Jump to content

[NEW][NTB][LAP]Dutchy3010


Dutchy3010

Recommended Posts

Denk zo ongeveer de moeilijkste vraag die ik kan stellen hier... Ik wil graag een laptop aanschaffen, maar weet niet goed welke en ook niet waaraan moet worden voldaan. :7 Budget is op zich heel groot, maar de vraag is meer "vind ik het waard". Om dat te kunnen moet ik eerst weten hoe de verhoudingen budget-extra mogelijkheden liggen. Kunnen jullie me toch helpen? Hieronder het -niet zo nuttige- lijstje. Laptop moet aansluiting hebben voor beeldscherm (maar denk dat ze dat allemaal wel hebben). 

 

Budget: nader te bepalen

Doel: afhankelijk van de opties, maar bij voorkeur een goede game laptop uiteraard - met weinig benodigde onderhoud, want daar ben ik slecht in.

Merk laptop: maakt niet uit 

Benodigde randapparatuur: niets, al sta ik open voor suggesties. 

SSD: ja

Besturingssysyeem: Windows

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, moeilijk. Ligt er maar net aan hoeveel je wilt uitgeven. Persoonlijk zou ik met de wens "gamelaptop" al helemaal wegblijven van merken als Acer/Medion en HP, puur omdat ze qua behuizing en hittevorming naar mijn ervaring niet echt goed zijn. Waar ik ook op zou letten is dat de laptop toch minstens 12/16 GB RAM heeft, 8 GB RAM is niet echt futureproof. Belangrijkste is echter dat je naar de videokaart kijkt, want dat is wel het belangrijkste wat betreft gaming(vaak de bottleneck bij laptops..).

 

Voor het bekijken van de performance van een bepaalde grafische chip van een laptop moet je gewoon effe "naamvideochip notebookcheck" checken, dan kan je de performance van de chip zien in bepaalde games. Ik heb even zitten kijken en voor een budget van €1500(wat ik wel een redelijk normaal budget vind voor een gamelaptop, die krengen zijn gewoon duur, sorry :puh: ) zou ik toch kijken naar een GTX 1060. Voor datzelfde geld heb je ook vaak een 1050 TI, maar ik heb even zitten checken en de performance van de 1060 is véél beter.

 

Merken? Asus en MSI. Het zijn gewoon de betere merken hiervoor, period. Ik heb even voor je zitten kijken en ik vond de volgende laptop:

https://www.laptopshop.nl/product/761571/category-45702/asus-strix-fx502vm-fy250t.html

 

Ik heb ook zitten zoeken naar een MSI alternatief, maar dan kwam ik uit op een laptop met een 6700HQ processor, deze heeft de 7700HQ processor en je raadt het al, de 7700 HQ is gewoon beter. Deze laptop heeft overigens ook een 512GB SSD..

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-6700HQ+%40+2.60GHz

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-7700HQ+%40+2.80GHz&id=2906

 

Qua randapparatuur zou ik wel een goede laptopkoeler aanraden. Het zet je laptop wat hoger en zorgt tevens voor extra koeling. Ikzelf heb een Antec Notebook Cooler 200, deze is wel al een tijdje niet meer verkrijgbaar. Koop gewoon 1 met een bigass fan, dan zit je sowieso goed. :puh:

 

Ik hoor het wel wat je ervan denkt, voorlopig zat ik qua budget rond de €1500 te kijken en heb ik een 15 inch laptop genomen omdat ik persoonlijk 17 inch niet erg fijn vind. Ik kan altijd wel eens een kijkje nemen voor een groter budget en/of een grotere laptop.

 

Edit: Persoonlijk denk ik dat je best rond de €1500 kijkt. De GTX 1070 stoppen ze pas in laptops vanaf €2000, daarmee betaal je €500 meer voor niet zo bijster veel prestatiewinst.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

1500 schrik ik niet van. Mijn probleem is beetje dat ik niet zoveel game, maar toch een laptop nodig heb. Dan liever één die wat meer kan - en dus waarschijnlijk ook nog wat langer "degelijk" is.

 

Die Asus ziet er goed uit. Zijn er games momenteel die je daar niet op zou kunnen spelen? En hoe lang verwacht je dat deze laptop de nieuwste games kan blijven spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

https://www.notebookcheck.net/Mobile-NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Laptop-Benchmarks-and-Specs.169547.0.html

 

Er zijn enkele games waarbij hij het moeilijk heeft op ultra, maar dat zijn echt uitzonderingen. Op high loopt elke game soepel die ik tegenkwam(veelal ook op ultra overigens). Qua games zit je voor "high" goed voor zo'n 2-3 jaar. Kan langer zijn, maar dat is moeilijk in te schatten.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Laptop moet aansluiting hebben voor beeldscherm (maar denk dat ze dat allemaal wel hebben).

Da's ook maar vaag. VGA? HDMI? DisplayPort? Sommige nieuwere modellen hebben geen VGA-poort meer en dat is potentieel problematisch als je hem regelmatig moet aansluiten op beamers die doorgaans (nog steeds) met het analoge signaal werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn spullen zijn allemaal sterk verouderd - namelijk uit 2008. Dus ook mijn beeldscherm heeft nog VGA aansluiting. Zo te zien zit dat niet in de Asus laptop. Iemand ervaring met een VGA-HDMI converter? Thanks voor de headsup BB, had ik me niet zo gerealiseerd.

 

Buiten dat vind ik het een hele goede suggestie, MP, waarvoor dank. Ook termijnen zijn perfect. Als je nu 2-3 jaar alles op high kan spelen ben ik tevreden. Dan kan je -als de laptop nog leeft- nog wel 4-5 jaar op low spelen.

 

Nog aanraders voor een koeler? 

 

Zie ook dat de laptop geen dvd drive heeft. Nu stam ik uit het stenen tijdperk - maar dat vind ik toch eng. In huidige wereld nog een belemmering?

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaan wel van die koppelstukjes maar ik heb ze zelf nog nooit gebruikt. Om te projecteren is dat geen probleem, maar ik vrees dat het wel voor een tragere reponsetijd kan zorgen wat nefast is voor gamen. Je krijgt dan namelijk last van input-lag waarbij je wel een input geeft op je toetsenbord/controller maar het beeld niet reageert.

 

DVD/Blu-Ray drive heb je eigenlijk niet meer nodig tenzij je graag films op DVD/Blu-Ray koopt of nog een kast vol spellen hebt. Vrijwel alles is nu online te vinden en retail games komen vaak met een code waarmee je de game kan downloaden zonder de DVD(s) te hoeven gebruiken. Er bestaan ook externe drives die je met USB kan aansluiten. Een ingebouwde drive in je laptop is ook maar dood gewicht als hij niet gebruikt wordt. Het hangt er maar net vanaf hoe vaak je de drive denkt te gaan gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik persoonlijk het fijnst vindt aan een laptop is dat hij handzaam is en een goed scherm heeft. Dat is het meest prettigste werken.

Mijn laptop gebruik ik dan ook 80% voor webbrowsen en andere tekstgerelateerde zaken.

 

Voor gamen, films, etc... val ik terug op mijn TV en console. Wat ik je dus zou aanbevelen is na te denken of het gamen een harde eis is en wat voor games je dan zou spelen. Tenzij je iets als Battlefield 1 gaat spelen is namelijk de (game)hardware niet heel belangrijk.

 

Zo kan je kiezen voor een zakelijke laptop in het mid range budget zodat je een betrouwbaar en handzame laptop hebt en niet betaald voor de 'game foefjes'.

Qua merk zou ik dan gaan voor Apple of Dell, waarin het tweede merk qua prijs interessanter is.

 

Ik heb het hier ook al vaker op het forum gezegd en deze tip geldt voor iedereen. Vraag je baas/school of er een regeling is. Hierdoor kan je al snel honderden euro's besparen en heb je mogelijk zelfs een 'gratis' laptop van de baas.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 28-4-2017 om 11:28, MegaPilot zei:

Waar ik ook op zou letten is dat de laptop toch minstens 12/16 GB RAM heeft, 8 GB RAM is niet echt futureproof.

Een 8gb laptop met een maximum van 16gb kan ook, maar dan moet Dutchy wel een handig mannetje hebben die dat er dan later in kan zetten. :puh: Maar het is een optie.

 

Over de dvd drive: gebruik je nu geen dvd drives, maar heb je er soms (2x per jaar) toch 1 nodig, dan kan je altijd een externe dvd drive aanschaffen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het zou prima moeten werken naar reacties die ik zie.

 

Maar je wilt niet voor niks een laptop. Speelt gewicht en grootte voor jou ook nog een rol?

Link to comment
Delen op andere websites

Op 2-5-2017 om 14:31, Nyltje zei:

Een 8gb laptop met een maximum van 16gb kan ook, maar dan moet Dutchy wel een handig mannetje hebben die dat er dan later in kan zetten. :puh: Maar het is een optie.

 

Over de dvd drive: gebruik je nu geen dvd drives, maar heb je er soms (2x per jaar) toch 1 nodig, dan kan je altijd een externe dvd drive aanschaffen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het zou prima moeten werken naar reacties die ik zie.

 

Maar je wilt niet voor niks een laptop. Speelt gewicht en grootte voor jou ook nog een rol?

Er zijn veel winkels waar je ram kan kopen en het er in laat zetten voor 70 euro ongeveer.

Als je niet vaak een optische drive gebruikt zeker ik een laptop kopen zonder optische drive met een externe drive erbij. Een optische drive neemt namelijk veel ruimte in beslag en maakt de laptop een stuk dikker.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Op 28-8-2017 om 11:54, Dutchy3010 zei:

Het heeft even geduurd, maar ik ga morgen een laptop aanschaffen. Die Asus nog steeds een goeie voor die prijs, of zijn er inmiddels betere alternatieven? En welke koeler is handig erbij te nemen? Veel dank wederom :) 

Nope, nog steeds kijken voor een GTX 1060. Qua koeler: neem 1tje met een grote fan, of 2 middelgrote zoals deze. Er is nogal veel keuze qua laptopkoelers, te veel om er echt eentje uit te pikken als de beste qua prijs/kwaliteit.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...