Jump to content

inreisverbod US


DDT Dorus

Recommended Posts

@FrankyFourFingersInderdaad. :Y Onnodige proxyoorlog die zorgt voor miljoenen immigranten, economische en persoonlijke malaise. Not worth it. 

 

Op 1-2-2017 om 22:26, Phoenyxar zei:

Maar voorheen doe je het lijken "Laten we eerst maar eens intern onze eigen problemen oplossen." alsof het één het andere opheft, wat helemaal niet waar is of dat hoeft te zijn. Het is een manier om anderen het zwijgen op te leggen, want zaak X is niet belangrijk genoeg en we kunnen maar beter naar zaak Y kijken. Je tracht een apathische neutrale kracht te spelen (wat uiteraard niet echt kan lukken, maar dat terzijde), waarom?

 

Je kunt en mag natuurlijk altijd prioriteiten leggen bij een bepaald iets, maar een prioriteit is geen reden om andere zaken te negeren.

Niets is wat het lijkt in de droomshow!

sorry, jeugdherinnering :D


Niet om iemand het zwijgen op te leggen; maar in dit geval is het onzinnig om veel in iets te investeren waar je weinig rendement uit terugkrijgt.

 

Daar zit echt niets neutraals in hoor. Dat beoog ik ook helemaal niet. Wat ik wel beoog is profijt voor de Nederlander (vanuit mijn optiek). Ik denk dat je daar meer voor terugkrijgt op deze manier.

 

Citaat

 


Je kunt en mag natuurlijk altijd prioriteiten leggen bij een bepaald iets, maar een prioriteit is geen reden om andere zaken te negeren.

 

Nogmaals, in mijn optiek kan dat een reden zijn om niet te investeren in zaken waar je weinig rendement uit terugkrijgt.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

47 minuten geleden, Asphyxiated zei:

Je zegt dat je 'twee vliegen in een klap' wilt doen en quote dan mijn bericht maar ik zie nou niet echt dat mijn vraag is beantwoord waar de burgers voor beschermd moeten worden, maar dat kan aan mij liggen.

Klopt, ik had eigenlijk een langer bericht getypt maar achteraf het een en ander weggehaald waardoor het niet meer klopt.

 

Maar om het kort door de bocht te brengen, we kennen allemaal wel de berichten over verkrachtingen en aanslagen maar dat soort PVV praat bedoelde ik eigenlijk niet eens.

 

We hebben al aardig veel mensen in Nederland, we hebben al wachtlijsten op huizen, ergens moet de streep getrokken worden hoeveel mensen er per zoveel vierkante kilometer kunnen wonen en leven.

We kunnen wel veel mensen naar binnen laten, omdat het kan, maar wil je een toekomst als China waar jaren een 'een kind' beleid normaal was om overpopulatie te verminderen.

 

Daarnaast komen ze hier met een hele andere visie aan, hun blik op de wereld die heel anders blijkt te zijn met wat hier gaande is.

En dan kom je aan met een nieuwsbericht als de aanrandingen in Keulen, hun idee hoe een vrouw gekleed is, is totaal anders met wat hier het geval is.

 

Ook zit je vaak met het probleem dat ze streng gelovig zijn, ze heilig geloven en daar wordt veel misbruik van gemaakt.

Naast dat ze op die manier gemanipuleerd kunnen worden, zit je ook met het probleem dat Atheïsten en Christen niet direct een connectie hebben met die groep.

Je ziet ook op scholen dat Moslims vaak met elkaar optrekken omdat ze meer in gemeen zijn met hun 'soort', ze voelen zich buitengesloten als ware.

Daardoor zijn ze nog gevoeliger voor manipulatie door hun 'soort', vormen ze misschien in het begin geen bedreiging maar kan het na maanden of zelfs jaren wel een bedreiging gaan vormen.

 

En als laatste, soms zie je een stad(sdeel) die bv. een nette buurt heeft, nette mensen wonen en vervolgens plaatst de gemeente er een 'laagdrempelig' gezin tussen.

Dat geeft vaak een sneeuwbal effect, hier in de buurt was er ooit een elite buurt waar een aantal laagdrempelige gezinnen neer werd gezet, en binnen enkele jaren was het letterlijk een ghetto.

Nette mensen vertrekken uit de buurt en zo komen er steeds meer laagdrempelige mensen er te wonen.

Nu zal het over een geheel land echt wel meevallen, alleen ik heb het idee dat veel moslims niet (goed) willen aanpassen en vaak niet actief mee willen doen in de westerse maatschappij, en zo aan hun gewoontes blijven kleven.

Bij mijn oma wonen er ook moslims langs die tijdens slachtfeest een schaap slachten op traditionele wijze als voorbeeld, en dat is alles behalve normaal hier en zo zijn ook mensen gegaan omdat de buurtbewoners gewoon teveel van elkaar verschillen.

Daardoor kan je beter zoveel soort bij soort houden, dat werkt vaak beter dan alles te zitten mengen, dan krijg je zoals ik eerder schreef van die AZC steekpartijen vanwege een mening.

 

Zo brengen velen ook weinig tot niks binnen, vluchtelingen die geen kost mogen verdienen, maar wel geld krijgen om te leven.

Wij moeten wel meer belastingen betalen, ook onze zorgkosten op tijd overmaken, maar gratis tandzorg krijgen wij niet.

Dus ook qua financieel gebied kan de huidige burgers beschermt worden, maar dat is denk ik meer bijzaak. 

 

28 minuten geleden, aron24 zei:

Nederland heeft zeker wel een rol, de vluchtelingen van de oorlog hier goed opvangen. Dit heeft het samen met de andere westerse landen. Daar hebben we echter geen zin in. Ik ken ook voorbeelden van vluchtelingen die zich hier prima geaard hebben. Echter is de aanpak hier niet goed, mensen blijven te lang in een AZC. Een ongelooflijk lange procedure waar maar geen eind aan komt.

 

Iedereen heeft een andere kijk op wereld, no shit sherlock en we denken het allemaal beter vinden. Dat is niet per se iets wat vluchtelingen hebben. Tja, tuurlijk zijn dat soort gevallen er. Maar door mensen goed op te vangen, zullen de gevallen veel minder zijn. 

 

Ik heb ook nooit gezegd dat we het binnen een dag zouden bereiken. Ik merk alleen dat zoveel mensen het niet willen proberen. Daar walg ik van. Laat andere mensen maar lijden, terwijl jij toevallig in een welvarend land geboren bent. Eerder verdient de kans en die kans die ze nog hebben, wordt door dit soort inreisverboden alleen maar erger gemaakt.

 

Die stellingen trekken echt op niks he. Ze hebben totaal niet met discussiepunt te maken. Ik hecht waarde aan het goede van de mens, zoals bv. helpen, analyseren en verbeteren. En hoe kun je die waarde duidelijker laten zien, door vluchtelingen zo goed mogelijk te laten integreren. Nu worden ze aan hun lot overgelaten, ze kunnen dan vrij weinig in AZC's. 

Die stellingen slaan ergens op want ermee geef ik hypocrisie aan die velen mensen hebben.

Je kan wel zeggen dat we ze moeten opvangen want hun hebben het slecht en dat ze het minstens net zo goed als ons mogen hebben, maar waarom spoel jij je wc door met schoon drinkwater terwijl ze in Afrika 20 km moeten lopen voor vervuild water?

 

En je zegt het al precies goed, wij hebben het geluk dat we in Nederland zijn geboren, en hun hebben grofweg pech.

Het recht trekken(of poging tot) is goed, maar zeker niet zonder slag of stoot, want daar komt ie weer, hun visie op goed is anders.

Ik zeg dus niet dat de westerse visie beter is, zeg het maar even.

 

Tevens zei ik rol in de oorlog die daar woedt, met jouw gedachtegang heeft Groenland ook een rol, waarom weet niemand, maar wel dat ze er een rol in hebben.

 

En dat mensen te lang in een AZC blijven, dat is onzin, het probleem is dat ze niks te doen hebben in zo'n AZC, ze worden niet in de samenleving gebracht en blijven buitenstaanders.

Gezien ze vaak al weinig willen aanpassen, blijft het probleem aan het verschuiven, een hond die je zindelijk wilt maken, maak je ook bij pup zijnde zindelijk, niet als ie al volwassen is.

Door alles in hun handen te schuiven, zonder dat ze maar iets hoeven te doen, dat maakt het probleem ook alleen maar erger, ze krijgen alles wat hun hartje begeert en hoeven niks te doen.

 

En de reden dat mensen het niet willen proberen, is vaak door de nieuws berichten rond aanslagen etc., maar is dat gek?

Ik neem aan dat je ook boos raakt als een bekende van je overlijdt door een aanslag, mensen beschermen liever mensen die ze kennen dan mensen die ze niet kennen, hoe egoïstisch dat het ook mag klinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een onzin verkoop jij, Golf...

 

2 uur geleden, GolfG60 zei:

We hebben al aardig veel mensen in Nederland, we hebben al wachtlijsten op huizen, ergens moet de streep getrokken worden hoeveel mensen er per zoveel vierkante kilometer kunnen wonen en leven.

We kunnen wel veel mensen naar binnen laten, omdat het kan, maar wil je een toekomst als China waar jaren een 'een kind' beleid normaal was om overpopulatie te verminderen.

 

Nederland kan die 23,000 mensen per jaar aan die asiel aanvragen best aan. De geboortecijfers in Nederland liggen al jaren onder de 2, er is vergrijzing, en vergeleken met bijvoorbeeld Japan zijn wij dunbevolkt. De problematiek van de sociale huurwoningen heeft niets te maken met immigratie, eerder met de woningbouwcorporaties die weigeren te investeren in vastgoedprojecten.

 

2 uur geleden, GolfG60 zei:

Ook zit je vaak met het probleem dat ze streng gelovig zijn, ze heilig geloven en daar wordt veel misbruik van gemaakt.

Naast dat ze op die manier gemanipuleerd kunnen worden, zit je ook met het probleem dat Atheïsten en Christen niet direct een connectie hebben met die groep.

Je ziet ook op scholen dat Moslims vaak met elkaar optrekken omdat ze meer in gemeen zijn met hun 'soort', ze voelen zich buitengesloten als ware.

Daardoor zijn ze nog gevoeliger voor manipulatie door hun 'soort', vormen ze misschien in het begin geen bedreiging maar kan het na maanden of zelfs jaren wel een bedreiging gaan vormen.

En jij hebt veel allochtone vrienden zeker? Mensen trekken met hun eigen subcultuur op, of dat nou gaat om moslims, hipsters of refo's. Dit is niet zo zeer een argument voor het sluiten van de grenzen, eerder een tegen ons falend integratiebeleid.

 

2 uur geleden, GolfG60 zei:

En als laatste, soms zie je een stad(sdeel) die bv. een nette buurt heeft, nette mensen wonen en vervolgens plaatst de gemeente er een 'laagdrempelig' gezin tussen.

Dat geeft vaak een sneeuwbal effect, hier in de buurt was er ooit een elite buurt waar een aantal laagdrempelige gezinnen neer werd gezet, en binnen enkele jaren was het letterlijk een ghetto.

Nette mensen vertrekken uit de buurt en zo komen er steeds meer laagdrempelige mensen er te wonen

En het omgekeerde bestaat ook, in de vorm van gentrificatie. Wat jij hier beweert is overigens onwaar: gemengde wijken hebben een positief effect op de leefbaarheid en integratie (zie 'Sterke steden, gemengde wijken' van het SCP).

 

2 uur geleden, GolfG60 zei:

Daardoor kan je beter zoveel soort bij soort houden, dat werkt vaak beter dan alles te zitten mengen, dan krijg je zoals ik eerder schreef van die AZC steekpartijen vanwege een mening.

Dus eerst beweer je dat moslims die met hun eigen soort optrekken een verkeerd iets is, om vervolgens te pleiten voor segregatie naargelang afkomst en religie? Lekker inconsistent ben je.

 

Afijn, ik vind het uitstekend idee. Laten we alle moslims samen in een wijk neerzetten, en er een muur omheen bouwen. En om het nog makkelijker te maken een moslim te herkennen, moeten ze vanaf nu allemaal een groene halvemaan op hun kleren naaien :)

 

2 uur geleden, GolfG60 zei:

Zo brengen velen ook weinig tot niks binnen, vluchtelingen die geen kost mogen verdienen, maar wel geld krijgen om te leven.

Wij moeten wel meer belastingen betalen, ook onze zorgkosten op tijd overmaken, maar gratis tandzorg krijgen wij niet.

Dus ook qua financieel gebied kan de huidige burgers beschermt worden, maar dat is denk ik meer bijzaak. 

Die gratis mondzorg raken ze anders gewoon kwijt wanneer ze eenmaal uit de asielprocedure zijn. Vind je het echt zo verschrikkelijk dat wij vluchtelingen uit oorlogsgebieden goede gezondheidszorg bieden en niet laten creperen in een cel? Als je toch ergens op wil bezuinigen, doe het dan niet op de meest kansarme en hulpbehoeftigen in de samenleving. Schaf de hypotheekrenteaftrek af, dan komt er minstens 12 keer zo veel geld extra de belastingkist in dan de asielopvang ons in zijn geheel kost, en dan zijn koopwoningen ook weer te betalen. Dat ontlast de huurmarkt weer en dat verlicht dan ook de huurproblematiek die je eerder aanhaalde.

Link to comment
Delen op andere websites

In september/oktober van 2016 was ik op rondreis in de USA (California, Nevada, Utah & Arizona), het daar echt geweldig, alles komt daar overeen met wat je ook in GTA5 bijv. ziet. Wat mij vooral opviel is dat de USA behoorlijk 'open' is, ik had de indruk dat iedereen daar welkom is. Als ik zo Trump zijn nieuwe beleid zie dan schrikt mij dat best af van wat ik daar heb gezien en heb gehoord. Ik kan het mij gewoon amper voorstellen dat de inwoners van zuid-west USA het hiermee eens zijn. 

 

Uiteraard ben ik geen US citizen, maar ik ben het absoluut niet eens met deze inreisverbod. Vooral in een land waar men altijd zo bezig is met mensenrechten over de hele wereld, is dit gewoon heel bizar. Hopelijk zal Trump gauw iets minderen met zijn idiote plannen (zoals een muur bij Mexico, wtf?)...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...