Jump to content

De onderwaterwereld was nutteloos


PrioX

Recommended Posts

In GTA V heeft Rockstar een complete onderwater wereld gemaakt. De oceaan zit vol met wilde dieren, en hier en daar wat unieke plekken zoals een neergestort vliegtuig. De onderwaterwereld is super groot en ziet er prachtig uit. Echter is er niet veel te vinden of te doen, naast de saaie Nuclear Waste en Submarine Parts zijn er geen missies die onderwater plaatsvinden.

 

Heeft Rockstar hier een kans laten liggen? Hadden ze meer moeten toevoegen in de onderwaterwereld? En zo ja, wat dan? Ik hoor graag jullie mening. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker niet nutteloos, een dynamische en kleurrijke onderwaterwereld is altijd welkom en iets dat zo'n wereld altijd wat completer maakt... maar ik zou wel stellen dat ze een beetje onderbenut is. Duiken is uiteindelijk niet zo'n groot deel van het spel geworden als men in vroege gesprekken/trailers claimden en voor zo'n uitgestrekte -bijna ongekende- wereld is dat dan wel jammer dat ze bijgevolg ongekend blijft.

 

Er zijn wel mods waar men bijvoorbeeld het waterniveau aanpast en je zo de grond kunt verkennen, maar het is natuurlijk niet hetzelfde.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens met Phoeny. Ik vind het een goede toevoeging - hield ook al van de kwallen en vissen in San Andreas. Maar wel onderbelicht en valt Meern uit te halen. Hoop nog altijd op een SP uitbreiding...

Link to comment
Delen op andere websites

Onderbenut is een goed woord om de onderwaterwereld te beschrijven. Ik had meer op ''avonturen'' gehoopt. Dat je bij bijvoorbeeld scheepswrakken, diepe grotten en andere unieke locaties moest onderzoeken waarmee je nieuwe missies vrij speelt, of unieke beloningen. Uiteraard met de nodige spanning zoals haaien die je onverwachts een bezoekje brengen, of andere treasure hunters die jou van kant proberen te maken om zo als eerste bij de plek te kunnen zijn. De oceaan, m.u.v. het wildlife, voelt iets te leeg aan. Hopelijk doen ze er meer mee mocht het terugkeren in de volgende GTA. :) 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Vind wel prima. Het is leuk dat het er is voor zij die er geïnteresseerd in zijn, maar ik weet niet of het spel er beter op zou worden als er meer gebruikt van gemaakt was. Tot op vandaag betreur ik het ontbreken van een goed geintegreerde photo mode in GTA V (hopelijk wel in RDR2), anders had wel vaker een duik genomen om shots als deze te maken:

 

Spoiler

Uncharted.png

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nooit een echt watermens geweest, ook niet in GTA. Verschrikkelijk als je weer een pokke eind moet zwemmen om aan wal te komen. Voor de liefhebbers is het een leuke toevoeging, maar voor mij had het niet gehoeven. 

Link to comment
Delen op andere websites

Meh, naar mijn ervaring heeft zoiets weinig met de echte aankleding te maken en meer met de attitude waarmee je op dat moment speelt. Wil je zo snel mogelijk missies doen? Dan wil je zo snel als je kunt overal zijn en dan gaat de omgeving -zo interessant als die ook moge zijn- je nooit boeien. Hetzelfde met wandelen/lopen of fietsen in de GTA's, weinig spelers die het leuk vinden, ook al dat ik het zelf de meest aangename manier vind om de games te ervaren. Het water had evengoed vol kunnen zitten met fuchsia inktvissen, Bikinibroek en 60 Easter Eggs, maar het merendeel van de spelers had er toch nooit gekomen. De aankleding is maar een klein deel.

Link to comment
Delen op andere websites

11 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Meh, naar mijn ervaring heeft zoiets weinig met de echte aankleding te maken en meer met de attitude waarmee je op dat moment speelt. Wil je zo snel mogelijk missies doen? Dan wil je zo snel als je kunt overal zijn en dan gaat de omgeving -zo interessant als die ook moge zijn- je nooit boeien. Hetzelfde met wandelen/lopen of fietsen in de GTA's, weinig spelers die het leuk vinden, ook al dat ik het zelf de meest aangename manier vind om de games te ervaren. Het water had evengoed vol kunnen zitten met fuchsia inktvissen, Bikinibroek en 60 Easter Eggs, maar het merendeel van de spelers had er toch nooit gekomen. De aankleding is maar een klein deel.

De game was zeker 10x beter geweest als Bikinibroek erin zat, gemiste kans wat dat betreft.

 

Maar als ik eerlijk moet zijn, de onderwaterwereld was een mooi idee, maar op de manier hoe ze het uit hebben gevoerd is het erg saai geworden. 

Voordat je er was met je duikboot, was je al 20 minuten verder in de duisternis en vervolgens zie je nog niks, daardoor is het niets geworden.

Als je een mooie omgeving zag, met mooie dieren ertussen en waarvoor je niet 20 minuten in de duisternis hoeft te staren, dan was het beter geweest.

 

Ook de nucleair afval collectables was een dooie bedoeling, stond op het punt het raam uit te springen.

Normaal vind ik het niet erg om met een langzaam vervoersmiddel te reizen zoals een vrachtwagen, fiets of de blimp maar met de duikboot was het gewoon geestdodend saai. 

 

Onderwaterwereld is zeker niet voor iedereen weggelegd maar Rockstar heeft het zeker de das om gedaan door het 'vervuilt' en daardoor zo duister mogelijk te laten ogen.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...