Jump to content

Be Creative


aron24

Recommended Posts

Be Creative

Opzet

Dit contest bestaat uit drie rondes. Elke ronde duurt twee weken, één week om in te zenden en één week om te stemmen.

Per categorie krijg je dus een eigen winnaar. Het uiteindelijk aantal stemmen bepaalt je eindresultaat(qua punten). Mochten twee puntenaantallen gelijk zijn, krijgt de gene die in meer rondes heeft gedaan, een hogere plek in het klassement Vb:

Pieter doet alleen ronde 1 mee en krijgt 10 stemmen.

Klaas doet in alle rondes mee en krijgt 6 stemmen

Derek doet in ronde 2 en 3 mee en krijgt 6 stemmen.

Dit zou betekenen dat Pieter wint voor Klaas(tweede) en Derek(derde)

Er is 1 hoofdthema: film. Hieronder kun je de rondes zien.

Ronde 1: Schrijf een filmscenario van minimaal 300 en maximaal 500 woorden. Denk er goed over na, want je moet dit thema later ook goed kunnen uitwerken.

Ronde 2: Maak een trailer die niet langer is dan 1 minuut en 30 seconden. Zorg dat het bij jouw thema past, bij een thriller hoort natuurlijk een spannende trailer Je kunt een trailer bv. maken met de Rockstar Editor of IMovie. Als je er niet uitkomt, ben ik bereid om je wat tips te geven.

Ronde 3: Maak een filmposter. Zet je één hoofdrolspeler in het zonnetje of voeg je meerdere afbeeldingen bij elkaar om je thema na voren te brengen. Alles kan, maar stuur wel de orginele foto's in(dit om te voorkomen dat je een kant en klare filmposter instuurt)

Ronde-indeling:

Ronde 1: 27 januari(19:00)-3 februari(19:00)

Ronde 1 stemmen: 3 februari(wanneer topic opent)-10 februari(19:00)

Ronde 2: 10 februari(19:00)-17 februari(19:00)

Ronde 2 stemmen: 17 februari(wanneer topic opent)- 24 februari(19:00)

Ronde 3: 24 februari(19:00)-3 maart(19:00)

Ronde 3 stemmen: 3 maart(wanneer topic opent) - 10 maart(19:00). Hierna zou ook de einduitslag komen.

Wanneer je iets instuurt, doe je automatisch mee.

Ik hoop dat jullie meedoen en dit een tof contest vinden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Alhoewel een flinke onderneming om mee te doen, zal ik als film buff zeker met iets proberen te komen :)

Ik denk eerlijk gezegd wel dat men meer tijd kan gebruiken dan een week per ronde om het in mekaar te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel een leuk concept voor een contest maar het zal wel veel tijd innemen, om een compleet origineel scenario te schrijven, een film trailer maken en dan ook een film poster in elkaar knutselen met photoshop. En ik zou niet mee kunnen doen aan de contest, omdat als ik een video wil exporteren naar YouTube ik een error code krijg. Maar goed, hopelijk hebben anderen plezier er aan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

15 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Alhoewel een flinke onderneming om mee te doen, zal ik als film buff zeker met iets proberen te komen :)

Ik denk eerlijk gezegd wel dat men meer tijd kan gebruiken dan een week per ronde om het in mekaar te zetten.

De rondetijden kunnen zeker uitgebreid worden indien nodig :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 28-1-2017 om 12:21, Bassieboy35 zei:

Leuk dat je iets organiseert, Aron. Ik denk dat ik wel mee ga doen, maar hoogst waarschijnlijk kan ik niets inleveren voor ronde 2. 

 

5 uur geleden, Visser23 zei:

Echt een leuk idee voor een contest zeg! Ik zou ook wel mee willen doen, maar voor mij geldt hetzelfde als Bas; ronde 2 wordt voor mij ook erg moeilijk.

Zoals ik al eerder aangaf, ik wil de tijdspanne van de rondes best uitbreiden. Alleen wil dan wel weten, hoe ik jullie kan helpen. Moet ik het vergroten naar een maand tijd voor een ronde? Of voldoet drie weken al? Zeg het maar, hoe meer deelnemers, hoe beter natuurlijk. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe dit bijna dagelijks op school en dit wordt ook m'n werk. :puh: Lijkt me een leuk contest, maar ik heb 't ff druk met andere opdrachten van school (ook filmpjes verzinnen en uitwerken), maar dat zijn helaas programma items, portretten en studio. Heel misschien kan ik nog meedoen. Ik hoop het wel, want ik heb ideeën zat. Ik heb nu alleen niet de tijd om alles op te schrijven (behalve kleine stukjes) en uit te werken. Maar ik vind het echt een leuk contest, k hoop dat het me nog lukt.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...