Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Sublime

Zijn forums iets van de verleden tijd?

Recommended Posts

NicolaB

Daar zit wel wat in. Daarnaast moet ik ook wel zeggen dat ik het ook wel leuk vind. Ik bedoel naast dat er minder activiteit is, is het forum wel op alle punten verbeterd in 15 jaar.

We doen nu andere dingen (irl) en daar haal ik ook mijn plezier uit. Gelukkig ben ik nog niet in de fase 'Vroeger was alles beter' 😅 

Natuurlijk zit er wel wat tijd en jeugdnostalgie voor menigeen en inderdaad, zoals je zegt @Joriz altijd nog wel leuk om af en toe eventjes langs te wippen want er zitten nog steeds wel leuke dingetjes :P  

Guardian1980

Ik denk niet dat fora iets van de verleden tijd zijn, maar wel dat het onderwerp van zo'n fora van enorm veel invloed is. Reddit is feitelijk ook gewoon een forum, maar daar is alles een onderwerp, dus voor ieder wat wils. En met zo'n 7 miljard wereldburgers zijn dat heel veel onderwerpen. Kijk ik wat dichter bij huis naar een groot forum dat nog altijd springlevend is, dan noem ik Gathering of Tweakers; in de afgelopen 10 minuten is daar in 50 topics iets gepost. Bestaat al zo'n 20 jaar, veel minder onderwerpen dan Reddit, Nederlandstalig, maar het scoort nog altijd als de beste.

GTAGames kan je daar niet mee vergelijken. Een relatief kleine community met een relatief klein onderwerp. Maar daarom niet minder leuk, naar mijn idee. Zolang ik het hier leuk heb blijf ik komen, Pas als de leden niet meer komen kan je zeggen dat dit forum geschiedenis is.

Blaatschaap

Op 7-4-2019 om 12:24, Joriz zei:

Echter is enkel rond en na de lancering van GTA San Andreas deze website extreem druk geweest.

Dat was een prachtige tijd, zeg. Ik heb zelf niet veel gereageerd omdat ik een bijdehante irritante knul was, maar ik had echt een gevoel van een gemeenschap op dit forum en een ander forum waar ik ook dagelijks op kwam. Het andere forum bestaat nog maar fungeert praktisch als archief. Uit nieuwsgierigheid vanavond weer eens op de retro tour geweest. Hoewel ik blij ben dat GTA Forum nog bestaat, schrok ik er ook wel van hoe stil het is geworden. Er waren dagen dat er door de hele dag heen praktisch elke minuut gereageerd werd. Het verbaast me zelfs dat dit niet je beroep was, daar de website mijns inziens echt één van de allerbeste ter wereld was. Ik had er een bedrijf achter verwacht.

Reddit heeft inderdaad een hoop overgenomen, maar dat voelt toch anders denk ik. Ten eerste omdat het vooral Engelstalig is, en ten tweede omdat het te massaal is. Ik mis dat gevoel van eenheid, en dat je op een gegeven moment mensen leert kennen. Dat maakt(e) deze website zo mooi. Misschien een mooi moment om nu wel fatsoenlijk in te stappen en weer eens wat mensen te leren kennen. :)