Jump to content

Onrealistische voertuigen in GTA Online


PrioX

Er moeten meer onrealistische voertuigen toegevoegd worden in GTAO  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Er moeten meer onrealistische voertuigen toegevoegd worden in GTAO

    • Eens
      1
    • Oneens
      15
    • Anders...
      3


Recommended Posts

N.a.v. wat reacties in het Gunrunning-topic kwam ik op het idee om deze stelling te openen. In de laatste updates die zijn uitgekomen voor GTA Online zijn er een aantal voertuigen toegevoegd die nogal over de top zijn. Voertuigen die we eigenlijk nooit eerder in GTA hebben gezien en vaak iets futuristisch hebben. Denk bijvoorbeeld aan de Ruiner 2000, een muscle car met een ingebouwde parachute in het dak, een minigun in de bumper en lock-on raketten. Met de Gunrunning update hebben ze de Oppressor toegevoegd, een motor die kan vliegen/zweven en ook ingebouwde raketten heeft. 

 

Mijn vraag aan jullie is dus of deze voertuigen in GTA (Online) passen? En moet Rockstar meer van dit soort voertuigen toevoegen? Deel je mening. :) 

 

Ikzelf ben geen fan van dit soort voertuigen. Ik moet toegeven dat er soms wel gave tussen zitten. Maar ik heb liever realistische voertuigen. Eigenlijk voertuigen zoals we die altijd al gekend hebben in GTA. Van mij hoeven er dan ook niet nog meer van dit soort onrealistische voertuigen toegevoegd te worden. Laat die maar in Saints Row. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er totaal niet fan van, van mijn part mogen ze weer eens wat goede, oude realistische sportwagens en sedans releasen. Ik wordt zo zat van de onrealistische voertuigen. Ik heb zelf nog niet de Oppressor gebruikt in het spel maar een motor die kan vliegen en zweven? Hmm, liever niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Geen problemen mee. Ik geen fan van GTA:O, maar ik heb wel het idee dat het een erg zelfbewuste game is wat met zowat alles weg kan komen. Alles in GTA:Online mist altijd wel serieuze context en bijvoorbeeld karakters. Ik neem het niet serieus en het neemt ook niet zichzelf serieus wat dat betreft, dus kunnen ze er best shit ingooien als de Ruiner 2000. Ben het er wel mee eens dat de evenwicht verloren is gegaan, je ziet te weinig muscle cars en sedans om wat te noemen!

Link to comment
Delen op andere websites

Op ‎15‎/‎06‎/‎2017 om 11:11, TryX zei:

Het is een heel andere richting opgegaan, aan de ene kant vind ik het jammer, want het oude echte GTA is er niet meer.

Maar wat is het "oude echte" GTA?

 

Rockstar zelf heeft altijd het idee gehad om een game te creëren die een (misdaad)filmervaring in gamevorm presenteert. Met dat in het achterhoofd zijn voertuigen als de Shotaro niet eens zo vreemd, ze komen direct uit gekend films. Is het iets dat alle fans verwachten of wat ze als deel van de serie zien? Wellicht niet, maar na al die jaren is het wel duidelijk dat alle fans er verschillende zaken in zien, zoals geïllustreerd in de posts boven me. Veel fans prijzen de Jet Pack uit San Andreas, als een uniek en dynamisch voertuig, maar tegelijkertijd is het ook het meest onrealistische voertuig uit de hele serie. Op zich is de Oppressor zo vreemd nog niet, niet dat ik er mee zal spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 16-6-2017 om 12:16, Phoenyxar zei:

Maar wat is het "oude echte" GTA?

 

Rockstar zelf heeft altijd het idee gehad om een game te creëren die een (misdaad)filmervaring in gamevorm presenteert. Met dat in het achterhoofd zijn voertuigen als de Shotaro niet eens zo vreemd, ze komen direct uit gekend films. Is het iets dat alle fans verwachten of wat ze als deel van de serie zien? Wellicht niet, maar na al die jaren is het wel duidelijk dat alle fans er verschillende zaken in zien, zoals geïllustreerd in de posts boven me. Veel fans prijzen de Jet Pack uit San Andreas, als een uniek en dynamisch voertuig, maar tegelijkertijd is het ook het meest onrealistische voertuig uit de hele serie. Op zich is de Oppressor zo vreemd nog niet, niet dat ik er mee zal spelen.

Het oude GTA.. tjah.. ik speel het bijvoorbeeld al echt vanaf de eerste delen die uitkwamen. Er werd echt een gevoel gecreëerd alsof jij onderaan de ladder begon en je echt opklom bij de criminele buurten/maffiose.

De hele sfeer daaromheen werd zo gecreëerd, intimidatie, drugshandel, diefstal, auto's.. geld wegbrengen, concurrenten wegspelen.

 

De legendarische jet pack was echt iets "mysterieus" en niet iets wat je standaard had, het leek meer altijd een mythe welke uiteindelijk waarheid werd.

 

GTAV sloeg een andere richting op, wel meer van deze tijd en vergist je niet, vind het offline gedeelte enorm leuk om te spelen. de gehele sfeer is meer dan prima.

Maar het echte GTA gevoel, de sfeer die alle andere delen brachten is er niet.

 

GTA V brengt mij een heel andere sfeer, een andere categorie. Neemt niet weg dat GTA V voor mij alsnog verreweg het beste deel dat is uitgekomen is.

Maar zeker in GTA online is voor mij het echte GTA sfeertje van vroeger verdwenen.

 

Ik vind de updates super, maar alle voertuigen die er de laatste tijd uitkomen vind ik gewoon niet bij GTA passen, wellicht komt dit omdat de meeste GTA delen altijd hebben afgespeeld in het verleden, en dit alles lijkt meer in het heden/toekomst af te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan is de vraag wat het echte GTA gevoel is (en die vraag is niet specifiek naar jou gericht, want het lijkt me een moeilijk antwoord om geven)? Want ik heb recent vele oudere edities opnieuw gespeeld en als ik eerlijk ben: dat gevoel bestaat niet. LCS voelde wat aftands, VC voelde dwaas, SA compleet onrealistisch (de details in het verhaal kloppen niet) en IV, zo fantastisch als ik die vond was al heel snel oud geworden (gedateerde graphics en AI physics). Bestaat het gevoel wel? Of projecteren we het zelf op de games? Ik heb na al die jaren het gevoel dat die gevoelens niet veel meer dan nostalgie zijn, een leuk gevoel en iets mooi om op terug te kijken, maar veel er van gaat tezamen met de eigen nieuwsgierigheid. GTA was één van de eerste sandbox-games met écht veel opties of toch zo leek het toen. En dat is niet echt meer het geval, ik heb veel andere games gespeeld en veel ervaren. De GTA-games zijn in mijn mening weinig veranderd, maar ik wel. Ik speel ze af en toe nog wel graag en op zich zijn ze allemaal stuk voor stuk een indrukwekkende game voor hun tijd, maar er zijn zo veel andere games uitgekomen dat ze weinig echt unieks meer te bieden hebben voor mij. Wat niet wilt zeggen dat ik het gevoel af en toe niet ervaar bij bepaalde games, maar ik denk dat ik zelf lichtjes veranderd ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad een lastige vraag om te beantwoorden, zal voor iedereen anders zijn.

Indien je nu oudere versies gaat spelen dan voelt het inderdaad heel anders dan ter tijden van dat het spel uit kwam.
Veel vorige GTA delen spelen voornamelijk (zoals eerder gezegd) in het verleden af, GTA V lijkt meer in het heden af te spelen met alle gebeurtenissen die in het spel voorkomen.
Ik denk dat het voornamelijk hierdoor komt.

Neemt nogmaals, niet weg dat ik GTA V het leukste vind om te spelen en verreweg het beste deel.
Alleen wanneer je ze vergelijk met de vorige delen vind ik het wel meer afwijken van alle vorige delen daar waar die wat betreft beleving dichter bij elkaar liggen.

 

De voertuigen vind ik een beetje tegen het randje aan gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt er een beetje vanaf met waar ze nog mee gaan aankomen. De Ruiner 2000 vind ik bijvoorbeeld wel onrealistisch, maar het had iets weg van James Bond, waardoor ik het weer cool vond. Eigenlijk vind ik de voertuigen met wat extra gadgets wel grappig en het verstoord naar mijn idee tot nu toe niet het beeld van een realistische stad. Welk voertuig ik bijvoorbeeld wel echt niet in GTA wil is de Grotti X80. Die glow in de dark strepen erop en het design vind ik echt weer té. 

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wel klopt is dat de game (of toch Online) zich niet helemaal aan diens tijdsgeest heeft gehouden. Men heeft meerdere voertuigen van na 2013 (als in IRL post-2013) toegevoegd in de vrije updates.

 

Het creëert wel een wat vreemde situatie in de voertuigenlijst.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, Phoenyxar zei:

Wat wel klopt is dat de game (of toch Online) zich niet helemaal aan diens tijdsgeest heeft gehouden. Men heeft meerdere voertuigen van na 2013 (als in IRL post-2013) toegevoegd in de vrije updates.

 

Het creëert wel een wat vreemde situatie in de voertuigenlijst.

Het idee is dat GTA:O met de tijd meegaat, zoals bijvoorbeeld dit telefoongesprek aan het begin laat blijken:

 

 

Natuurlijk creëert dit een waslijst aan plotholes/nitpicks, maar goed, die zitten er al sinds dag 1 van GTAO in en volgens mij kan het niemand wat schelen.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...