Jump to content

Muziekfestival ''Dance Dayz''


Matthias1999

Recommended Posts

Voor school ben ik met een project bezig waar ik designs maak voor een muziekfestival, zoals een logo, programmaboekje, timetable en nog veel meer. Ook moet ik een promotiefilmpje maken voor het festival, maar ook kleine dingen zoals het ontwerpen van de muntjes. Het leek mij leuk om alles wat ik maak op internet te zetten. Ik zal weer wat posten als ik weer een design gemaakt heb.

 

Ik heb al een logo gemaakt in verschillende kleurencombinaties wat ik zelf goed gelukt vind is de typografie.

Die typografie is overigens dezelfde stijl als een paar van mijn designs hier: https://gtagames.nl/topic/137077-typografie-matthias1999/

Ik ben in elk geval benieuwd naar jullie feedback.

 

Klik op de afbeelding voor de echte versie.

 

 

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Gaaf! Ik vind vooral die blauwe mooi. Het is een strak ontwerp die rust uitstraalt. Die groene vind ik heel druk in mijn ogen. De tekst is heel modern, maar toch ook heel goed leesbaar. Mooi gedaan! Ben heel benieuwd naar de rest.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, het is overigens toch de blauw met groene geworden omdat mijn leraar de blauwe minder goed vond en ik denk zelf dat de andere ontwerpen er beter uit komen te zien met deze kleurencombinatie. Al mijn schetsen zijn overigens goedgekeurd dus ik verder met uitwerken.

Die schetsen kan ik trouwens ook nog wel posten.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik was vergeten te updaten dus ik heb nu flink wat designs in één keer.

 

Schetsen

Spoiler

Plattegrond

 

qbHRW1B.jpg

 

Icoontjes

 

6W15Osf.jpg

 

Timetable

 

E3QaSiU.jpg

 

Logo

 

Z6lsMZk.jpg

zg2yHY7.jpg

 

Polsbandje, entreekaartje en muntje

 

lNW1kuM.jpg

 

Plattegrond

 

 

 

Entreekaart

 

uxWzL1D.png

slKcstV.png

 

Tja, wat moet er nog meer op de achterkant hè?

 

Polsbandje

 

IbQsWQb.png

 

Ik ben benieuwd naar jullie feedback

Ik ben overigens bijna klaar met het programmaboekje dus die zal er binnenkort ook wel aankomen.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Zeker mooi Matthias. Ik vind het wel mooi dat je je plattegrond functioneel hebt gehouden voor de bezoekers (in je schets is ie nog wat minder functioneel voor bezoekers).

 

2 nadelen zie ik wel.

 

Allereerst eentje aan de plattegrond. Het EHBO logo is in een oogopslag moeilijk te onderscheiden van anderen logo's.  Dat is iets wat in noodgevallen snel gezien en bezocht moet worden en in mijn opinie daarom onderscheidend moet zijn :puh:

 

Onderstaand zie je dat bijv. in een paar plattegronden, waar het klassieke Rood-wit voor mensen snel terug te pakken is. Maar goed, een middenweg is er ook. In jouw schets zag ik een vierkant embleem. Laat dat nou net in het groen-wit het alternatieve EHBO-logo zijn :puh:

dmeu_ppcc3_352_1_std.lang.all.png

 

Al acht ik dat vooral een probleem bij een ietwat grotere kaart. Gezien er in jouw kaart in een klein gebied 3 EHBO posten zijn, nabij iedere stage, lijkt het me in deze opzet niet het veranderen waard.



KQ0ew.jpg

964901_2615231912o.jpg

En ten 2e vraag ik me af of die barcode wel heel blijft. Omdat het een schuine afritslijn is, kan het zijn dat het laatste hoekje kapot wordt gescheurd of omvouwd; met gevolg voor het lezen van de barcode.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

42 minuten geleden, NicolaB zei:

En ten 2e vraag ik me af of die barcode wel heel blijft. Omdat het een schuine afritslijn is, kan het zijn dat het laatste hoekje kapot wordt gescheurd of omvouwd; met gevolg voor het lezen van de barcode.

Zou kunnen, maar ik weet niet of dit uit zou maken voor de opdracht. En alle designs zijn goedgekeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb weer wat dingen afgemaakt.

 

Promotiefilm

(Niet zelf gefilmd natuurlijk)

 

Festivalmuntje

(wat ook 3D geprint gaat worden) 

XxpqwPz.jpg

 

Poster

BSTbHEv.png

 

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Op 15-2-2017 om 12:01, Matthias1999 zei:

Ik was vergeten te updaten dus ik heb nu flink wat designs in één keer.

 

Schetsen

  Verborgen inhoud zichtbaar maken

Plattegrond

 

qbHRW1B.jpg

 

Icoontjes

 

6W15Osf.jpg

 

Timetable

 

E3QaSiU.jpg

 

Logo

 

Z6lsMZk.jpg

zg2yHY7.jpg

 

Polsbandje, entreekaartje en muntje

 

lNW1kuM.jpg

 

Plattegrond

 

 

Entreekaart

 

uxWzL1D.png

slKcstV.png

 

Tja, wat moet er nog meer op de achterkant hè?

 

Polsbandje

 

IbQsWQb.png

 

Ik ben benieuwd naar jullie feedback

Ik ben overigens bijna klaar met het programmaboekje dus die zal er binnenkort ook wel aankomen.

 

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Wow man, ziet er wel erg nice uit allemaal. Het hele designgedeelte onder je hoedde van een evenement.

 

Nu weet ik dat dit uit een puur Grafisch (artistiek) oogpunt moet gekeken worden. Op dat vlak heb ik gewoon weinig op aan te merken. Het ziet er wel echt gelikt uit. Dat je laat zien dat je zo allround bezig bent en daarin tot detail durft te gaan (feedback vragen, 3D printen van de muntjes) vind ik pas echt klasse.

 

Ik hoop dat de docent ook zo'n vorm aan neemt. Dat hij/zij dus kritiek levert en dat jij die dan verbeterd / aanpast. Dat lijkt mijns inziens iig de beste manier om iemand op het einde van een grafische studie te toetsen. :puh:

 



Daarover sprekend; je hebt irl bijna nooit 1 polsbandje. Je hebt daar bijv. VIP-bandjes, CREW-bandjes, Artist-bandjes & Backstage-bandjes. Ieder met een onderscheidende kleur en liefst nog iets speciaals (je wilt een VIP laten weten dat ie VIP is :puh: )

 

Grafisch veranderd dat vrij weinig, maar als je dat implementeert laat je iig zien dat je verder kan kijken dan je eigen thema als de praktijk daarom vraagt.

 

Maar goed, dit repliek is griffelwerk. Ik vind het er echt heel mooi uitzien Matthias :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, en over die polsbandjes, het was de bedoeling dat je 1 polsbandje maken al zou het waarschijnlijk niet erg als ik er meerdere had gehad. Maar ik heb het project nu afgerond en ik zal waarschijnlijk geen dingen aan gaan passen.

 

Het programmaboekje is nu ook af.

 

C9pjnSi.png

TcDXAKv.png

5veRnDT.png

YXzD4MN.jpg

NQlMCh8.jpg

PZKIcbF.jpg

Yw7RMkF.png

Bewerkt: door Matthias1999
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...