Jump to content

Documentaire Kijktips


Michael

Recommended Posts

Soms zijn er documentaires die zo interessant zijn en informatief zijn dat je ze graag wilt delen met anderen, voor dat soort documentaires heb ik dit topic aangemaakt. Ik heb proberen te zoeken naar een soortgelijke topic maar ik heb die niet kunnen vinden. Dus, bij deze kan je in deze topic aangemaakt documentaires delen die je tof, informatief, interessant, triest of gewoon heel goed vond. Mochten er veel documentaire kijktips worden geplaatst zal ik erover nadenken om een lijst bij te houden met documentaires in dit bericht. De eerste documentaire kijktip van mij is Wit is ook een kleur van Sunny Bergman, een documentaire over racisme, white privilege en meer, erg interessant. Ze zit onder ander aan tafel met een cultureel antropoloog en socioloog. Ik zie graag meer tips van jullie. ;)

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

  • Alles van Louis Theroux
  • Fahrenheit 9/11 en Bowling for Columbine van Michael Moore
  • The Queen of Versailles, een documentaire over extreem rijke mensen die alles kwijtraken, en vervolgens totaal niet meer kunnen functioneren als 'gewone' mensen
  • Herdsmen of the Sun, en eigenlijk al het andere van Werner Herzog
  • Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media, een documentaire gebaseerd op het beroemde boek Manufactoring Consent
  • Jesus Camp, een kijkje in de wereld van extremistische christenen in de VS
  • The Nose - Searching for Blamage. Is waarschijnlijk nergens gratis te vinden, maar je kunt 'm huren op Vimeo
  • Shoah, voor als je gedurende 9 uur echt alles over de Holocaust wil leren

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Fahrenheit 9/11 gekeken op mijn televisie, wij krijgen hem gratis bij de gratis documentaire sectie en ik vond hem zelf ook erg interessant. Hij is het vermelden zeker waard maar ik ben nu ook best wel benieuwd naar de The Queen of Versailles documentaire!

Link to comment
Delen op andere websites

Alles van Louis Theroux

Dit. Kan het niet vaak genoeg benadrukken. Hij maakt zulke goede en interessante documentaires. Hoe hij op een respectvolle manier mensen met hele andere denkbeelden weergeeft is echt heel knap en laat mensen een hele andere wereld zien.
Link to comment
Delen op andere websites

Paradise Lost serie

Een documentaire die de veoordeling van 3 jongeren volgt, de zogenaamde "Whest Memphis 3"

Erg interessant vanwege de tijdspan "20 jaar" en hoe ze verdacht worden van "Cult" moorden.

Roses have Thorns

Een documentaire over de ongeregeldheden in oekraine.

Deze docu duurt bij elkaar meer dan 24 uur, en laat in detail zien wat er gebeurd tussen de pro-russen en pro-euro aanhangers

The Stairways murders

Gaat over een vader die verdacht wordt van moord van zijn vrouw.

Dit allemaal is met Home video tape opgenomen wat het wel een bizare feeling geeft.

erg interessant vanwege de hoofdpersonage en zeker een aanrader

King of Kong

Een heerlijk documentaire over het wereldrecord donkykong.

De hoofdpersonage wordt gevolgd in zijn jacht naar het wereldrecord, en voornamelijk erkenning .

Voornamelijk het contrast van 1 bepaalde tegenstander "Billy Bitchell" is heerlijk om te zien.

Een docu, die ondanks zijn onderwerp erg hoog in me lijstje staat als aan te raden

Zero Hour - Massacre at Columbine High

Je hebt inderdaad ook bowling for columbine, maar raad deze meer aan.

Geeft een duidelijker beeld in de verdachten hun handelingen, en erg veel details.

Erg "goede" reconstructie doormiddel van acteurs.

TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard

Het bizarre verhaal van het proces wat tegen de makers is gestart van de Pirate Bay

Je volgt ze tijdens hun proces inclusief compleet bizarre claims.

Link to comment
Delen op andere websites

Air Crash Investigations / Mayday, al weet ik niet of je dat echt als een documentaire kan beschouwen omdat er nogal wat drama bij komt kijken.

Ja dat heb ik dus ook bij zoiets als 'Breakout' of 'Locked up abroad'. 't Is niet echt een documentaire, maar ook weer wel. Het is een waargebeurd(e) verhaal/gebeurtenis vertelt door iemand die in dat/die verhaal/gebeurtenis zat. Ze zeggen vaak ook altijd in het begin dat ze sommige gebeurtenissen wat aangepast zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens, ik heb ook gehoord dat er een nieuwe documentaire is gemaakt door de British Broadcasting Company over David Bowie, genaamd The Last Five Years. Ik zal hem zelf binnenkort kijken. Ik was helaas vergeten om hem bij de release te kijken dus nu moest ik wachten totdat hij weer werd uitgezonden deze week. Wel heb ik gehoord dat hij erg interessant is, dus ik ben benieuwd. Hij zal vast nog ergens op het internet staan voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn, voor nu kan ik helaas nog geen goede link geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Het is niet echt een meesterwerk van een documentaire, maar er is laatst een documentaire gemaakt over Lady Gaga en deze is op Netflix gezet. De documentaire heet Five Foot Two. Ook al ben je geen fan van Lady Gaga, veel mensen die geen fans zijn waren erg onder de indruk. Je kan onder ander zien dat ze bezig is met haar nieuwe album genaamd Joanne, heel veel last heeft van haar chronische pijn en ook aandacht op dat onderwerp brengt en bezig is met haar Super Bowl Halftime Show. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

D-tour op discovery

 

niet echt een documentaire, maar op de fiets naar china is toch indrukwekkend en laat een andere kant van verschillende landen zien.

 

daarnaast was er een documenatire op NPO

"achter de bergen van sotsji"  erg mooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...