Jump to content

Had het WTC complex aanwezig moeten zijn in GTA IV?


PrioX

Recommended Posts

Ik hoef denk ik geen uitgebreide uitleg te geven over 11 september 2001. De dag die de wereld veranderde nadat meerdere aanslagen werden gepleegd in Amerika. Het World Trade Center complex werd grotendeels verwoest en omgedoopt tot ''Ground Zero''. 

 

Met GTA IV heeft Rockstar Games een parodie neergezet van New York, met veel overeenkomsten zoals de Empire State Building (Rotterdam Tower) en Central Park (Middle Park). Echter heeft Rockstar ervoor gekozen om ''Ground Zero'' niet in het spel te verwerken, een locatie die in 2008/2009 een grote bouwput was vanwege de wederopbouw van het WTC. 

 

De stelling is: Had Rockstar Games ''Ground Zero'' moeten verwerken in het Liberty City van GTA IV?

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, de vraag is of het niet reeds aanwezig is... heel Castle Gardens is een grote bouwput (van Yusuf Amir) op de schaal van Ground Zero en er is geen andere verklaring voor wat het zou kunnen zijn (buiten dan een toevalligheid, maar dat voelt erg on-Rockstar aan).

 

Ook: Eén van de problemen die er zou bijkomen is denk ik dat er geen plaats voor is. Algonquin, ook al dat het de grootste borough is, is eigenlijk redelijk klein (en vooral smal), dus als je daar dan nog een grote bouwput wilt plaatsen rond Feldspar Street Station creëer je een heel grote leegte op een locatie die je liefst zo vol mogelijk wilt bouwen zodat het de waan van dichtheid creëert. Ik denk dat de IV-iteratie van LC simpelweg te klein is voor een dergelijke site.

 

Daarnaast moet het voor mij ook niet noodzakelijk, LC mist ook nog een hoop andere zaken van NY.

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij had het niet per se gehoeven. Zoals Phoenyxar al zegt creëer je daar een extra lege plek in een al vrij kleine stad. Of je moet daar veel mensen kunnen laten spawnen, maar dat was al niet het geval in GTA IV. Ik herinner mij ook uit een interview met de Houser broeders dat 9/11 veel impact op Rockstar Games als bedrijf gehad heeft en dus eigenlijk zelf ook geen behoefte hebben aan referenties naar de aanslagen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er nooit eerder over nagedacht, maar ik moet zeggen dat ik het niet mis. Er zitten al een hoop verwijzingen naar NY in, en zoals hierboven al wordt gezegd, het wordt wel heel erg passen en meten. Al met al vind ik het goed zoals het is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...