Jump to content

(PS3) Fout bij installeren


Joost01

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb afgelopen weekend een PS3 gekocht bij Game Mania na een hoop gedoe eindelijk aan de praat gekregen.

Ik heb Gta V ook gekocht als ik hem wil installeren krijg ik een foutcode na ruim een halfuur deze is: 8001002B

 

Ik heb deze installatie eerder uitgevoerd die werkte wel toen ik wilde spelen kom ik niet verder dan het laadscherm in de tweede helft van de eerste missie. Meerdere keren geprobeerd maar steeds dit probleem.

 

Kan iemand mij a.u.b helpen want ik weet het niet meer wil graag genieten van dit mooie spel maar dat laadscherm duurt bijna +/- 30 minuten...

 

Bedankt voor de tijd en hulp.

 

Groetjes Joost

Link to comment
Delen op andere websites

 

Bij een snelle Google zoekopdracht naar je foutcode kwam ik op onderstaand resultaat: 

"Het PS3-systeem heeft geen toegang tot de gegevens op een extern opslagapparaat zoals een USB-opslagapparaat, externe harde schijf of flashgeheugen."

 

Ik neem aan dat het hier gaat om een legale versie van GTAV? (Met andere woorden: je hebt GTAV in de winkel gekocht?). Staan er krassen op de achterkant van je CD? Zo ja kan het mogelijk hieraan liggen. 

In dat geval zou ik terug de winkel binnenstappen waar je GTAV hebt gekocht en vragen voor een nieuw exemplaar. 

 

PlayStation zelf gaf nog enkele andere mogelijke oplossingen, al lijken die me minder toepasselijk moest het om een CD gaan.

 

"Oplossing:

-Verwijder het externe opslagapparaat, sluit dit opnieuw aan en voer de bewerking opnieuw uit.
-Controleer of het externe opslagapparaat en het PS3-systeem juist op elkaar zijn aangesloten en of de verbindingskabels niet zijn beschadigd.
-Probeer als het probleem zich blijft voordoen de gegevens via een pc naar het externe opslagapparaat te kopiëren om te controleren of het apparaat juist werkt. Als je ook via je pc geen gegevens naar het externe opslagapparaat kunt schrijven, moet het apparaat wellicht worden vervangen.
-Probeer als je via je pc gegevens naar het externe opslagapparaat kunt schrijven gegevens van je PS3-systeem naar een ander extern opslagapparaat te kopiëren om te controleren of je PS3-systeem juist werkt. 
-Ga als het probleem zich blijft voordoen naar eu.playstation.com/contact om contact op te nemen met de klantenservice.
-Ga voor meer tips en hints over het gebruik van je PlayStation-systeem naar onze technische-ondersteuningsforums op community.eu.playstation.com.

"

 

Nog een laatste mogelijkheid: Je zegt dat je een Playstation 3 hebt gekocht bij Game Mania. Gaat het hier om een 2dehands of een nieuw exemplaar? Het is altijd mogelijk dat er iets mis is met de hardware van jouw PlayStation 3. Hiervoor kan je ook het best terug Game Mania binnenstappen. 

 

Groetjes,

Thomas.

 

 

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...