Jump to content

Beste Album 2016


GuitarGuy666

Recommended Posts

Nu 2016 alweer ten einde is, vraag ik me af wat jullie favoriete album van dit jaar was. Op het gebied van Rock/Metal vond ik dat 2016 echt een hele hoop goede albums heeft gebracht. Zo hebben we onder andere een nieuw Megadeth en een nieuw Metallica album gekregen dit jaar. :tu:

Mijn favorieten van 2016 zijn als volgt:

Megadeth - Dystopia

Testament - Brotherhood of the Snake

Killswitch Engage - Incarnate

Metallica - Hardwired... To Selfdestruct

Vektor - Terminal Redux

Whitechapel - Mark of the Blade

Sodom - Decision Day

Vader - The Empire

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk heb ik maar twee albums beluisterd die dit jaar zijn uitgekomen, namelijk Hardwired...To Self-Destruct (Metallica) en Hollow Bones (Rival Sons). Metallica's album heb ik nog maar één keer beluisterd, omdat ik die nog maar een week heb, dus daar kan ik nog niet echt een oordeel over vellen. Al moet ik wel zeggen dat er een aantal geniale nummers opstaan, zoals Halo on Fire en Spit Out the Bone.

Maar het album van Rival Sons vind ik wel uitstekend. Het is intussen al hun vijfde album en het is eigenlijk niet zo lang (38 minuten maar). Ik moet zeggen dat ik het album in het begin niet zo goed vond, omdat het toch wat anders klonk dan hun vorige albums, maar na meermaals te luisteren vond ik het wel beter worden.

400x400.jpg

Voor de mensen die Rival Sons niet kennen: Gooi Led Zeppelin, The Doors en The Black Keys in een blender, en je hebt Rival Sons. Heerlijke old school rock n' roll dat toch een beetje modern klinkt. En ook dit album sluit zoals hun andere albums af met een rustig nummertje om te bekomen.

Wie deze band nog niet kent en van lekkere classic rock houdt, moet Rival Sons zeker checken. Hier een paar nummers van het album:

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk geen een album uit 2016 gelusiterd.

Gooi Led Zeppelin, The Doors en The Black Keys in een blender, en je hebt Rival Sons.

Maar dit klinkt wel goed :puh: Dit ga ik ff lusiteren :tu: Thanks! :) Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, jeetje, lastige vraag. Ik vond 2016 geen héél goed muziekjaar, maar er zijn toch nog wel een paar mooie dingen uitgekomen. Denk aan 'Phantom Of Liberty' van Camera, 'Wake Up Before You Die' van Vibravoid, 'Nonagon Infinity' van King Gizzard & The Lizard Wizard en 'Third World Pyramid' van The Brian Jonestown Massacre.

Ik verwacht meer van 2017, met platen van Slowdive, Ride, The Jesus And Mary Chain, Spiritualized, Black Rebel Motorcycle Club, Singapore Sling, The Citradels en meer moois.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou je Swans een beetje kunnen omschrijven? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. En welk album kan je naast deze aanraden? smile3.gif

Swans heeft meerdere vormen aangenomen. In de jaren '80 was het een no-wave band, daarna sloegen ze een vreemde folk-achtige richting in, en vanaf ongeveer 1996 is het een mengsel tussen post-rock, experimentele rock, drone, en noise rock. The Seer is waarschijnlijk hun makkelijkst te luisteren album. Als je dat leuk vindt zou ik Soundtracks for the Blind, To Be Kind en The Glowing Man luisteren.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik luister niet echt veel muziek vlak na release, maar het duistere Skeleton Tree van Nick Cave & The Bad Seeds vond ik wel sterk, verder ook aangenaam verrast door het reüniealbum van A Tribe Called Quest: We got it from Here... Thank You 4 Your service.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...