Jump to content

Introductie XP-systeem


Dutchy3010

Recommended Posts

2 uur geleden, Guardian1980 zei:

Ik heb er inmiddels elders ook al wat over gezegd, maar bij deze ook hier: De zwarte SL jas is voor nu verleden tijd.

En komt die jas ook weer terug?

 

Staat iig wel wat exclusiever op de mainpage, nu zie ik daar geen verschillen tussen normale leden en superleden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TryX

    10

  • Guardian1980

    5

  • Thundercover

    4

  • aron24

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...

Even uit nieuwsgierigheid, de actieve XP moet over 3 maanden gezien boven de 300 uitkomen om "superlid" te worden, wat dat ook moge zijn (een extra forum tab?).

Ik zag dat mijn actieve XP over 90 dagen gezien hoger is dan 300, echter nog steeds een normaal lid, hoe werkt dit precies?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel ik het XP-systeem een mooi systeem vind, heb ik toch kritiek op het systeem. Het wakkert de activiteit zeker aan, maar het posten van een woord of een zin in een bepaald topic weegt heel zwaar mee in de beloning, het superlidschap. Er wordt dus niet gekeken in hoeveel een bepaalde bijdrage bijdraagt. De ene post een bericht van een regel en heel veel, terwijl bv. een NicolaB relatief weinig post, maar juist een heel groot bericht post. Tuurlijk kunnen er extra XP worden toegevoegd, maar ik vraag me af of dat genoeg is. Als ikzelf op dit moment 300 actieve XP punten zou hebben, zou ik zeggen dat het superlidschap niet meer verdien dan een NicolaB die veel minder XP-punten heeft. Puur omdat ik simpelweg niet een grotere, belangrijkere bijdrage hebt geleverd dan NicolaB. Op basis daarvan zou ik zeggen dat het iets minder dan jaar meer zou verdienen, omdat mijn bijdrage op dat moment groter was. In mijn ogen weegt kwantiteit voor mijn gevoel dan kwaliteit. 

 

Als dit niet in dit topic thuishoort, sorry. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, aron24 zei:

Hoeveel ik het XP-systeem een mooi systeem vind, heb ik toch kritiek op het systeem. Het wakkert de activiteit zeker aan, maar het posten van een woord of een zin in een bepaald topic weegt heel zwaar mee in de beloning, het superlidschap. Er wordt dus niet gekeken in hoeveel een bepaalde bijdrage bijdraagt. De ene post een bericht van een regel en heel veel, terwijl bv. een NicolaB relatief weinig post, maar juist een heel groot bericht post. Tuurlijk kunnen er extra XP worden toegevoegd, maar ik vraag me af of dat genoeg is. Als ikzelf op dit moment 300 actieve XP punten zou hebben, zou ik zeggen dat het superlidschap niet meer verdien dan een NicolaB die veel minder XP-punten heeft. Puur omdat ik simpelweg niet een grotere, belangrijkere bijdrage hebt geleverd dan NicolaB. Op basis daarvan zou ik zeggen dat het iets minder dan jaar meer zou verdienen, omdat mijn bijdrage op dat moment groter was. In mijn ogen weegt kwantiteit voor mijn gevoel dan kwaliteit. 

 

Als dit niet in dit topic thuishoort, sorry. ;)

Helemaal mee eens. Superlid zou eigenlijk op 2500 XP moeten liggen, niet op actieve, maar totale.

Link to comment
Delen op andere websites

En dan zijn we weer bij af; de rang Superlid moet een beloning zijn voor de huidige activiteit, niet voor die uit het verleden.

 

4 uur geleden, aron24 zei:

Er wordt dus niet gekeken in hoeveel een bepaalde bijdrage bijdraagt.

Is dit een aanname, of heb je dit ergens gelezen? Naast posten zijn er ook nog andere manieren om aan XP te komen. Er is de mogelijkheid om extra XP te krijgen voor een post, en een bepaalde groep leden kan grote hoeveelheden XP in één keer extra verstrekken. Hoe dat precies zit kan ik nog niet zeggen, omdat dat nog glad gestreken moet worden.

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Guardian1980 zei:

En dan zijn we weer bij af; de rang Superlid moet een beloning zijn voor de huidige activiteit, niet voor die uit het verleden.

 

Is dit een aanname, of heb je dit ergens gelezen? Naast posten zijn er ook nog andere manieren om aan XP te komen. Er is de mogelijkheid om extra XP te krijgen voor een post, en een bepaalde groep leden kan grote hoeveelheden XP in één keer extra verstrekken. Hoe dat precies zit kan ik nog niet zeggen, omdat dat nog glad gestreken moet worden.

Zo ervaar ik het. 

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

7 minuten geleden, aron24 zei:

Zo ervaar ik het. 

Daar gaat als het goed is dus verandering in komen. Zoals Guardian al noemde zit het systeem nu nog in de beginfase , maar om bezwaren zoals de jouwe tegemoet te komen zijn/komen er meer mogelijkheden om aan je XP te komen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Op 9-11-2017 om 09:23, TryX zei:

Wat dat ook moge zijn (een extra forum tab?).

Ik zag dat niemand op dit gedeelte van je post heeft gereageerd. Maar als superlid heb je toegang tot het superleden-forum waar je met andere 'superleden kan kletsen, en je krijgt de rang 'superlid op het forum. Vroeger konden mensen anderen voorstellen aan de crew om superlid te worden, maar met de nieuwe aanpak is het dus de bedoeling dat leden beloond worden voor hun activiteit op het forum nu, en niet vier jaar geleden bijvoorbeeld. Hopelijk is het een beetje duidelijk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

22 uur geleden, NandroDavids zei:

En dan ben je tot in de eeuwigheid Superlid dus?

Vind dat je meer punten krijgt door een post in een bepaald forum een goed iets, zo regulier je nog enigzins dat niet alle spammers een snelle en hogere rang krijgen.
Al bij al.. krijg je toch met dit systeem als spammer al snel een super-lid status, iets waar een aantal gebruikers kennelijk veel waarde aan hechten.

 

Toch vind ik wel dat het enorm lastig is om uit te sluiten tot wanneer je dan superlid bent, want post uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Echter heeft zo'n lid dan niet al zijn strepen verdient om superlid te blijven?

Bewerkt: door TryX
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...