefje of wat dan ook, en vervolgens loopt ze weg.

Voor mijn gevoel is het een cliffhanger, want de vraag is nu wat gaat Ellie doen, op zoek naar Dina, herenigen met Tommy? 

 

Volgende spoiler gaat over halverwege de game.

  Inhoud verbergen

Wat ik wel mooi vond, is dat je de game als ware 2 keer speelt rond dezelfde tijd maar vanuit een ander perspectief(Abby ipv Ellie). 

Dit geeft eigenlijk best goed weer dat er vanuit beiden dingen worden gedaan, die je dan beter begrijpt.

 

In het begin had ik van Abby een bepaald beeld die door het verhaal door toch wel is veranderd, je ziet ook dat beiden mensen kwijt raken waar alles op doorborduurt.  

 

Mijn mening, is deel 2 net zo goed als deel 1, dat is een dikke vette nee, maar dat is ook niet echt erg want deel 1 was gewoon gigantisch sterk en moeilijk te evenaren.

Deel 2 had wel technisch goede plus punten, en zag er verder erg goed eruit, maar het verhaal was niet zo sterk als deel 1. 

 

Van de ene kant vind ik het ook jammer dat er geen multiplayer bij zit, toegeven heb ik het bij deel 1 ook maar zoveel gespeeld vanwege trophy's maar ik vond het niet erg eigenlijk. 

Je kan ook merken dat ze qua trophy's voor een makkelijkere route zijn gegaan, geloof dat je bij deel 1 ongeveer 2,5 keer het verhaal moet uitspelen waarbij bij deel 2 volgens vele slechts 1,5 keer is. 

Ook geen moeilijkheidsgraad trophy's meer, geen optionele gesprekken of grappen meer, geen multiplayer.

Dus niet gek dat bij deel 2 3.3% van de spelers platinum hebben terwijl deel 1 op PS4 na al die jaren nog op 0.4% zit en op PS3 op 0.5%. 




Deel 1 blijft de beste
Deel 2 was ook goed en de gameplay duurde heel lang.

ik was echt

Spoiler

heel boos omdat joel zo snel werd neer geknuppeld met die golfstick
liet zelfs een traantje, je hebt in deel 1 zoveel mee gemaakt je voelde een connectie en ineens BAM


maar ondanks dat was het een enorme triller al misde ik de horror gevoel met de infecteren  die was in deel 1 sterk in deel 2 iets minder, nu waren de mensen het gevaar.

 

maar over het einde 

Spoiler

dacht waar is tommy ? als hij niet was gekomen leefde ellie nog gelukkig ondanks haar trauma


ben benieuwd hoe ze deel 3 aanpakken en zou toff zijn als  een dlc aankomt waar je

Spoiler

met tommy speelt wat hij allemaal heeft meegemaakt en zijn verlies met joel

 

Bewerkt: door Mynameisjeff
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...