Jump to content

[Game PC] budget van €600


Faex

Recommended Posts

[b]Budget[/b]: €600
[b]Doel[/b]: Om te kunnen gamen. Hoeft niet op high/ultra
[b]Desktop of laptop[/b]: Desktop  
[b]Merk pc of samengesteld[/b]: Samengesteld, maar als iemand een vaste weet mag ook!  
[b]Benodigde randapparatuur[/b]: scherm van ong 24''
[b]Besturingssysteem[/b]: windows, maar dat hoeft niet bij een samengestelde pc erbij in worden gerekend. 
[b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: n.v.t 
[b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: Zelf in elkaar zetten
[b]Extra koeling (voor overklokken)?[/b]: n.v.t

 

Hallo! Mijn vriendin wil graag een pc om op te kunnen gamen (Battlefield bijvoorbeeld, maar hoeft niet perse op high, ultra). Nu kan ik zelf wel wat samenstellen maar ik weet niet precies wat het beste bij elkaar past en of wat het meest geschikt is.. Dus vandaar dit topic!  Voor diegene die wat samenstellen / wat weten, alvast bedankt! 

 

Faex

 

Edit: volgens mij werkt [b ] niet op mijn telefoon 

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1391951

 

Dit is bijna de zelfde pc, maar dan met onderdelen die je zelf mag kiezen (custom pc) en met 500gb meer. En ik denk ook een betere voeding, want meestal geven ze troep bij prebuilds. 'k Heb deze ff gecheckt in zo'n PSU tier list. (lijst met voedingen van beste naar slechtste).

 

Je kan er zelf nog een case bij kiezen, ik heb er nu 1 gekozen die lijkt op de case op het plaatje van jouw link, maar je kan die altijd nog veranderen naar wat jou of je vriendin mooi lijkt. Je zou het geld wat je nog over hebt kunnen uitgeven aan een betere videokaart (gtx 1060) of een betere cpu koeler voor minder geluid. (en ziet er vaak mooier uit als je een case met raampje neemt) Je kan het ook uitgeven aan een ssd voor het snel opstarten en afsluiten van Windows (20sec max.) en een paar games die lang laden. (Bijv Battlefield of Gta V)

Link to comment
Delen op andere websites

Probleem met pre-builts is dat er vrijwel altijd een voeding van likmevestje in zit. Die off-brand merken voldoen vaak niet aan de ATX-specificaties wat nefast kan zijn voor de levensduur van de componenten of de voeding zelf. Beter geen risico nemen. Goede merken voor voedingen zijn onder andere Seasonic en Corsair.

 

In beide setups hierboven zit trouwens geen monitor inbegrepen. Daar trek je toch ook al gauw 150 à 200 euro voor uit.

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Faex zei:

Thanks! Voor de info en het lijstje. Is netjes man! Dankjewel. Hier kunnen we wel wat mee (y). 

 

 

En monitor ja klopt, zat zelf aan deze te denken: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-k242hqlcbid-1401405.html  maar daar houden we wel rekening mee! Thanks. 

Ik heb dezelfde monitor voor m'n vriendin haar PS4. Is zéker het geld waard. Prachtige beeldkwaliteit. 

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk halen we de pc van Nyltje zijn lijstje. Zijn er nog dingen waar wij rekening mee moeten houden met het in elkaar zetten?

 

Edit: ik zal ook nog even wat koelingpasta en een DVD lezer erbij doen. Dat Thermalpaste is wel nodig dacht ik. In de lijst zit geen CPU fan? dat is wel nodig? en een netwerkkaart

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

13 uur geleden, Faex zei:

Waarschijnlijk halen we de pc van Nyltje zijn lijstje. Zijn er nog dingen waar wij rekening mee moeten houden met het in elkaar zetten?

 

Edit: ik zal ook nog even wat koelingpasta en een DVD lezer erbij doen. Dat Thermalpaste is wel nodig dacht ik. In de lijst zit geen CPU fan? dat is wel nodig? en een netwerkkaart

Niet statisch zijn, niks forceren (behalve bij het indrukken bij het ram) en de pc niet onder stroom zetten totdat je klaar bent, dat is denk ik het belangrijkste. :puh: Ojah, ik heb ook eens geleerd dat je beter geen magnetische schroevendraaier kan gebruiken, hoe handig het ook kan zijn.

 

Als er bij een cpu boxed staat betekend dat dat er een stock koeler bij zit, bij de stock koeler van Intel zit er al koelpasta op de koeler.

Cooler-Charts-2008,M-O-81168-13.jpg

 

Een prima 1080 scherm kan je trouwens ook voor rond de 40/50 euro vinden als je even goed snuffelt op Marktplaats, Tweakers of bepaalde veilingsite's. Wel altijd je verstand gebruiken bij het kopen van een 2e hands beeldscherm. 

 

Het scherm nieuwe is trouwens bij Bol.com 10 euro goedkoper. https://tweakers.net/pricewatch/468454/acer-k242hql-(um-punt-ux6ee-punt-c01)-zwart.html

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks man! Hulpvolle informatie ^_^.  Ja die je had gekozen is idd boxed. Dan hoef ik dat er niet bij te halen. Top!

 

 

Ja dat is inderdaad ook zo. Ik zal eens kijken op marktplaats. En dat scheelt toch weer wat ^^. Bedankt voor de hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Juist een magnetische schroevendraaier gebruiken. Als je een schroefje laat vallen tussen je moederbord en je probeert hem te pakken dan kan je wel eens wat dingentjes beschadigen aan jouw moederbord, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

 

Kwa koeler is de standaard Boxed koeler niet echt een top keuze, maar hij doet z'n werk. Als je 1x in de 2 maanden de stof er ff uithaald kan hij ook redelijk stil blijven. Als hij op den duur toch te lawaaiig wordt voor jouw wens, kijk dan eens naar een upgrade naar de Coolermaster Hyper 212 EVO, die is ook niet zo heel lastig te installeren. 

 

Nyltje: In jou lijst zou ik wel ander geheugen en een andere voeding kiezen. Dit zijn allebei B-sides (voeding is wel Tier 2 wat ik knap vind lol), dan kan je beter A-sides hebben zoals Corsair, Cooler Master of Kingston HyperX. Prijsverschil is minimaal maar je kunt die toch véél meer vertrouwen. ;) 

Link to comment
Delen op andere websites

Netwerkkaart is niet nodig, tenzij je draadloos wil. Op elk moederbord zit minstens eén ethernet poort. Voor het in elkaar zetten kan je best wat filmpjes op YouTube kijken. Het is niet zo heel lastig maar het zou toch zonde zijn als je wat kapot maakt. Het enige waar je echt je aandacht moet bijhouden is het plaatsen van de CPU in de socket. Dit zijn zogenaamde ZIF (Zero Insertion Force) sockets wat inhoudt dat je de CPU gewoon op zijn plaats legt. Niet op duwen of zo. Dan de cover erover en het hendeltje naar beneden doen. Op dat moment kan je wel een beetje kracht zetten en kan je ook een enigszins zorgwekkend krakend geluid horen, maar dat is normaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks guys! Deze info zal ik allemaal meenemen tijdens het bouwen. :Y

9 uur geleden, Ezra24rct3 zei:

Kwa koeler is de standaard Boxed koeler niet echt een top keuze, maar hij doet z'n werk. Als je 1x in de 2 maanden de stof er ff uithaald kan hij ook redelijk stil blijven. Als hij op den duur toch te lawaaiig wordt voor jouw wens, kijk dan eens naar een upgrade naar de Coolermaster Hyper 212 EVO, die is ook niet zo heel lastig te installeren. Ja die had ik ook gezien. Dan houd ik die in gedachten ;)

 

Nyltje: In jou lijst zou ik wel ander geheugen en een andere voeding kiezen. Dit zijn allebei B-sides (voeding is wel Tier 2 wat ik knap vind lol), dan kan je beter A-sides hebben zoals Corsair, Cooler Master of Kingston HyperX. Prijsverschil is minimaal maar je kunt die toch véél meer vertrouwen. ;) Ja dacht zelf aan de Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R

 

En @Big Boss, ja klopt. Draadloos zal hem wel worden denk ik. Dus bestel wel een netwerkkaart erbij van TP link of zo. 

 

GeForce GTX 1050 Ti gaming x 4gb VS GeForce GTX 1050 Ti 4gt OC

Het scheelt een tientje.. de gaming zal vast dan wel wat beter zijn?

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

23 uur geleden, Ezra24rct3 zei:

Nyltje: In jou lijst zou ik wel ander geheugen en een andere voeding kiezen. Dit zijn allebei B-sides (voeding is wel Tier 2 wat ik knap vind lol), dan kan je beter A-sides hebben zoals Corsair, Cooler Master of Kingston HyperX. Prijsverschil is minimaal maar je kunt die toch véél meer vertrouwen. ;) 

Qua ram voor deze build kies ik gewoon de goedkoopste ddr4 8gb 1 stick. Als ik internet moet geloven maakt het niks uit wat voor ram je erin stopt, als hij maar op een of andere lijst staat van je moederboord. (even een snelle Google search: Motherboard's Memory Support List)

 

Voeding: https://nl.hardware.info/reviews/7240/9/600-650w-voedingen-review-46-modellen-vergeleken-conclusie
"Er zijn ook genoeg prima voedingen die nog een paar tientjes minder kosten. Zo’n goedkopere optie is de LC-Power LC6650GP4 V2.4 650W (gem. 92 euro). Deze Gold-voeding is behoorlijk efficiënt, modulair en ook onder belasting nauwelijks hoorbaar. Nadelen zijn wel dat hij een iets te hoge maximale ripple heeft en hij tegen het hoorbare aan schuurt. Vanwege zijn goede prijs-kwaliteitverhouding ontvangt hij een Great Value award. Een ander alternatief is de Cougar GX-S 650W 80 Plus Gold (gem. 81 euro), die stiller is dan de LC Power en een lagere ripple heeft, maar modulariteit helaas moet missen. Niettemin verdient ook deze voeding een Great Value award." Lijkt me dus een prima voeding. Ook even snel opgezocht dat je 3 jaar garantie hebt bij Cougar. 

 

21 uur geleden, Faex zei:

GeForce GTX 1050 Ti gaming x 4gb VS GeForce GTX 1050 Ti 4gt OC

Het scheelt een tientje.. de gaming zal vast dan wel wat beter zijn?

Het is de zelfde kaart maar dan overclockt. Dat kan je ook zelf doen. Als je wat video's bekijkt over hoe het moet ben je klaar. 

Eigenlijk is je gpu overclocken in het kort: (alleen met de juiste videokaart en voeding!) (En blijf altijd goed letten op de temperatuur van je videokaart/gpu! (80max. 70> redelijk safe. <70 safe)

  1. Msi Afterburner en Valley benchmark
  2. Voltage en powerlimit op z'n max zetten 
  3. Schuiven met de core clock (per 5/10)
  4. Laat hem een volledige benchmark doen totdat hij crasht en zet het getal 20 stappen terug.
  5. Schuiven met de memory clock (per 5/10)
  6. Laat hem een volledige benchmark doen totdat je dit soort dingen ziet en zet het getal 20 stappen terug. (dit is een extreem geval, maar ik kon even geen plaatje vinden waar het een minder extreem geval is)
  7. Ga gamen en mocht hij crashen of die rare effecten tonen, zet de getallen dan lager. (Crash = Core - Rare effecten = Memory)

Het lijkt als ik dit zo terug kijk best moeilijk, maar geloof me het is vrij makkelijk als je er een paar video's over hebt gezien.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Oh dat is het verschil dus ^^. En jaa klopt lijkt best lastig maar mocht ik het doen dan bekijk ik wel wat video's erover! Thanks man. 

Bij Megekko als ik daar bijv. mijn videokaart of optische drive haal, dan staat er dat ik met een bundel de voedingskabel erbij kan kopen. Hoort dat er niet standaard bij in te zitten?:muur:

Link to comment
Delen op andere websites

http://processormatch.intel.com/MotherBoards/CompatibleBoards?componentName=i5-7400

Even wat anders. Het moederboard ( https://www.megekko.nl/product/2026/162547/ ) staat niet in de lijst van compatible motherboards bij mijn Intel processor.. Dus dat word even een ander moederboard zoeken. 
:clown:

Edit: Op de site van Gigabyte staat wat anders. Ik heb niks gezegd. :schater::clown:

 

 

Op de lijst van Gigabyte staat dat deze RAM compatible is: Kingston 4GB  HX424C12PB2K4/16 . Maar ik had deze gezien: Kingston 2x4GB, DDR4, HX426C15FBK2/8

Is dat verschil in het typenummer erg? Dus is hij niet compatible of kan het wel..

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...