GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Sublime

Zijn forums iets van de verleden tijd?

34 berichten in dit onderwerp

Toevoeging hieraan is misschien een beetje het pronkstuk van een hechte community. Die is er zeker nog wel geweest tot en met GTA V, neem bijvoorbeeld het afscheid van Covesight. Of je nou lid, fan of buitenstaander was, iedereen had er wel bepaalde herinneringen aan en dat was op het forum wel duidelijk. Beetje bij beetje is deze oude garde afgebrokkeld. Dat is erg pijnlijk, gezien de community een onderscheidende factor is ten opzichte van alternatieven. Uit mijn herinnering is het vanaf GTA Online vrij snel gegaan met het omvallen van dit blok aan leden. Wanneer die hechte community van de buitenkant ook niet meer te zien is, hebben nieuwe leden weinig reden om hier te blijven. Een beetje het FOMO waar Dutchy het al eerder over had. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Laten we ook niet vergeten dat online gaming lang niet meer hetzelfde is als vroeger. Waar je vroeger met elkaar moest 'meeten' in dezelfde SA:MP/MTA server, heb je vandaag de dag talloze mogelijkheden om elkaar makkelijker te ontmoeten: Social Club, Xbox live, PSN en ga zo maar door... 

Ik denk dat dat ook een doorslag geeft voor nieuwe leden om minder online op een forum te kijken.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gewoon losstaand van het gene wat hier neer getypt is, kan aan de hand van een simpel voorbeeld uitleggen waarom je zou kunnen zeggen dat forums iets van verleden tijd zijn. Op het moment dat ik op het forum kwam (2014), was er sprake van een redelijke hoge activiteit. Op dat moment was GTA V nog redelijk relevant en kwamen er dus sowieso meer mensen op het forum. Door dat er zekere mate van activiteit was, was de kans groter dat je bleef hangen. Als er nu iemand een vraag stelt, wordt deze beantwoord, maar zie je het persoon die de vraag stelde eigenlijk niet meer terug. Op nog maar te zwijgen over het woordje 'als'. Als tegenwoordig iemand een vraag heeft of zijn ongezouten mening, ga je naar Reddit (zou je eventueel als een groot forum kunnen zien), Twitter, Facebook of andere sociale media, dat doe je niet meer op een forum. De mensen, die al jaren op het forum zitten, 'ontgroeien' het forum. Zijn worden ouder, volwassener, krijgen misschien kinderen of andere prioriteiten en zullen niet tot nauwelijks meer op het forum komen. Deze oude garde wordt niet meer aangevuld om een forum actief genoeg te houden. Doordat die aanvulling nauwelijks aanwezig is, kun je in mijn mening toch concluderen dat een forum niet meer van deze tijd is. 

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
5 uur geleden, aron24 zei:

Gewoon losstaand van het gene wat hier neer getypt is, kan aan de hand van een simpel voorbeeld uitleggen waarom je zou kunnen zeggen dat forums iets van verleden tijd zijn. Op het moment dat ik op het forum kwam (2014), was er sprake van een redelijke hoge activiteit. Op dat moment was GTA V nog redelijk relevant en kwamen er dus sowieso meer mensen op het forum. Door dat er zekere mate van activiteit was, was de kans groter dat je bleef hangen. Als er nu iemand een vraag stelt, wordt deze beantwoord, maar zie je het persoon die de vraag stelde eigenlijk niet meer terug. Op nog maar te zwijgen over het woordje 'als'. Als tegenwoordig iemand een vraag heeft of zijn ongezouten mening, ga je naar Reddit (zou je eventueel als een groot forum kunnen zien), Twitter, Facebook of andere sociale media, dat doe je niet meer op een forum. De mensen, die al jaren op het forum zitten, 'ontgroeien' het forum. Zijn worden ouder, volwassener, krijgen misschien kinderen of andere prioriteiten en zullen niet tot nauwelijks meer op het forum komen. Deze oude garde wordt niet meer aangevuld om een forum actief genoeg te houden. Doordat die aanvulling nauwelijks aanwezig is, kun je in mijn mening toch concluderen dat een forum niet meer van deze tijd is. 

Tja, dat denk ik ook.

Ik kom hier ook alleen omdat het gewoon in mijn ritme gebakken zit :D 

Als ik dingen opzoek kom ik echt niet meer bij een forum uit. Ja soms, en dan denk ik (serieus): wat zijn die fora toch ook kut.

Totaal geen antwoord op wat je daadwerkelijk zoekt :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.