Jump to content

[Theorie] Waarom Claude niet praat


JasonStatham

Recommended Posts

Waarom praat Claude niet? Hebben jullie daar ooit over nagedacht?

In een F.A.Q. van R* in 2011 gaven ze het volgende aan:

 

Citaat

It may now seem obvious that people should all talk in games, but this was not necessarily the case in 2001, certainly not in an open world game. We were making up a lot of procedures as we went along, and we decided that the NPCs (Non Playable Characters) should talk and we would have to figure out how to make them talk (using motion captured cutscenes, something that had never really been done before, at least not on the scale we were doing it). So we decided that the game’s protagonist would not talk, partly to aid people identifying with him, but mostly because we had so many other problems to solve and this did not seem like a major issue. We started to discuss introducing a talking lead character when working on Vice City, but it was a lot of work. While the structure of GTA3 may seem obvious or natural now, and the use of cutscenes made in the game’s engine that look and feel like the game may seem simple and easy, it really was not the case back in 2001 when we had to figure out all of these things for the first time.


Daar heb je de verklaring. Hij is gewoon een silent protagonist zoals Doom Guy, Link, Chrono, Gordon Freeman etc.

 

Maar daar draait het niet om. Ik heb een theorie waarom Claude niet praat die ook nog eens volledig past in de gebeurtenissen van de III-era:


NSFW 18+

 

Nadat Catalina klaar is met CJ, raakt ze bevriend met Claude en belanden ze in een relatie. Mijn theorie is dat Claude op dat moment nog kan praten en hij ergens tussen dat moment en het moment dat hij CJ ontmoet, iets extreem meemaakt. Claude en Catalina delen het bed en Catalina is duidelijk een heftige wilde als het daarop aankomt. Ik geloof dat Catalina bij een "franse kus" de tong van Claude eraf bijt..

 

1.

Catalina is gek als het aankomt op seksuele daden, zoveel werd al snel duidelijk voor CJ:

 

 

De scene suggereert duidelijk dat Catalina een dominatrix-achtige type is en haar meerdere verschijningen in de twee spellen bieden genoeg overtuiging hiervoor, het past in haar karakter. Het zou zeker niet onmogelijk zijn dat Catalina zich iets te ver laat gaan in een intieme kus met Claude en in een psycho-toestand met een overvloed van vele emoties, de tong van Claude voor eraf bijt.

 

2.

Niemand noemt ooit Claude bij naam, behalve, je raadt het al...:

 

 

 

Dit zijn de enige twee keren dat Claude bij naam wordt genoemd in GTA III en GTA San Andreas. Hoe kan Catalina weten hoe Claude heet? Claude of iemand anders zou haar dat verteld moeten hebben, dat laatste kan best... Maar dat geloof ik niet. Claude wordt door R* zelf in eerdergenoemde F.A.Q. omschreven als een "drifter", een persoon zonder een vaste verblijfslocatie die trekt van plek naar plek. Ik zie niet in hoe iemand anders dan zou weten hoe hij heet, terwijl hij dus al niet meer spreekt en dat dan ook aan Catalina verteld. Het lijkt mij meer aannemelijk dat het Claude zelf was dan iemand anders die we nooit zien in de game, die Claude kent en nog belangrijker, ook zijn naam weet.

 

3.

Claude kan geluid produceren, je hoort hem namelijk kreten maken als hij valt, verdrinkt of net doodgeschoten wordt. Dus het idee dat hij een onvermogen heeft om stemgeluid te produceren als gevolg van een stoornis in zijn stembanden (afonie?), houdt geen stand.

 

Dit is mijn verklaring. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie overtuigd zijn. Of misschien hebben jullie wel andere theorieën, dan hoor ik die ook graag!

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

... Hoe kan Catalina weten hoe Claude heet? Claude of iemand anders zou haar dat verteld moeten hebben, dat laatste kan best...

Ik sluit niet uit dat Claude kan schrijven en dat hij op die manier aan Catalina duidelijk heeft kunnen maken hoe hij heet.

Maar over het feit dat hij niet praat maar wel geluiden kan produceren kunnen we natuurlijk lekker op los speculeren. 0_0

Misschien heeft hij een spraakgebrek omdat hij is geboren met een hazenlip? Of is hij oorspronkelijk een Europeaan en schaamt hij zich voor zijn accent? (Claude klinkt niet echt Amerikaans, eerder Frans.)

Link to comment
Delen op andere websites

@_KoE_Mzungu Claude lijkt me niet iemand die zich schaamt voor zijn, mogelijke, accent. Hij komt over als verlegen maar diep van binnen heeft hij schijt aan alles. Zo blijkt als hij op het eind verraden word en zonder een fuck te geven zo een cartel gangster neer klapt. Het feit dat hij kreten uit kan slaan is inderdaad vrij bijzonder. Van wat ik gehoord heb lijd ik af dat z'n stem niet hoog is, meer zwaar. De gemiddelde stem van iemand rond de 30 jaar. Kan zijn dat Claude Catalina zijn naam heeft verteld, maar na haar rare SM taferelen niet meer kan praten uit trauma. :clown: Wat ook zou kunnen zijn is dat hij een spraakstoornis heeft. Door een afwijking niet meer normaal woorden uit kunnen slaan (Dan denk ik aan een verminking van de stembanden, als dit uberhaupt kan.) door vroegere gebeurtenissen in het criminale leven. In een hinderlaag gelopen en een kogel door zijn keel gekregen of iets in die zin.

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7
Link to comment
Delen op andere websites

Op zich is de theorie dat Catalina hem 'iets' heeft aangedaan best aannemelijk, zoals een beschadigd strottenhoofd (wurgseks?). :blauw: Misschien heeft Claude wel een tracheotomie of tracheostoma, wat spreken behoorlijk lastig maakt of misschien zelfs onmogelijk. :kots: Daarnaast sluit ik ook nog steeds niet uit dat hij Frans of Frans-Canadees is en de Engelse taal niet kan spreken.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Moge duidelijk zijn dat Claude geen doorsnee man is, zijn criminele achtergrond, het rondtrekken van plaats naar plaats en het koelbloedig uitschakelen van derden uitsluitend voor financieel gewin of het beklimmen van een hiërarchie. Echter, Claude is niet achterlijk.

 

Daaruit vloeit dan ook het voornaamste kritiekpunt voor wat ik heb op deze theorie. Claude lijkt andere mensen goed op waarde weten te schatten, zo vertrouwt hij Maria wanneer zij hem waarschuwt voor de autobom die Salvatore voor hem had geplaatst nadat hij zich middels mensen binnen de Leone Family steeds hoger opklim. Hij bindt zich echter ook niet te veel aan deze relaties; zo deinst hij er niet voor terug om Maria om te leggen, dan wel een waarschuwingsschot te lossen, wanneer zij hem irriteert.

 

Claude is op de hoogte van de wijze waarop Catalina met CJ is omgegaan (en hem zo maar ingeruild heeft). Dit maakt het voor mij al verwonderlijk dat hij in 2001 nog steeds contact heeft met Catalina (zeker getuige de snelheid waarmee Claude de mensen binnen zijn sociale kring vervangt, zoals blijkt in GTA III). Maar mij lijkt niet dat Claude fragiel genoeg is om door Catalina voor zo'n lange periode onder de duim gehouden wordt wanneer zij Claude zo mishandeld heeft gemaakt met een zware handicap als gevolg. Als Catalina inderdaad vlak voor GTA SA Claude's tong afgebeten heeft, dan denk ik niet dat Claude haar tot 2001 had laten leven.

 

 

Leuk, veelbesproken onderwerp overigens. De enige theorie heb is dat Claude simpelweg niet praat omdat hij dat niet wil. ''Better say nothing if you've got nothing nice to say.'' Hoe saai dat dan ook moge zijn.
 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...