Jump to content

Wat stemt het GTAForum?


Dexist

Recommended Posts

Ik heb de eer om aankomende woensdag ook namens mijn ouders te stemmen. Zelf ga ik op Forum voor Democratie stemmen, en gaan twee stemmen naar de Partij voor de Vrijheid. Ik vind het tijd voor een rechts kabinet. En dan bedoel ik niet centrum-rechts, maar echt rechts. Het zal uiteindelijk wel weer zo zijn dat Rutte aan zal blijven als premier, en een stem op de PVV lijkt een verloren stem. Maar het gaat ook om het geven van een signaal van afwijzing van het huidige beleid. Als de PVV de grootste partij wordt, en de FvD en VNL komen in de Tweede Kamer, dan komen we al heel wat verder. 

 

Ik voorzie een derde politieke opschudding, na Brexit en President Trump. Geen premier Wilders, maar wel een sterker rechts offensief in de Tweede Kamer. En mogelijk zwicht premier Rutte alsnog en komt er een kabinet met de PVV, al dan niet in de vorm van gedoogsteun zoals bij Rutte-I. 

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    4

  • Michael

    4

  • MovieGamer

    4

  • Dexist

    3

Eerste keer dat ik mag stemmen, 'k vind het wel lastig. Al die stemwijzers waar ik steeds weer ergens anders uit kom. Uiteindelijk de websites van de partijen bekeken om een beetje te kijken waar ze nou voor staan. Ik sta ongeveer 50/60% achter de partij waarop ik ga stemmen, andere waren nog lager. 

 

Ik ga trouwens (waarschijnlijk) stemmen op FVD.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Niet dat ik je besluit niet accepteer, maar baseer je je stemadvies puur op een stemwijzer? Een stemwijzer dient eigenlijk ter ondersteuning voor zwevende kiezers op basis van al opgedane kennis door debatten, nieuws etc. Als je dat werkelijk doet ben je niet de enige denk ik, maar dan interpreteer je het nut ervan verkeerd in mijn ogen. 

Link to comment
Delen op andere websites

12 minuten geleden, Bassieboy35 zei:

Niet dat ik je besluit niet accepteer, maar baseer je je stemadvies puur op een stemwijzer?

Als je goed had gelezen, had je het al geweten ;)

 

Ik ben er inmiddels ook uit. Niemand met gelijke initialen gevonden. 6 van 4 it is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had gisteren nog even last-minuten een kieswijzertje ingevuld, puur om te kijken of het nog wel klopt waar ik op wil stemmen. De uitslag:

 

  1. Forum voor Democratie
  2. Partij voor de Vrijheid
  3. VoorNederland



fullsizeoutput_735_zps5uppodyz.jpeg

 

Klopt wel. Ik heb vanochtend op Forum voor Democratie gestemd (+ 2x PVV middels machtiging). :)

 

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn pa kwam gisteren bij zo'n kieswijzer uit op CDA en SGP. En wij moeten helemaal niets, maar dan ook echt niets van Christelijke waarden hebben enzo, haha. :7

 

Maarre, ik zou 50Plus stemmen. Henk Krol vond ik echt zo leuke man om naar te luisteren de afgelopen debatten. Ik gun hem de zetels dan ook. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

6 minuten geleden, MovieGamer zei:

Ik wilde op Teske de Schepper (Partij voor de Dieren) stemmen, maar uiteindelijk voor Lodewijk Assher (PvdA) gekozen.

Vanwaar die switch? 

Link to comment
Delen op andere websites

12 minuten geleden, NandroDavids zei:

Vanwaar die switch? 

Eigenlijk omdat ik haar alleen ken van YouTube. :puh: 
Daarnaast gaf de stemwijzer PvdA en SP aan, maar stem al jaren op Partij van de Arbeid

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

Dat zou wel een klein beetje dom zijn geweest eerlijk gezegd, als je alleen op iemand zou stemmen omdat je haar kent van YouTube. Ik vind dat Partij voor de Dieren wel een mooie politieke partij is met goede standpunten maar als je de standpunten van de partij niet eens kent kan je er maar beter niet op stemmen. :7  

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

8 minuten geleden, Asphyxiated zei:

Dat zou wel een klein beetje dom zijn geweest eerlijk gezegd, als je alleen op iemand zou stemmen omdat je haar kent van YouTube. Ik vind dat Partij voor de Dieren wel een mooie politieke partij is met goede standpunten maar als je de standpunten van de partij niet eens kent kan je er maar beter niet op stemmen. :7  

Daarom ook niet gedaan hoor, want kende hun standpunten (toen) nog niet goed genoeg.
Misschien over 4 jaar, want diezelfde standpunten zojuist bekeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...