Jump to content

HDD voor NAS


Guardian1980

Recommended Posts

Ik ben voornemens om een NAS aan te schaffen, een Synology DS216j. Nou zijn er verschillende soorten schijven beschikbaar, waaronder ook enkelen die met name voor een NAS bestemd zijn. Maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik neig zelf naar schijven van WD, maar dat komt vooral door de ervaringen met andere WD-producten.

 

Heb jij zelf ervaringen met een NAS, dan hoor ik graag je ervaring mbt de schijven die er in zaten/zitten.

 

Ik hoef geen reacties waarin wordt verwezen naar reviews, die ken ik wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf geen ervaring met een NAS, maar volgens mij is daar geen enorm goeie HDD voor nodig. Wil je het enkel gebruiken voor back-ups of ook om vanuit verschillende computers op regelmatige basis toegang te krijgen tot je bestanden? Hoeveel ruimte denk je nodig te hebben?

 

WD is inderdaad een prima merk.

Link to comment
Delen op andere websites

@Kloep Een NAS is tegenwoordig wel wat meer dan enkel opslag. Uiteraard ga ik 'm daar ook voor gebruiken, maar het wordt ook o.a. een webserver, mailserver, mediaserver en VPN-server. Het apparaat zal 24/7 aan staan en moet vooral heel betrouwbaar zijn. Ik zet 'm in de meterkast, dus muisstil hoeft gelukkig niet. Ik ga voor twee schijven van 3TB, RAID-1.

 

@Big Boss Ik heb de afgelopen dagen ook verder gekeken en kwam een aantal goede tests tegen waarin vrijwel elke keer de WD Red-serie als beste werd benoemd (ook ten opzichte van Seagate en HGST) Misschien niet de snelste, maar zeker de zuinigste en stilste. Ik denk dat deze het gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook WD Red gekocht x2 gekocht voor mijn NAS. Tot nu toe nog geen last van, maar als je ze b.v. in RAID gaat draaien (of ZFS), dan kan je to be sure ze op 2 verschillende tijdstippen kopen zodat je geen slechte batch zou kunnen  hebben waarbij ze allebei falen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...