Jump to content

Volgmissies zijn echt verschrikkelijk..


JasonStatham

Recommended Posts

Ik zat net dus GTA IV te spelen, een game waar ik al aardig moeite mee heb om plezier uit te halen en toen ineens was daar weer een volgmissies. Dit geval was het Escuela of the Streets, waarin ik achter een dealer aan moest zonder ontdekt te worden. En vanaf het moment dat ik zag staan "Follow..." dacht ik al bij mezelf shit.. Ik was op een motor en ik reed stapvoets achter de dealer aan. Er zat niemand tussen ons en de dealer kwam stil te staan bij een rood stoplicht. Ik bleef op ongeveer 15 meter achter de dealer stilstaan. Daar stonden we dan te wachten tot het licht op groen ging. Vervolgens konden we verder, in omatempo. Al gauw weer een stoplicht. Wacht. En opnieuw. De onzindialoog met Manny hielp natuurlijk ook niks. Het duurde misschien 4 minuten, maar die 4 minuten waren dus echt verschrikkelijk en meteen besloot ik ook om meteen maar te stoppen na de missie; geen zin meer in :N

Hoe dan ook, ik vind volgmissies dus echt verschrikkelijk. Wat vinden jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou noem je "Escuela of the Streets", maar die vind ik dan nog wel meevallen. Waar ik me echt groen en geel aan kan ergeren is Snail Trail, omdat die echt te lang duurt. Eerst dat hele end van San Fierro naar Los Santos (ik neem aan dat iedereen voor de trein uit rijdt naar Market Station) en dan dat geslinger door Los Santos heen.

Het zijn niet mijn favoriete missies, maar als ze maar niet te lang duren en er op het einde nog een beetje leuke actie in zit, dan zijn ze wel te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij het meeste stoort aan volgmissies zijn de vaak onzinnig lange routes die ze nemen. Vaak gaan ze in een spiraal naar de gekozen locatie wat zo'n missie al makkelijker dubbel de lengte maakt. Maar 4 minuten vind ik nu eigenlijk niet erg hoor, de game mechanics voor een achtervolging zouden anders wel beter mogen. Want simpel aansluiten bij een stoplicht is verdacht, maar elke keer een kleine 20 meter terug stoppen is dat niet? Geniaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel mee eens, ik heb zelf ook een hekel aan deze missies en meestal kijk ik er tegen op om het weer te moeten spelen. Ook wat Guardian zegt, Snail Trail is echt hele vervelende missie. Ik heb het meerdere keren overnieuw moeten spelen en dat betekent weer naar de construction site, de sniper halen en op de motor naar Los Santos..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de volgmissies wel oké. Zolang er uiteindelijk wat actie in voorkomt. Aan de onnodige lange routers zoals Phoenyxar beschrijft heb ik wel een hekel. Het duurt onnodige lang en het is geeneens spannend op wat voor manier dan ook. Wanneer je eenmaal weet hoeveel afstand je moet houden is het super makkelijk. Vaak staan de personen die je moet volgen ook op de mini-map aangegeven. Dus als je ze uit het oog verliest is het alleen een kwestie van gas geven en de mini-map volgen.

Achtervolgingen zoals die in 'Wrong is Right' in GTA IV vind ik wel goed gedaan. Je kan toch verrast worden door de andere weggebruikers of zaken in de wereld (ongelukken, bussen die je moet ontwijken, wegafzettingen, etc).

Al met al vind ik volgmissies niet vervelend om te doen (alleen de uitwerking kan beter), zeker niet zolang er op het einde wat actie is. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij het meeste stoort aan volgmissies zijn de vaak onzinnig lange routes die ze nemen. Vaak gaan ze in een spiraal naar de gekozen locatie wat zo'n missie al makkelijker dubbel de lengte maakt. Maar 4 minuten vind ik nu eigenlijk niet erg hoor, de game mechanics voor een achtervolging zouden anders wel beter mogen. Want simpel aansluiten bij een stoplicht is verdacht, maar elke keer een kleine 20 meter terug stoppen is dat niet? Geniaal.

Dit dus. Plus dat er altijd auto's in de wegrijden, als jij af moet slaan of moet inhalen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de missies van GTA opdeelt in categorieën, komt dit type onderaan mijn favorietenlijstje. Vind de meeste volgmissies erg saai. Escuela of the streets vind ik misschien nog wel de saaiste missie uit het hele spel. Zoals eerder genoemd zijn de routes vaak onnodig lang en het hele idee erachter is wel aardig cru. Het is niet zo dat de missies uit het spel moeten verdwijnen. Een voorbeeld van hoe het wél goed is uitgewerkt is Actions speak louder than words. Je moet eerst een bom plaatsen, dan racen ze er vandoor in een aardige snelle route en vervolgens wordt het hele terrein opgeblazen. Als ze dat ook bij de andere missies zouden doen, dan zijn ze nog wel makkelijk te teren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een ander voorbeeld van een redelijk goed uitgevoerde variant hiervan is Payback (ook in IV), maar natuurlijk zijn de voorbeelden die we geven de meer actie-gerichte achtervolgingen, niet elke missie hoeft zo te zijn. Het lijkt me dat de sfeer rond zo'n missie ook wel belangrijk is. Ik kan me wel geen variant van iets als dit voor V bedenken (even de actie-achtervolgingen daargelaten)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik vergat het te vermelden, maar ik had het in feite alleen over volgmissies waar je niet ontdekt mag worden. De hogesnelheids achtervolgingen vind ik wel degelijk, zeker in V vind ik ze goed geslaagd.

 

Op 1/26/2017 om 09:48, Phoenyxar zei:

Wat mij het meeste stoort aan volgmissies zijn de vaak onzinnig lange routes die ze nemen. Vaak gaan ze in een spiraal naar de gekozen locatie wat zo'n missie al makkelijker dubbel de lengte maakt. Maar 4 minuten vind ik nu eigenlijk niet erg hoor, de game mechanics voor een achtervolging zouden anders wel beter mogen. Want simpel aansluiten bij een stoplicht is verdacht, maar elke keer een kleine 20 meter terug stoppen is dat niet? Geniaal.

Hiermee leg je de vinger op de zere plek en beschrijf je precies wat er mis mee is, iets waar ik tijdens m'n "rant" geen zin in had :puh:

Bij dergelijke missies denk ik bij mezelf: Ontwerp ze op een zorgvuldige wijze of laat ze achterwege. Want op deze manier, komt het bij mij veel meer over alsof het erin zit onder het mom van 'filler, filler, no killer'. Maar goed, het is ook niet eenvoudig om goed te implementeren, ik kan me dan ook minder goede voorbeelden bedenken dan slechte. Ik ben in ieder geval blij dat ze in V haast niet meer aanwezig zijn :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voorbeelden wilt van goede achtervolgingsmissies (zij het dan meestal te voet of per schip) kun je kijken naar Assassin's Creed vanaf Brotherhood. Evenzeer ook niet perfect, maar beter uitgewerkt. Dus het kan technisch gezien zeker wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...