Jump to content

Zomervakantie 2017!


NandroDavids

Recommended Posts

Potverdimme jongens, waarom bestaat dit klassieke topic dit jaar nog niet? Jullie gaan toch wel op vakantie?!

 

Met de gemiddelde leeftijd op het forum ook wat hoger dan voorheen is het vast niet meer zo dat iedereen nog met z'n ouders ergens naartoe gaat, dus ik ben benieuwd waar we allemaal zoal heengaan dit jaar. Of blijf je lekker thuis en ga je andere dingen doen? Vertel het hier, inspireer, laat toffe foto's zien, geef tips aan andere leden over plekken waar jij wellicht al bent geweest, enzovoort.

 

Ikzelf ga pas in september op vakantie, maar kijk er al wel erg naar uit. Overigens ben ik eind mei/begin juni nog een weekje naar Gran Canaria geweest, dus een beetje vakantie heb ik al wel gehad, maar de hoofdvakantie moet nog komen. Wij gaan met z'n tweeën naar Portugal voor 15 dagen. We vliegen naar Porto, hebben daar een hotel geboekt voor twee nachten en vanaf die derde dag hebben we een auto gehuurd. Het plan is om dan eerst een stukje noordwaarts te trekken, dan richting het noordoosten van Portugal en vanaf daar al zigzaggend het hele land door. We willen dan eindigen in Faro, Zuid-Portugal, waar we de auto weer in kunnen leveren en vanaf Faro terug kunnen vliegen. Zo zien we het hele land en verblijven we in dorpjes waar je normaal niet zo snel zou komen: we zien per dag wel waar we gaan slapen. Het enige wat we niet gaan zien is Lissabon, omdat we het zonde van de 15 dagen vinden om daarvan een paar in Lissabon te moeten 'verspillen': dan blijft er minder tijd over voor de rest van het land. Lissabon doen we dan wel een keer als citytrip van een midweek of een lang weekend.

 

Op deze manier hebben we twee jaar terug vanuit Athene de hele Peloponessos rondgereden. Dat was een heerlijke vakantie, en daar hopen we dit jaar weer op :)

 

Nu jullie!

 

Oh, en niet vergeten natuurlijk: stuur nog 's een leuk vakantiekaartje naar GTAGames:

 

GTAGames.nl

Postbus 96

7500 AB ENSCHEDE

NETHERLANDS

 
Link to comment
Delen op andere websites

Dat klinkt leuk, ND! Veel plezier op vakantie en dat geldt natuurlijk voor iedereen. :) 

 

Mijn vakantie begint in principe na vanmiddag half 5, maar ik heb nog geen vakantie plannen gemaakt. Ik moet eerst kijken of ik mijn BSA/P binnen heb zodat ik weet of ik alsnog halsoverkop moet verhuizen. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik een weekje met een vriend op stedentrip ga. Misschien naar een stad als Praag. Voor de rest van de vakantie wil ik mij focussen op sporten en wat activiteiten ondernemen met vrienden van de middelbare/basisschool. De rest zie ik nog wel. Oh, en niet te vergeten om eens heerlijk lekker uit te rusten. ^_^ 

Link to comment
Delen op andere websites

Na vrijdagmiddag 13:00 uur begint mijn vakantie voor 3 weken. :)

 

Ik ga overigens net zoals vorig jaar gewoon daagjes weg.

Ben namelijk niet iemand die weken lang weg kan blijven van huis, vind een week al veel. xD

 

2 á 3 dagen ergens overnachten is voor mij wel genoeg. :puh:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

Op 18-7-2017 om 20:47, Nyltje zei:

Ik ben al weer terug van vakantie man. Bulgarije, Sunny Beach, 8/9 dagen. Eerste vakantie met vrienden. Ja dat was lacheh hoor.

Haha supervet daar he! ICEBERG!!! :puh:

 

Ikzelf ga dit jaar naar Santa Susanna (aan de Costa Brava, Spanje) met de vriendin en naar Mallorca met de vriendengroep (12 man). Heerlijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Ben de afgelopen drie weken in Frankrijk geweest met wat vrienden. Had de eerste dag een spiertje in m'n onderrug gescheurd dus heb niet zoveel bijzonders kunnen doen. :-( Maar verder was het genieten. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

9 uur geleden, Foreigner97 zei:

Vanaf zaterdag een klein weekje Krakau! 

 

Ah, daar ben ik vorig jaar ook een weekje geweest. Mooie stad, en ik weet niet of je het al van plan bent, maar: sowieso een dagje Auschwitz meepakken. Klinkt natuurlijk niet echt als vakantie, maar dat is zo indrukwekkend, als je in de buurt bent moet je dat zeker doen. Dat zal een gekke dag in je vakantie zijn, maar wij konden daaromheen ook nog prima genieten van de rest van de week. Echt een onvergetelijke ervaring.

 

En om het ook direct te relativeren een waargebeurde ervaring van mij daar: na een rondleiding met een gids in Auschwitz moesten we een half uurtje wachten op de bus terug naar Krakau en we besloten wat drinken te kopen in een kiosk naast het kamp. Is er een vrouw voor me aan de beurt die in gebrekkig Engels communiceert dat ze plat water wil: "No gas please". True story.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 2017-7-20 om 17:32, Visser23 zei:

Haha supervet daar he! ICEBERG!!! :puh:

 

Ikzelf ga dit jaar naar Santa Susanna (aan de Costa Brava, Spanje) met de vriendin en naar Mallorca met de vriendengroep (12 man). Heerlijk!

Hahahaha! Ja daar ging ik wel los, maar ik vond Room2 en DGV qua muziek wel beter. Maar achja, ik laat overal wel die geakke heupbewegingjes zien. xd

Link to comment
Delen op andere websites

Op 21-7-2017 om 09:58, NandroDavids zei:

 

Ah, daar ben ik vorig jaar ook een weekje geweest. Mooie stad, en ik weet niet of je het al van plan bent, maar: sowieso een dagje Auschwitz meepakken. Klinkt natuurlijk niet echt als vakantie, maar dat is zo indrukwekkend, als je in de buurt bent moet je dat zeker doen. Dat zal een gekke dag in je vakantie zijn, maar wij konden daaromheen ook nog prima genieten van de rest van de week. Echt een onvergetelijke ervaring.

 

Jep, daar ben ik ook al geweest! Twee jaar terug zijn we ook langs Krakau gegaan tijdens het backpacken, wat we toen eigenlijk vooral deden om ook Auschwitz te bezoeken. Dat was inderdaad ontzettend indrukwekkend, maar het nam verder wel min of meer onze hele tijd in Krakau in beslag (naast die dag die we in Auschwitz spendeerden hadden we maar één avond in de stad zelf), wat we achteraf best wel jammer vonden omdat de stad best een fijne sfeer en uitstraling had. Vandaar dat we nu weer terugkeren, ditmaal om de stad wat beter te ontdekken. :) Dit jaar gaat er overigens nog een vriend van me mee die destijds niet mee was, die ook (terecht) aangaf wel geïnteresseerd te zijn in een bezoek aan Auschwitz. Dus wie weet, misschien dat ik wel weer met 'm meega, we zullen het wel zien. Dank voor de tip, in ieder geval! 

 

Op 21-7-2017 om 09:58, NandroDavids zei:

En om het ook direct te relativeren een waargebeurde ervaring van mij daar: na een rondleiding met een gids in Auschwitz moesten we een half uurtje wachten op de bus terug naar Krakau en we besloten wat drinken te kopen in een kiosk naast het kamp. Is er een vrouw voor me aan de beurt die in gebrekkig Engels communiceert dat ze plat water wil: "No gas please". True story.

Au :7 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...