Jump to content

Introductie XP-systeem


Dutchy3010

Recommended Posts

Prima systeem! Wel jammer dat het einde van mijn forumtijd daardoor sneller dichterbij komt, maar het zij zo.

 

 

21 uur geleden, Thundercover zei:

Als je elke dag een antwoord gokt in zes quizjes op het forum zit je in nog geen maand op het dubbele.

Wordt er niet gecorrigeerd voor posts in quizzen en de stamkroeg? Anders kan iedere onbenul binnen een maandje SL zijn, en daardoor ook nog toegang krijgen tot een subforum met iets gevoeligere informatie dan alle andere subfora. En daarbij voelt het ook een beetje als degradatie van de SL-status. Een superlid werd ooit gewaardeerd om zijn hulpvaardigheid op het gebied van GTA, niet om een paar gokjes in een quiz.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TryX

    10

  • Guardian1980

    5

  • Thundercover

    4

  • aron24

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 minuten geleden, _Night-Men_ zei:

Wordt er niet gecorrigeerd voor posts in quizzen en de stamkroeg? Anders kan iedere onbenul binnen een maandje SL zijn, en daardoor ook nog toegang krijgen tot een subforum met iets gevoeligere informatie dan alle andere subfora. En daarbij voelt het ook een beetje als degradatie van de SL-status. Een superlid werd ooit gewaardeerd om zijn hulpvaardigheid op het gebied van GTA, niet om een paar gokjes in een quiz.

Hierover is al een discussie gaande. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 23-10-2017 om 19:08, MegaPilot zei:

Ik vind dit systeem heel naaiend naar de (ex-)Megaleden toe. Ik ben actief sinds 2008 en in die 9 jaar was ik niet altijd een voorbeeld, toegegeven, maar in het overgrote deel beschouw ik mezelf toch wel als een meerwaarde voor het forum. Nu ben ik 3 jaar Megalid en als ik niet snel weer elke maand serieus actief word, verlies ik binnenkort mijn rechten om in het SL+forum te posten. . Tevens vind ik het vreemd dat Superleden zich constant zouden moeten bewijzen terwijl alle rangen daarboven dat niet moeten doen. Dat is toch gewoon niet eerlijk?

 

 

Juist wel, dat geeft nieuwe mensen de kans om iets serieus te betekenen, en dus ook iets te verdienen, anders zit/ zat het forum zoals eerst ramvol met non actieve superleden/megaleden etc etc , en heeft iedereen op een gegeven moment die titel.. terwijl ze niet of nauwelijks actief zijn. 

 

Ik vind het een eerlijk en goed systeem, beloont de actieve leden, en geeft nieuwe mensen de kans iets te betekenen, en dit ook te kunnen laten zien.

 

en als er uberhaupt een gesloten SL+ forum is sluit deze dan zodat de rest ook actiever word. 

Een afgesloten "exclusief "clubje vormen kan ik me voorstellen bij admins en moderators, maar niet bij leden. 

Die zijn er toch al zo weinig.  

Dat werkt alleen als je supergroot bent, maar zoals het nu hier gaat zou ik dit nooit doen. dat is ontmoedigend voor nieuwe leden.

 

zoals je zelf aangaf ben je nauwelijks actief laatste tijd, dus deze regel zal er echt niks aan veranderen om jou te stimuleren meer te posten, dat was waarschijnlijk ook zeer afgezwakt.

aan je totale XP is duidelijk te zien dat je flink actief bent (geweest) en dat is onderscheidend genoeg mijns inziens.

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

46 minuten geleden, _Night-Men_ zei:

Wordt er niet gecorrigeerd voor posts in quizzen en de stamkroeg? Anders kan iedere onbenul binnen een maandje SL zijn, en daardoor ook nog toegang krijgen tot een subforum met iets gevoeligere informatie dan alle andere subfora. En daarbij voelt het ook een beetje als degradatie van de SL-status. Een superlid werd ooit gewaardeerd om zijn hulpvaardigheid op het gebied van GTA, niet om een paar gokjes in een quiz.

Geldt gelukkig niet voor iedereen, geef zelf meestal meteen het goede antwoord :7

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

38 minuten geleden, PrioX zei:

Hierover is al een discussie gaande. :) 

Ah, top :tu:

 

1 minuut geleden, Sir_Ballas zei:

Geldt gelukkig niet voor iedereen, geef zelf meestal meteen het goede antwoord :7

Het levende bewijs dat iedere onbenul het goede antwoord op kan zoeken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Op ‎23‎/‎10‎/‎2017 om 13:57, Thundercover zei:

Totale XP is al je behaalde XP sinds je registratie.

*lichtelijk benieuwd* Hoe vaak update het getal eigenlijk? Het lijkt niet rechtstreeks gelinkt aan posts plaatsen (ik heb de getallen nog niet zien stijgen bij iemand de afgelopen dagen), is er maar een update per dag rond 4 uur 's nachts of dergelijke?

Link to comment
Delen op andere websites

Okay okay, heb er een dagje over nagedacht en ook whoopie vind het geen slecht idee. Heb zelfs nog een paar suggesties. Wellicht leuk om in het block op de homepage ook je eigen stats te verwerken. Real time rank zou leuk zijn maar geen idee of dit moeilijker is te realiseren. I know je kunt je XP in je profiel volgen, maar dit maakt het iets meer af imho. 

Voorbeeldje snel in elkaar geflanst

Untitled.png.7a2edbb74fe5d027169242c9dfbc3d24.png

XP op blogitems zou ook eventueel een optie zijn. Wel minimaal zoals de non GTA-fora.

 

En euh is de zwarte SL jas nu permanent verleden tijd? :c

Op 10/23/2017 om 13:57, Thundercover zei:

 Totale XP is al je behaalde XP sinds je registratie.

Neem aan dat het bij mij gekort is wegens mijn ban? 

Bewerkt: door .Sharingan
quote gekort
Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, .Sharingan zei:

XP op blogitems zou ook eventueel een optie zijn.

Bepaalde leden :engel: hebben de mogelijkheid om iemand extra XP te geven, bijvoorbeeld voor bijdrage buiten het daadwerkelijke forum (denk aan de Wiki, maar een blog zou ook kunnen)

 

1 uur geleden, .Sharingan zei:

Neem aan dat het bij mij gekort is wegens mijn ban?

Er zijn leden geweest die in de loop van de tijd gekort zijn op hun postcount (ban is een mogelijke reden) en daar is rekening mee gehouden.

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, Faenty. zei:

Is er een plek waar ik kan zien waar ik welke XP heb verdiend?

Vooralsnog is alle XP behaald door Posts en awards. Finetunen van het systeem is nog bezig. Notificaties voor Posts die een extra XP krijgen, bijvoorbeeld. Maar ook een log voor de "extra extra" XP.

 

@.Sharingan goed idee van de "eigen XP" erbij. @Thundercover, voor op het to do lijstje?

Link to comment
Delen op andere websites

19 uur geleden, .Sharingan zei:

En euh is de zwarte SL jas nu permanent verleden tijd? :c

2de maal dat er een opmerking wordt gegeven hierover en 2de maal dat dit wordt genegeerd.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

23 uur geleden, .Sharingan zei:

I know je kunt je XP in je profiel volgen, maar dit maakt het iets meer af imho. 

Voorbeeldje snel in elkaar geflanst

Klinkt als een goed idee inderdaad. :)

Geen idee verder of het technisch makkelijk mogelijk is, maar geeft meer inzicht in de huidige XP.

 

Ik zie btw dat hij binnen enkele dagen tijd bij diverse leden al flink omhoog gaat. Lijkt er dus op dat veel mensen al makkelijk 100 XP halen in de week. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...