Jump to content

[NEW][€1500-2000] Desktop


Visser23

Recommended Posts

Budget: 1500 - 2000. Mag ook minder natuurlijk
Doel: Gamen, grafische vormgeving (Adobe). Evt. videobewerking
Merk pc of samengesteld: Samengesteld
Benodigde randapparatuur: Geen? Speakers, muis, laptop en beeldscherm is aanwezig
SSD, ja of nee?: Nee, denk ik?
Besturingssysteem: Nieuwste Windows (graag in bij het budget in rekenen)
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Speakers, muis, laptop en beeldscherm
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Graag
Extra koeling (voor overklokken)?: Neuh

 

Graag met uitleg aangezien ik er helemaal niks van snap.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Met zo'n budget kan je al wat doen, natuurlijk. Ik ben heel liberaal geweest met het budget maar er zijn verschillende punten waarop bespaard kan worden. Ik heb voor een Intel K-serie CPU gekozen maar als je niet van plan bent om te gaan overclocken (nu of in de toekomst) dan kan je ook opteren voor de non-K variant die iets goedkoper is. In dat geval ben je waarschijnlijk ook beter gesteld met een H270 moederbord dat wederom wat goedkoper is. De behuizing kan je ook nog naar keuze veranderen, zolang er maar een ATX bord in past. Fractal Design, Corsair en NZXT maken mooie degelijke kasten dus daar kan je altijd eens door bladeren. Ik heb wel een Solid State Drive (SSD) toegevoegd omdat je daar in deze tijden bijna niet meer onderuit kan. Ze geven gewoon een enorme performance boost en zijn tot 20 keer sneller dan een klassieke harde schijf.

 

Processor Intel Core i7-7700K 379,00
Moederbord Asus PRIME Z270P, socket 1151 147,90
Geheugen Corsair 16 GB DDR4-2133 142,90
SSD Samsung 960 EVO 250 GB (M.2) 129,90
HDD WD Black 2TB 147,90
CPU koeler Cooler Master Hyper TX3 EVO 24,99
Grafische kaart MSI GeForce GTX 1080 8G 679,00
Voeding Corsair RM550x, 550 Watt 104,90
Behuizing Fractal Design Define R5 119,90
Besturingssysteem Windows 10 109,90
Totaal   1986,29

 

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Big Boss zei:

Met zo'n budget kan je al wat doen, natuurlijk. Ik ben heel liberaal geweest met het budget maar er zijn verschillende punten waarop bespaard kan worden. Ik heb voor een Intel K-serie CPU gekozen maar als je niet van plan bent om te gaan overclocken (nu of in de toekomst) dan kan je ook opteren voor de non-K variant die iets goedkoper is. In dat geval ben je waarschijnlijk ook beter gesteld met een H270 moederbord dat wederom wat goedkoper is. De behuizing kan je ook nog naar keuze veranderen, zolang er maar een ATX bord in past. Fractal Design, Corsair en NZXT maken mooie degelijke kasten dus daar kan je altijd eens door bladeren. Ik heb wel een Solid State Drive (SSD) toegevoegd omdat je daar in deze tijden bijna niet meer onderuit kan. Ze geven gewoon een enorme performance boost en zijn tot 20 keer sneller dan een klassieke harde schijf.

 

Processor Intel Core i7-7700K 379,00
Moederbord Asus PRIME Z270P, socket 1151 147,90
Geheugen Corsair 16 GB DDR4-2133 142,90
SSD Samsung 960 EVO 250 GB (M.2) 129,90
HDD WD Black 2TB 147,90
CPU koeler Cooler Master Hyper TX3 EVO 24,99
Grafische kaart MSI GeForce GTX 1080 8G 679,00
Voeding Corsair RM550x, 550 Watt 104,90
Behuizing Fractal Design Define R5 119,90
Besturingssysteem Windows 10 109,90
Totaal   1986,29

 

Klinkt goed! Waar heb je dit vandaan? Heb je eventueel een linkje naar de winkelwagen? :$ Aangezien ik het moederbord al niet kan vinden op Azerty..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat voor monitor je op dit moment hebt, maar als je een 1080p 60hz monitor hebt is een GTX 1080 echt compleet overkill. Ik zou dan een hogere resolutie en/of hogere refresh rate monitor kopen. Bijvoorbeeld een 4k of 1440p monitor wat er niet alleen veel beter uitziet bij gamen, maar ook voor grafisch werk. Een hogere refresh rate heb je bij grafisch werk niet veel aan maar bij gamen kan het erg fijn zijn, zeker bij games waar je snelle reflexen nodig hebt of snel moet reageren. Ik zou voor zowel hogere resolutie als refresh rate even naar de winkel gaan om het in het echt te zien. Als je een 1080p monitor hebt op 60 hz zou ik wel voor een nieuwe monitor gaan of een GTX 1070 i.p.v. een GTX 1080 nemen met een wat kleinere voeding tenzij je je videokaart later nog wil upgraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...