Jump to content

Rockstar Editor Snapmatic tips


Michael

Recommended Posts

Met de Rockstar Editor kan je Snapmatics maken tijdens het bewerken van een video. Dit is iets moeilijker en dus ook uitgebreider dan de Snapmatic die op je telefoon staat. En als je hem door begint te krijgen, dan kan het juist erg gemakkelijk worden om prachtige kiekjes te schieten met Snapmatic. Aangezien ik hier al een tijdje mee bezig ben wil ik graag mensen wat tips geven met het maken van Snapmatics in de Rockstar Editor.

Maak een video in Grand Theft Auto Online, tijdens dat je video maakt kan je rondlopen met je online character, maar je kan ook een scenario bedenken voor je online character. Ziet je online character eruit als een ruig persoon? Probeer dan eens een video te maken waar hij of zijn iemand neersteekt met een mes, of iemand neerschiet met een pistool. Is je online charachter een nette persoon? Dan zou je kunnen kijken als je een video ergens kan maken in het luxere gedeelte van Los Santos, Vinewood Hills, Rockford Hills. Je kan meerdere dingen dus doen tijdens het maken van de video. Je kan je online character gewoon laten staan tijdens de video of je kan je character een quick action laten doen. Je kan hem of haar laten roken, en daar een closeup van maken. Het is dus echt jouw keuze hoe je het wilt doen.

Wanneer je klaar bent met een video maken, slaat Rockstar Games je video op en wordt hij opgeslagen op je PlayStation 4, andere console of computer. Je kan meerdere video's maken zodat je wat meer beeldmateriaal hebt maar je kan ook meteen bezig gaan met de Snapmatics. Nu komt het leukste gedeelte, namelijk de Snapmatics maken. Ga terug naar Grand Theft Auto V en daarna naar het game menu. In het game menu staat de mogelijkheid om naar Rockstar Editor te gaan. Klik op de button, na een korte tijd wachten krijg je een scherm waar meerdere mogelijkheden op staan. Klik op nieuwe video maken. Daarna krijg je een lijst te zien met oude video's die je hebt gemaakt. Klik nu op de video die je hebt gemaakt en begin de video te bewerken.

In het begin ziet de Rockstar Editor er misschien een klein beetje ingewikkeld uit, maar dat is het zeker niet wanneer je de basis van de Rockstar Editor kent. Er zijn enkele belangrijke dingen om te weten, je kan diepte in het scherm veranderen, veel mensen zullen hier eerst overheen kijken maar dit is een zeer nuttige optie van Rockstar Editor. Met in depth kan je de achtergrond verzachten en de focus op je online charachter leggen, wat ontzettend handig is wanneer je bepaalde actie foto's aan het maken bent. Je kan ook filters gebruiken, en het scherm aanpassen. Dit doe ik zelf vrij weinig voor een paar redenen, soms ziet het erg best wel mooi uit op mijn PS4 maar wanneer ik hem op het forum wilt zetten ziet hij er amateuristisch of er niet goed uit. Je kan ook de brightness, contrast en saturation aanpassen. Dit kan handig zijn als het scherm net iets teveel kleur heeft, of teveel licht. Ook wat ontzettend belangrijk is om te weten, is dat je markers moet gebruiken. Wanneer je de video afspeelt kan je op een bepaald moment de stand van de camera veranderen. Dit is heel erg handig, je kan de camera in de lucht zetten, of juist ergens dichtbij op de grond. Een tip is om hem wel in te zoomen maar niet teveel, het verlaagt de kwaliteit niet maar het is niet de bedoeling om de camera in je online charachter zijn of haar gezicht te drukken. Ook kan je het beeld scheef zetten, dit doe ik zelf niet veel maar kan wellicht interessant zijn om het te proberen. Wanneer je instellingen goed zijn, kan je de video op pauze zetten en een Snapmatic maken.

rN9kRb6.png

FMLayOl.png

Cuusudn.png

tuQcT44.png

sC4YYb5.png

Ik heb vijf snapmatics in de spoiler gezet waarvan ik denk dat het mijn beste zijn maar er komen wekelijks er nog veel meer bij. Hopelijk hebben jullie wat aan de tips, en mochten jullie zelf ook tips hebben voor de Rockstar Editor zie ik het graag in de topic. En de resultaten kan je onder ander in het je mooiste Snapmatic-kiekjes topic plaatsen!

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is best wel een nette feature! Ik heb namelijk altijd wel gehekeld aan het gebrek van een zogenaamde 'Photo Mode' in GTA V (R* please gooi een Photo Mode in RDR2!!!), maar op een wat omweg manier kan je het dus wel voor mekaar krijgen. Zelf ben ik nooit echt met de R* Editor aan de slag gegaan, dus ik zal het eens een kans geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks voor de tips :tu: Heb het nooit echt gebruikt, maar wel veel aan gedacht en het werkt gewoon echt goed :)

Franky, wat maakt een echte Photo Mode beter. IMO is dit beter aangezien je nu ook de tijd kan vastzetten en dan een foto kan nemen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is best wel een nette feature! Ik heb namelijk altijd wel gehekeld aan het gebrek van een zogenaamde 'Photo Mode' in GTA V (R* please gooi een Photo Mode in RDR2!!!), maar op een wat omweg manier kan je het dus wel voor mekaar krijgen. Zelf ben ik nooit echt met de R* Editor aan de slag gegaan, dus ik zal het eens een kans geven.

Ik ben eerst zelf een tijdje bezig geweest met screenshots maken op mijn PS4 en ze op mijn USB stick zetten. Dit zag er niet heel mooi uit, maar ik begon wel een beetje te ontdekken hoe ik leuke foto's zou kunnen maken op Grand Theft Auto. Toen deelde ik een tijdje geleden de screenshots bij een paar buitenlandse kennissen die ook het spel spelen en die haddden mij eens aangeraden om de Rockstar Editor te gebruiken. Ik ben er zelf alleen ingedoken zonder enkele informatie over de editor dus ik zal misschien wat informatie zijn vergeten, maar goed. Deze tactiek is ook erg leuk tijdens een crew evenement trouwens, laatst had ik een meeting waar mensen sneeuwballen op elkaar zaten te gooien, dat gaf wel wat interessant beeldmateriaal. Maar goed, mocht je nog vragen heb over de Editor in het algemeen wanneer je ermee gaat beginnen kan je altijd mij een berichtje sturen of hier in het topic plaatsten, het is altijd leuk om meer mensen te motiveren om weer eens bezig te gaan met Grand Theft Auto Online (en de mooie features) die Rockstar Games ons heeft gegeven. Alvast veel plezier toegewenst in de Editor! Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Tijdje geleden ben ik er pas achtergekomen dat dit mogelijk was in de Rockstar Editor. Ik dacht eerst dat dit soort Snapmatics gemaakt werden met mods op de PC. Heb er nog niet veel gebruik van gemaakt. Maar de onderstaande screen vond ik wel mooi. blij.gif

gallery_123064_253_57009.jpg

Leuke tips! thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf nooit zo met Snapmatics bezig, aangezien ik amper tijd heb om te spelen en dan andere dingen doe. Hoe dan ook ben ik altijd erg onder de indruk van de foto's die hier wel eens gemaakt worden. Dat je via deze manier nóg mooiere foto's kon maken wist ik niet. Erg goede tips en hoop dat veel mensen hier wat aan hebben!

Link to comment
Delen op andere websites

Franky, wat maakt een echte Photo Mode beter. IMO is dit beter aangezien je nu ook de tijd kan vastzetten en dan een foto kan nemen puh2.gif

Wat bedoel je met tijd vastzetten?

Ik zou niet echt kunnen zeggen of dit beter werkt dan een Photo Mode zoals je die zou treffen in een Uncharted 4 of Batman: Arkham Knight om maar wat te noemen, want ik heb dit nooit echt gebruikt. Hetgeen Photo Mode altijd zo fijn maakt, is toch wel het gebruiksgemak en de bewerkingsmogelijkheden die het dan ook meteen biedt. Binnen een mum van tijd heb je met een knoppencombinatie het spel gefreezed en kan je de camera goed zetten, beetje kloten met depth of field, field of view, helderheid, filters etcetera en shots maken als deze. (hihi puh2.gif)

Ik zie wel in hoe dit dan beter zou kunnen werken, omdat je uit een video net die ene frame zou kunnen pakken die ideaal is. Maar ik zou het niet boven het gemak stellen van een ingebouwde Photo Mode, denk ik icon_rolleyes.gif (In ieder geval hoop ik echt gewoon dat R* het in RDR2 gooit, een game met zo een prachtige scenery moet het hebben!)

Ik ben eerst zelf een tijdje bezig geweest met screenshots maken op mijn PS4 en ze op mijn USB stick zetten. Dit zag er niet heel mooi uit, maar ik begon wel een beetje te ontdekken hoe ik leuke foto's zou kunnen maken op Grand Theft Auto. Toen deelde ik een tijdje geleden de screenshots bij een paar buitenlandse kennissen die ook het spel spelen en die haddden mij eens aangeraden om de Rockstar Editor te gebruiken. Ik ben er zelf alleen ingedoken zonder enkele informatie over de editor dus ik zal misschien wat informatie zijn vergeten, maar goed. Deze tactiek is ook erg leuk tijdens een crew evenement trouwens, laatst had ik een meeting waar mensen sneeuwballen op elkaar zaten te gooien, dat gaf wel wat interessant beeldmateriaal. Maar goed, mocht je nog vragen heb over de Editor in het algemeen wanneer je ermee gaat beginnen kan je altijd mij een berichtje sturen of hier in het topic plaatsten, het is altijd leuk om meer mensen te motiveren om weer eens bezig te gaan met Grand Theft Auto Online (en de mooie features) die Rockstar Games ons heeft gegeven. Alvast veel plezier toegewenst in de Editor!

Dat is wel leuk om te weten! Wat betreft de screenshot modus middels de Share-knop: Zelf gebruik ik de screenshot modus van de PS4 ook af en toe, maar vaak dan meer met een functioneel doel dan esthetische doeleinden. Zoals een screenshot om even een bug/probleem te laten zien of om hulp te vragen bij een bepaalde sectie. Al kan je je toch verbazen hoe vaak ik een aantal prachtige shots hebben geschoten met die functie, weliswaar kon ik er maar 1 vinden GTA op de Twitter die ik er speciaal voor heb aangemaakt (scheelt ook weer USB-moeite :engel: ): 1, 2, 3, 4, 5.

Je zou eens opzoek kunnen naar de community RedditPS op de ps4. Het is een community waar men aan de lopende band screenshots in gooit en waarvan de beste dan aan het einde van de week op ps4 subreddit bij mekaar worden gegooid. Geloof me, je zal echt je ogen uitkijken van wat voor een shots men daar af en toe plaatst.

Link to comment
Delen op andere websites

Franky, wat maakt een echte Photo Mode beter. IMO is dit beter aangezien je nu ook de tijd kan vastzetten en dan een foto kan nemen puh2.gif

Wat bedoel je met tijd vastzetten?

Ik zou niet echt kunnen zeggen of dit beter werkt dan een Photo Mode zoals je die zou treffen in een Uncharted 4 of Batman: Arkham Knight om maar wat te noemen, want ik heb dit nooit echt gebruikt. Hetgeen Photo Mode altijd zo fijn maakt, is toch wel het gebruiksgemak en de bewerkingsmogelijkheden die het dan ook meteen biedt. Binnen een mum van tijd heb je met een knoppencombinatie het spel gefreezed en kan je de camera goed zetten, beetje kloten met depth of field, field of view, helderheid, filters etcetera en shots maken als deze. (hihi puh2.gif)

Ik zie wel in hoe dit dan beter zou kunnen werken, omdat je uit een video net die ene frame zou kunnen pakken die ideaal is. Maar ik zou het niet boven het gemak stellen van een ingebouwde Photo Mode, denk ik icon_rolleyes.gif (In ieder geval hoop ik echt gewoon dat R* het in RDR2 gooit, een game met zo een prachtige scenery moet het hebben!)

Dat bedoel ik er mee puh2.gif

Ik snap wat je bedoelt. Een snelle foto (met de juiste hoek enzo) kan je niet maken. Je moet eerst opnemen en dan kan je pas foto nemen. Heb je gelijk in. puh2.gif In RDR2 zou ik dan inderdaad graag een Photo Mode zien die is afgeleid van hoe het nu werkt bij de R* Editor smile3.gif En natuurlijk de R* Editor zelf icon_mrgreen.gif (Westerns maken :eten:)

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...