Jump to content

Links Extremisme onder de loep


DDT Dorus

Recommended Posts

Het zijn dus niet alleen de rechts extremisten die de boel op stelten zetten

 

Links extremisten die lekker hebben huisgehouden in Hamburg, bij de G20 top.

Deze lieden worden waarschijnlijk dus voortaan ook net als rechts extremisten in de gaten gehouden en behandeld.

 

http://www.volkskrant.nl/buitenland/duitsland-wil-na-rellen-g20-europese-databank-met-links-extremisten~a4505517/

 

ik vind dit niks meer dan terecht, ook deze lieden hebben lang genoeg ongestraft hun gang kunnen gaan.

wat vinden jullie er van?

 

Link to comment
Delen op andere websites

Hier in Nederland wordt het links-extremisme al jaren in de gaten gehouden door de AIVD. De AFA en co zijn er dan ook steevast als de kippen bij als er een demonstratie van Pegida of een werkelijke extreemrechtse beweging is. Ze waren hier laatst nog in Groningen toen Thierry Baudet z'n partij kwam pluggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Links-extremisten krijgen (in NL) al vrij lange tijd meer aandacht dan 'andere soorten' extremisten van de veiligheidsdiensten, dus mij verrast het niet zo dat Duitsland nu ook de prioriteiten wat verlegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er 100,000 mensen op de been zijn om te protesteren dan is zelfs een harde kern van 1% genoeg om een stad op z'n kop te zetten. Vergeet niet dat links-extremisme in Duitsland al heel lang actief is. Bovendien heeft in Duitsland het links-extremisme een veel aggressievere geschiedenis dan in Nederland, met bijvoorbeeld de Rote Armee Fraktion en de Revolutionäre Zellen als zwarte bladzijde.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 11-7-2017 om 18:17, _Night-Men_ zei:

Links-extremisten krijgen (in NL) al vrij lange tijd meer aandacht dan 'andere soorten' extremisten van de veiligheidsdiensten

Wat voor feitelijke onderbouwing heb je daar voor?

 

Niet om naar te doen ofzo, maar het is best een statement en die heb je niet echt onderbouwd hier :puh:

 

Op 14-7-2017 om 17:07, ThunderDuck zei:

Vergeet niet dat links-extremisme in Duitsland al heel lang actief is. Bovendien heeft in Duitsland het links-extremisme een veel aggressievere geschiedenis dan in Nederland, met bijvoorbeeld de Rote Armee Fraktion en de Revolutionäre Zellen als zwarte bladzijde.

Ik weet niet of de RAF veel te maken heeft met huidige links-extremistische groepen of -klimaat en in hoeverre dat invloed heeft. Duitsland heeft ook op andere extremistische vlakken een aggressieve geschiedenis, maar ook daarin zie je relatief niet echt veel meer groepen op de ruim 81 miljoen inwoners.

 

Overigens was er in de tijd van de RAF ook een flink links-extremistisch klimaat in Nederland (communistische partijen zoals CPN) en heb je dat nu ook nog steeds (denk aan bijv. de Antifascistische Actie of de AAGU).

Letterlijk zorgden en zorgen die groeperingen ook voor problemen in Nederland.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Op 17-7-2017 om 21:14, NicolaB zei:

Wat voor feitelijke onderbouwing heb je daar voor?

 

Niet om naar te doen ofzo, maar het is best een statement en die heb je niet echt onderbouwd hier :puh:

Een aantal rapporten die ik eens voor mijn profielwerkstuk op de middelbare school heb doorgenomen.

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, _Night-Men_ zei:

Een aantal rapporten die ik eens voor mijn profielwerkstuk op de middelbare school heb doorgenomen.

Ja, ik bedoel niet welke bronnen je ooit eens ten grondslag had. Maar meer van: maak je statement eens hard waarom links-extremisten al vrij langere tijd meer aandacht krijgen dan 'andere soorten' extremisten van de veiligheidsdiensten. 

 

Tot nu toe klinkt het meer als slecht onderbouwd opiniepuntje. Dat is an sich niet verkeerd, maar dan neem zo'n statement ook niet echt serieus :puh:

 

Link to comment
Delen op andere websites

18 uur geleden, NicolaB zei:

Ja, ik bedoel niet welke bronnen je ooit eens ten grondslag had. Maar meer van: maak je statement eens hard waarom links-extremisten al vrij langere tijd meer aandacht krijgen dan 'andere soorten' extremisten van de veiligheidsdiensten.

En dat 'statement' heb ik destijds dus opgemaakt uit die rapporten waar ik het over had. Lees ze vooral eens, want het is boeiende stof.

 

Nu kan ik hier wel wat gaan citeren, maar de laatste keer dat ik die rapporten heb doorgenomen is alweer even geleden. Het zoekwerk dat ik daarvoor moet verrichten bespaar ik mij in deze hitte ^^

Link to comment
Delen op andere websites

19 uur geleden, _Night-Men_ zei:

En dat 'statement' heb ik destijds dus opgemaakt uit die rapporten waar ik het over had. Lees ze vooral eens, want het is boeiende stof.

 

Nu kan ik hier wel wat gaan citeren, maar de laatste keer dat ik die rapporten heb doorgenomen is alweer even geleden. Het zoekwerk dat ik daarvoor moet verrichten bespaar ik mij in deze hitte ^^

Zeker interessante stof ja. Maar goed, het regent nu hier; dus dan neem ik het zelf maar door ('t is niet heel veel ofzo :puh: )


Even ter verduidelijking; deze bronnen gaan over de AIVD. Ik zie niet welke gegevens je hieruit over andere veiligheidsdiensten haalt :puh:  Daarnaast zie ik hierin niets over hoe het begrip 'aandacht' wordt geconcretiseerd, wel zie ik resultaten van het aantal actieve aanhangers. Maar ik lees hier niks over de prioriteiten van de AIVD daarin.

Overigens wordt hier ook niet in gegaan op de aard, ernst en omvang van extremisme wat niet onder de genoemde groepen van extremisme valt (dierenrechtextremisme & links-& rechts-extremisme), zoals bijvoorbeeld religieus extremisme of extremistische lone wolves.

 

Daarom vind ik " veiligheidsdiensten ", " aandacht " &  " 'andere soorten' extremisten" hiermee niet goed onderbouwd. Bij "meer 'aandacht' van de AIVD op Links-extremisten, dan Rechts-extremisten"  kan ik je overigens wel begrijpen met logica (want waar resultaten uit leiden, wordt minder geprioriteerd). Maar je hebt dus ook nog andere vormen van extremisme die volgens mij wel degelijk prioriteit krijgen (bijv. recentelijk bijv. Turkse extremisten in de Nederlandse samenleving)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...