Jump to content
JasonStatham

Take-Two gaat de filmindustrie in, mogelijke GTA-verfilming op komst?


In gesprek met MCV, een Brits gaming-gerelateerde tijdschrift, geeft Take-Two CEO Strauss Zelnick aan dat Take2 een aantal van haar intellectuele eigendommen (IP’s) auteursrechtelijk heeft beschermd voor mogelijke verfilmingen. Echter kan Zelnick nog niet mededelen om welke IP’s het gaat. Verder gaf hij aan dat game-verfilmingen op z’n zachtst gezegd inconsistent zijn wat betreft kwaliteit en zij niet van plan zijn om zelf geld te investeren in verfilmingen, zoals Ubisoft bijvoorbeeld met de recente Assassin’s Creed. De bedoeling is om “open-minded” te zijn tegenover mogelijke aanbiedingen van externe filmstudio’s die geïnteresseerd zijn.

 

 

 

large.Strauss2.jpg.7e65f4660120a00516bc1
Strauss Zelnick, de ambitieuze CEO van Take-Two die zelf geen games speelt
 

 

Uiteraard zegt dit nog niet veel, Take-Two bezit een hoop verschillende en uiteenlopende gamerechten die zich zouden lenen voor een verfilming. GTA zou natuurlijk gebruik kunnen maken van haar wereldwijde populariteit, terwijl Red Dead Redemption kan kapitaliseren op de terugkeer van westerns. Maar behalve Rockstar Games, zou ook bijvoorbeeld 2K’s dystopische Bioshock interessante mogelijkheden bieden.

Mocht GTA of een andere Rockstar titel daadwerkelijk verfilmd worden, zal daar uiteraard nog een bericht over volgen. Tot die tijd is het niet meer dan gissen. Zie jij een GTA-verfilming zitten of vrees je dat het net als Hitman, Tekken, Ratchet & Clank en tal van andere verfilmingen flink zal tegenvallen bij het grote publiek en fans? Laat het weten in een reactie.

 

Bron: Take-Two is going to the movies (10-feb)

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik denk wel dat Take Two nog voor de kwaliteit gaat, dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen over. Persoonlijk heb ik niet zo'n behoefte aan een film. Als er een GTA actie film komt zal ik hem meer zien als een van de velen actie films die er zijn. Ik ben vooral geïnteresseerd naar het achter de schermen gebeuren. Bijvoorbeeld het maken van GTA IV van A tot Z verfilmd tot een documentaire. Het blijft inderdaad gissen, maar ik zie het eerder gebeuren bij Red Dead Redemption 2, omdat dat mij een geschikter spel vind voor een film. Komt voornamelijk doordat daar (hopelijk) meer focus ligt op singleplayer dan die van GTA V. Daarnaast kreeg je ook een film bij Red Dead Redemption meen ik mij te herinneren. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...