Jump to content

Bassieboy35

Recommended Posts

Hoe de kaart van Liberty City is opgedeeld, zal je vast nog wel weten. Bestaande uit vier eilanden en 4/5 stadsdelen als je Alderney wel of niet meetelt. Voor meer info over de stadsdelen zie WikiGTA. Ieder stadsdeel is ook weer opgedeeld in haar eigen wijken. Welke wijken dat zijn vind je hieronder:

map_neighborhood.jpg

Aan jouw de vraag: Wat is je favoriete stadsdeel? En vooral ook waarom.

Mijn favoriete stadsdeel is Port Tudor of Tudor. Dit zijn de delen waar ik echt heel veel uithing. Dat kwam vooral omdat de haven een mooi terrein biedt met grote opslagplaatsen. De opslagplaats waar je naar binnen kon was ook tijdelijk het clanhuis van de clan die ik in GTA IV had. Tudor zelf biedt ook mooie plekken zoals de Sprunk fabriek, een van de swingsets en ook nog terreinen waar je je kan vermaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant topic Bas. thumbsup2.gif

Ik denk toch wel dat eigenlijk heel Bohan mijn favoriete gebied is. En als ik dan specifiek een wijk moet kiezen ga ik voor South Bohan. Het ghetto sfeertje dat er hing was perfect en wat ik vooral leuk vond waren de gebouwen waar je in kon. Ik heb daar heel wat politieagenten in afgeslacht loveit.gif.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik de omgeving Little Italy-Chinatown erg leuk (Dus het vierkant tussen Garnet-Diamond & Albany-Frankfort), het is één van de plaatsen waar men meer tijd in details heeft gestoken en het allemaal bijgevolg veel aangenamer en levendiger aanvoelt.

LITTLEITALY.jpg

Het is wellicht niet de plaats waar ik het vaakst ben geweest, maar ach. Schottler en Willis vind ik verder ook vrij "uniek" en bijgevolg leuk om bezoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete wijken zijn net als Phoenyxar Little Italy en Chinatown. Ik reed er niet vaak langs want beide wijken zijn nogal verborgen in de stad, je weet wel dat die wijken er zijn maar je komt er eigenlijk te weinig. Het zijn met name mijn favoriete wijken omdat hun ook beide vol met details zitten, toen je tijdens de bankoverval door Chinatown moest rennen was het wel even uitkijken, politieagenten zaten daar praktisch overal. Ook vond ik de missie waar Luis eigenlijk vermoord moest worden heel leuk, dat was in Little Italy. Je staat dan op een gebouw waar je niet meer weg kan, en je moet dan iedereen dood schieten die je in de weg staat. Star Junction is ook een hele leuke plek, het is heel erg levendig en mooi in de avond.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Star Junction is mijn favoriete wijk.

Dat komt vooral doordat het er altijd heel levendig is (dus altijd chaos met de politie :puh:) en omdat daar het Majestic Hotel lag waar je d.m.v. mods/glitches de 'geheime' gangen en kamers in kon.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete stadsdeel is Port Tudor of Tudor. Dit zijn de delen waar ik echt heel veel uithing.

Dit vind ik trouwens wel vrij opmerkelijk. Nog maar zelden spelers gezien die naar een industrieel gebied keken en "Dat vind ik leuk!"

Ik heb zelf ook wel vaak in Port Tudor rondgelopen/rondgereden, maar toch voelde het nooit als een echt leuke plaats aan. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordingen en redenen, dat maakt het natuurlijk ook wel leuk, maar ik vond deze wel vrij opvallend.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete stadsdeel is Port Tudor of Tudor. Dit zijn de delen waar ik echt heel veel uithing.

Dit vind ik trouwens wel vrij opmerkelijk. Nog maar zelden spelers gezien die naar een industrieel gebied keken en "Dat vind ik leuk!"

Ik heb zelf ook wel vaak in Port Tudor rondgelopen/rondgereden, maar toch voelde het nooit als een echt leuke plaats aan. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordingen en redenen, dat maakt het natuurlijk ook wel leuk, maar ik vond deze wel vrij opvallend.

Denk dat weinig ook die wijk(en) als favoriet zullen opgeven. Het leuke is dat Alderney eigenlijk het buitenbeetje is van de rest. Als je kijkt naar de populatie zijn er een stuk meer mensen te vinden in Algonquin, Broker en Dukes. Alderney kent niet zo veel mensen als ik het zo even zou vergelijken. Het is meer een eiland waar je door heen crosst, omdat je opdrachtgevers vooral in het Noorden zitten en je de andere kant van het eiland of Algonquin opsturen. Phil Bell uitgezonderd uiteraard. Er is niet super veel te doen, maar er zijn wel genoeg verlaten plekken op het eiland waar je toch uren kan rondlopen. Dat vind ik er vooral leuk aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je kijkt naar de populatie zijn er een stuk meer mensen te vinden in Algonquin, Broker en Dukes. Alderney kent niet zo veel mensen als ik het zo even zou vergelijken.

Alderney is de Borough met de meeste inwoners, op Algonquin na (het is dan ook de grootste qua oppervlakte van de 5).

Maar het is inderdaad zo dat er in Alderney een duidelijke lijn te trekken valt tussen waar de mensen daadwerkelijk wonen en de industriële districten (er staan een paar woontorens in Acter, maar sommigen zijn verlaten) en dat creëert inderdaad wel een speciaal sfeertje. Iedereen heeft zo wel zijn plaatsjes waar hij naartoe trekt op de map. Zelf ben ik vaak aan de verlaten villa in Westdyke geweest. Steinway Park vind ik trouwens ook vrij leuk, een open park met zwembad naast een woonwijk/vervallen industrie.

Link to comment
Delen op andere websites

Star Junction en de omliggende gebieden behoren wel tot mijn favorieten denk ik. Vooral omdat het daar zo levendig is. Ook was ik best wel vaak op Hapiness Island te vinden. Het Blijheidsbeeld ( als het zo heet :cab: ) was altijd een mooie sniperplaats. Ook het stelen van een forklifttruck en dom rondjes rijden vond ik vroeger wel leuk. ( don't ask)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete wijk is met stip bovenaan: Star Junction. Het geeft perfect de drukste straat van New York weer met natuurlijk de bijbehorende mooie lichtjes. :)

Verder vind ik Hove Beach gewoon leuk, omdat je daar begint aan het slechte leven van Niko.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic, om daar eens over na te denken, maar als ik dat doe kom ik er achter dat ik eigenlijk niet echt een favoriete wijk heb. Ik vind het altijd wel leuk om rond te dwalen in buurten met bedrijvigheid, zoals Firefly Islands, Castle Gardens en Fishmarket South.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...