Jump to content

Hulp zou echt top zijn


Faberbrembel

Recommended Posts

Hi allemaal.

 

Ik heb dit net getypt op twee engelse fora en heb het niet vertaald. Jullie mogen me absoluut een luie hond noemen. Maar ik zit dus een beetje met een probleem:

 

Hi all,

 

I've always been a fan of GTA 5, but besides from having it on ps3 and borrowing it from a friend for the ps4 I never owned the game. Until now. 

I still had some money left from doing heists a while ago and I want to hop in the gunrunning, drugslab, biker club part of GTA online.

 

I would't consider myself as a noob in the gameplay, as for driving, shooting and flying. The problem is that I have literally no idea what to do. I bought a clubhouse and started a MC (some friend will join later as it is holiday time) and bought a bunker, both in an impulse to start off with the newest DLC's.

 

Besides from the set up mission for gunrunning (i think?) and a contract mission for the MC I have no clue what to do next. There is a big chance that I'll play most of my time alone, but definitely not always. Of course I want to start making big money, with growing weed for example. But I'm missing out on the money to buy a farm (and other essentials if there are any?)

 

I do not really have an idea what to do with the bunker or the MC, the meaning of CEO and such and basically how to start with 'working' or what buildings are necessary to run business/labs.

 

I can imagine that no one is going to give me a complete guide on what, how and when (would be awesome though), so any information, help, tips, links to guides or youtube content are also welcome.

There are way more questions that I could ask, but I guess that when I understand the overall idea the rest will follow!

 

Thanks in advance :)!

 

P.S. Any (relatively) new players, in this particular situation, could always add me! I'm from the Netherlands, but my English should be good enough!

 

Iedereen die de moeite wil nemen me te helpen is een baas!

Thanks alvast!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Faberbrembel, welkom op het forum! :) 

 

Als ik het goed begrijp vraag je om tips om je op weg te helpen. Ikzelf ben niet echt actief geweest als MC. Ik heb ook geen farm dus ik kan je daar niet echt mee helpen. Wel heb ik een bunker en ben ik CEO van wat dingetjes. 

 

De Bunker is vooral handig voor het ontgrendelen van upgrades voor voertuigen en wapens. Geld verdienen gaat langzaam met een bunker omdat je eigenlijk continu moet blijven spelen. Ik geloof dat hetzelfde geldt voor de MC farms. Wanneer je wat supplies hebt binnengehaald in je bunker kan ik je daarom ook aanraden om je werknemers allemaal op 'Research' te plaatsen. Ze zullen nu de upgrades gaan onderzoeken en dit zal dan sneller gaan. Ik zelf vond het niet de moeite waard om geld te verdienen met de bunker. 

 

Mocht je een Mobile Operation Center gekocht hebben dan kan je ook speciale missies starten van Agent 14. Dit doe je in de trailer van de Mobile Operation Center bij een computer. Deze ontgrendelen pas wanneer je x aantal supplies hebt binnengebracht. Het voordeel van deze missies is dat je de nieuwe voertuigen (zoals de APC) met korting kan binnenhalen wanneer je ze volbracht hebt. Dit kan je aardig wat geld besparen mocht je de voertuigen ooit willen aanschaffen. 

 

Als CEO kan je een warenhuis kopen of een voertuigenwarenhuis. Ik kan je een voertuigenwarenhuis aanraden. Je zal als CEO speciale auto's moeten importeren (stelen) en ze moeten exporteren (doorverkopen). Hier kan je snel en veel geld mee verdienen en het is vrij goedkoop om op te zetten. Je moet uiteraard wel eerst een kantoor bezitten en daarna een voertuigenwarenhuis kopen. Maar wanneer je deze eenmaal hebt kan je het uitgegeven geld weer snel terugverdienen. Het handige is dat je dit eigenlijk zonder hulp kan doen. In je eentje is het makkelijk te doen. Je moet hier en daar wel wat geld investeren wanneer je bijvoorbeeld schade hebt gereden of wanneer je een auto doorverkoopt. Maar uiteindelijk maak je altijd winst, tenzij de voertuigen vernietigd worden door een andere speler. :sigaar: 

 

Laat je trouwens niet oplichten door de leuke extra's die een Bunker of kantoor je te bieden hebben, zoals een extra leefruimte of gunlocker in je bunker. Vaak betaal je extra veel geld voor deze waardeloze toevoegingen. Ik zorg dat ik de nodige middelen gekocht heb en de extra's laat ik achterwegen. Zo bespaar je ook geld.

 

Hopelijk helpt het bovenstaande je wat vooruit. Ik ben zelf nooit echt zo bezig geweest met het hele CEO/VIP/MC gebeuren. Ik ben er recent eigenlijk pas voor gaan zitten. :puh: Als je (specifieke) vragen hebt stel ze dan gerust. 

Link to comment
Delen op andere websites

5 uur geleden, PrioX zei:

Hey Faberbrembel, welkom op het forum! :) 

 

Als ik het goed begrijp vraag je om tips om je op weg te helpen. Ikzelf ben niet echt actief geweest als MC. Ik heb ook geen farm dus ik kan je daar niet echt mee helpen. Wel heb ik een bunker en ben ik CEO van wat dingetjes. 

 

De Bunker is vooral handig voor het ontgrendelen van upgrades voor voertuigen en wapens. Geld verdienen gaat langzaam met een bunker omdat je eigenlijk continu moet blijven spelen. Ik geloof dat hetzelfde geldt voor de MC farms. Wanneer je wat supplies hebt binnengehaald in je bunker kan ik je daarom ook aanraden om je werknemers allemaal op 'Research' te plaatsen. Ze zullen nu de upgrades gaan onderzoeken en dit zal dan sneller gaan. Ik zelf vond het niet de moeite waard om geld te verdienen met de bunker. 

 

Mocht je een Mobile Operation Center gekocht hebben dan kan je ook speciale missies starten van Agent 14. Dit doe je in de trailer van de Mobile Operation Center bij een computer. Deze ontgrendelen pas wanneer je x aantal supplies hebt binnengebracht. Het voordeel van deze missies is dat je de nieuwe voertuigen (zoals de APC) met korting kan binnenhalen wanneer je ze volbracht hebt. Dit kan je aardig wat geld besparen mocht je de voertuigen ooit willen aanschaffen. 

 

Als CEO kan je een warenhuis kopen of een voertuigenwarenhuis. Ik kan je een voertuigenwarenhuis aanraden. Je zal als CEO speciale auto's moeten importeren (stelen) en ze moeten exporteren (doorverkopen). Hier kan je snel en veel geld mee verdienen en het is vrij goedkoop om op te zetten. Je moet uiteraard wel eerst een kantoor bezitten en daarna een voertuigenwarenhuis kopen. Maar wanneer je deze eenmaal hebt kan je het uitgegeven geld weer snel terugverdienen. Het handige is dat je dit eigenlijk zonder hulp kan doen. In je eentje is het makkelijk te doen. Je moet hier en daar wel wat geld investeren wanneer je bijvoorbeeld schade hebt gereden of wanneer je een auto doorverkoopt. Maar uiteindelijk maak je altijd winst, tenzij de voertuigen vernietigd worden door een andere speler. :sigaar: 

 

Laat je trouwens niet oplichten door de leuke extra's die een Bunker of kantoor je te bieden hebben, zoals een extra leefruimte of gunlocker in je bunker. Vaak betaal je extra veel geld voor deze waardeloze toevoegingen. Ik zorg dat ik de nodige middelen gekocht heb en de extra's laat ik achterwegen. Zo bespaar je ook geld.

 

Hopelijk helpt het bovenstaande je wat vooruit. Ik ben zelf nooit echt zo bezig geweest met het hele CEO/VIP/MC gebeuren. Ik ben er recent eigenlijk pas voor gaan zitten. :puh: Als je (specifieke) vragen hebt stel ze dan gerust. 

Thanks voor je reactie man. Een van de vele die ik meeneem in wat ik ga doen. Ik heb veel verschillende dingen gelezen van verschillende mensen, waarin weinig reacties op hetzelfde neerkomen. Ik zal dus een beetje moeten kijken wat k persoonlijk lachen vind om te doen.

Waaronder valt m'n bunker, weet jij dat? Valt die onder MC? Kunnen leden daarvan dan mijn (onze) bunker in?

 

Er is alleen wel een vraag die heel erg blijft knagen.

Kan ik m'n opbrengsten van m'n bunker/MC businesses/ceo business delen met de mensen die meewerken binnen die organisatie? Bijvoorbeeld leden van de MC. Zo ja, hoe regel je dat? En zo niet, waarom zou iemand dan ooit in een andermans organization of MC gaan? Als je er helemaal niks aan heb.

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, Faberbrembel zei:

Waaronder valt m'n bunker, weet jij dat? Valt die onder MC? Kunnen leden daarvan dan mijn (onze) bunker in?

 

De bunker valt onder VIP/CEO. Je bodyguards/associates kunnen de bunker ook betreden. Ik weet eigenlijk niet zeker of dit ook kan wanneer jij zelf niet in de bunker aanwezig bent.

 

4 minuten geleden, Faberbrembel zei:

Kan ik m'n opbrengsten van m'n bunker/MC businesses/ceo business delen met de mensen die meewerken binnen die organisatie? Bijvoorbeeld leden van de MC. Zo ja, hoe regel je dat? En zo niet, waarom zou iemand dan ooit in een andermans organization of MC gaan? Als je er helemaal niks aan heb.

Als je bodyguard of associate bent van een VIP of CEO krijg je om het kwartier $5000 als loon (deze week is het toevallig $10.000). Dit vermindert wel wanneer de VIP/CEO sterft. Ook krijgen ze om de zoveel tijd RP voor wanneer ze in buurt van je zijn. MC-leden krijgen echter geen loon. 

 

Je bodyguards/associate/MC-leden krijgen ook geld wanneer je VIP/CEO/Biker Work/Challenges of Biker Contracts start. Dit zijn missies in de freemode waarin je samen moet werken of juist tegen elkaar moet spelen (in het geval van de challenges). Als je telkens zo'n activiteit start kunnen jullie snel geld verdienen (paar duizend per activiteit). Deze start je via het interactie menu. Voor de VIP/CEO activiteiten ga je naar 'SecuroServ' en voor de Biker activiteiten ga je naar 'MC President'. De Biker Contracts kan je starten vanuit je clubhuis.

 

De opbrengsten van bijvoorbeeld een weedfarm of een autoverkoop kan je denk ik ook wel delen. Maar dit moet dan via het interactie menu. Onder 'Inventory' staat 'Cash'. Misschien dat je via hier het geld van je laatste activiteit (bijvoorbeeld een autoverkoop als CEO) kan delen met je vrienden. Dit zou je eigenlijk moeten uitproberen. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Hallo,

 

Als eerste kocht ik een bedrijfje dat handelde in paspoorten. Dat was verspilling omdat dit het minst winstgevend is van alles.

 

Ik heb een bunker gekocht en inmiddels ook een MOC.

Je kunt idd geld verdienen door wapens te verkopen maar dit gaat best traag ook al zet je je werknemers allemaal in op ‘stock’. Wat dan wel weer jammer is, vind ik, het kost je, behalve de aankoop van zon MOC, een miljoen extra om je trailer te voorzien van een workshop om je voertuigen aan te passen die je hebt gekocht op ‘warstock’. En je kunt deze voertuigen overzetten als Personal Vehicle. Dan komen ze in je garage te staan van je CEO kantoor. Maar ook dit kost extra.

Handelen in auto’s brengt lekker geld op. Ik heb laatst in een opwelling een ‘special cargo’ warehouse gekocht. Niet in de gaten dat je eerst ‘supplies’ moet kopen, om ze vervolgens door te verkopen voor meer. Klein nadeeltje vind ik.

Je kunt veel vette bakken kopen en leuke voertuigen op ‘warstock’, ik vind dat dat (heel) veel geld kost.

Gesproken over warstock. Een tijd geleden kocht ik een buzzard helikopter, dit was een goeie investering. Nu kwam ik, dankzij dit forum, erachter dat wanneer je dit voertuig wilt ‘bestellen/oproepen’ je 2 dingen kunt doen. Pegasus bellen en dit ding oproepen. Komt die terecht op de dichtst bijzijnde geschikte locatie, vliegveld enzo. kost je $200 per keer. Je kunt hem ook oproepen via het interactieve menu, dan staat ie praktisch naast je en kost je niks! 😀

 

Gr Gijs

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...