Jump to content

Problemen met oudere GTA's fatsoenlijk spelen op Windows 7 of 10


dennis1992

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Vroeger heb ik veel GTA III, Vice City en San Andreas gespeeld. Vooral GTA Vice City vond ik super destijds. Nu heb ik niet meer de schijfjes van die GTA, enkel van SA. Ik heb laatst met de wintersale vrijwel alle GTA's gekocht via Steam. GTA V en GTA IV speel ik op mijn main pc (Win 10) maar GTA III, VC en SA blijf ik problemen mee houden. Dan weer bevriest het spel zodra je het menu opent, of duurt het opstarten of afsluiten van het spel lang of zwart scherm. Ook dat je niet met de muis de persoon kan bedienen (bijvoorbeeld Tommy). Nu heb ik al veel gegoogled, maar het helpt allemaal geen zak. Ook heb ik nu speciaal een oude Windows 7 machine ingericht, en ook met zaken als visuele thema's en compatibileit op een oudere Windows zetten etc helpt het niet. 

 

Nu vraag ik mij af wie heeft er een (mogelijke) oplossing?

 

Zelf had ik nog wat ingevingen:

 

1.Zou de nonsteam versies wel vlekkeloos werken? 

2. Een XP bak gebruiken, maar dat vind ik te tricky ivm internet toegang. Denk dat ik daar alleen maar paranoia van wordt.

 

Zou super zijn als jullie mij willen helpen, ik zit er echt al n week of 2 mee te klooien zo links en rechts.

 

Gr Dennis

 

Link to comment
Delen op andere websites

Opgelost!

Bij deze .exe van GTA VC: 

Compatibileit op Windows 98/ME
Uitvoeren als admin
Resolutie op 640*480 zetten

In de game kan ik hem gewoon op full hd zetten. Werkt echt prima nu (opstarten duur wel eventjes) Als ik de frame limitatie ophef krijg ik wel problemen merk ik. Dus nu gelockt op 30 fps. Wellicht dat ik nog eens in Nvidia Control Panel uit ga proberen om hem te locken op 50-60 fps.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...