Jump to content

Gezocht goede virus scanner


Beltie

Recommended Posts

Hallo.

 

Misschien een rare vraag, maar weet iemand wat goede virus scanners zijn.

Ik gebruik tot nu toe MC Afee maar daar ben ik niet zo meer over te spreken!

Ik heb het idee dat ze de abonnementen in korten en zo op die manier weer nieuwe abonnementen proberen te verkopen,

vanwege ik volgens mij vorig jaar Oktober - November nog een nieuwe heb gehaald voor 1 jaar. (ik kan dit ook mis hebben) maar daar gaat het nu niet om

IK wil dus graag weten wat je nou als goede virus scanner kan zien.

Heb al op meerdere site's gekeken, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zo onderhand.

Heb zelf al wel zitten te kijken naar ESET of Kaspersky maar heb geen idee als dit wel wat is.

Kan iemand me hier bij helpen tot een goede beslissing te kunnen komen.

 

A.V.B. Jeffrey (Beltie)

 

P.S. als dit hier niet toegestaan is verwijder je hem maar, of verplaats hem naar waar het wel mag op de site.

Bewerkt: door Beltie
Link to comment
Delen op andere websites

Betaalde virusscanners zijn afzetterij. Daar moet je je echt niet op vastzetten. Als je geen louche sites bezoekt en geen rare dingen downloadt dan is Windows Defender in principe goed genoeg. Je kan ook een gratis virusscanner gebruiken zoals Avast. En eens in de zoveel tijd (als je denkt dat je toch besmet bent geraakt) eens scannen met de gratis versie van MalwareBytes kan ook geen kwaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals vele hier zeggen Windows Defender. Ik ben er op overgestapt omdat ik altijd wel kuren had met virusprogramma's. Als ik denk dat ik last heb van een virus scan ik even met MalwareBytes, maar vaak vind die ook niets (behalve waarschuwingen zoals hacktools, bepaalde cookies of temp files) en heb ik gewoon een ander probleem. En met adware natuurlijk altijd AdwCleaner (van Malwarebytes).

 

Maar ik heb eigenlijk nooit een virus. Zoals @Big Boss al een beetje zei: als je niet op de grote download knop drukt en niet snel doorklikt bij een installatie hou je je pc lekker schoon. Heel soms kan er wel wat naar binnen glippen, maar Windows Defender houdt die altijd tegen. De enige keer dat ik een virus krijg is als ik de virusscanner uitschakel of een uitzondering toevoeg, maar ik heb nu zoveel ervaring om te weten wat echt is en nep dat ik al jaren geen virus meer gehad heb.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Op dit moment (en al een aantal jaren) is Gdata de beste virusscanner volgens de consumentenbond. Ik gebruik deze virusscanner ook en ben er zéér tevreden over. Nooit meer ergens last van gehad. Ik had wel problemen toen ik McAffee of AVG gebruikte..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...