Jump to content

Stelling: Te voet moet je ook naar de radio kunnen luisteren.


PrioX

Stelling  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Te voet moet je ook naar de radio kunnen luisteren.

    • Eens
      4
    • Oneens
      2
    • Anders...
      3


Recommended Posts

med_gallery_1_147_191979.jpg

 

De muziek in GTA heeft altijd een belangrijke rol gespeeld. Tot op de dag van vandaag kunnen we de in-game radiozenders alleen beluisteren in een voertuig of via het optiemenu voor geluid. GTA-fans vragen al jaren om een optie waarmee je de radiozenders kunt beluisteren buiten een voertuig. Een mooie optie zou de mobiele telefoon zijn die al bijna tien jaar aanwezig is in GTA. En in de dagen vóór de release van GTA V dachten we dat we zo'n feature kregen dankzij een screenshot waarbij Michael via zijn telefoon naar muziek luisterde (zie hierboven). Moet Rockstar toegeven aan het verlangen van de community?

 

Vandaar de stelling: Te voet moet je ook naar de radio kunnen luisteren. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het maakt mij eigenlijk eerlijk gezegd niet veel uit. Dat komt omdat de meeste radiostations in de recente GTA games matig zijn vergeleken met IV, SA en oudere GTA games. Ik luister dan ook naar mijn eigen playlists terwijl ik GTA V en GTA Online speel. Een leuke feature zou wel een app kunnen zijn waar je muzieknummers kan luisteren van de radiostations, een soort van Spotify idee, maar dan nummers uit het spel zelf en dat je daar playlists mee kan maken, ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet mee eens, simpelweg omdat een radio station dan te weinig content heeft om nog meer tijd te moeten overbruggen.

 

Meer muziek is een optie, of zoals Asphy al zegt, een soort van spotify, maar dat zou de radio stations overbodig maken die GTA ook deels maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het persoonlijk een beetje een onnozel idee. Als je te voet bent dan ben je meestal toch al met iets anders bezig en dan leidt de muziek alleen maar af. Er gebeuren in het echte leven sowieso al veel te veel ongelukken op straat door het gebruik van oortjes in het verkeer en – ondanks dat dit GTA is – denk ik niet dat dit gedrag nog verder aangemoedigd dient te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

32 minuten geleden, aron24 zei:

Ik vind dat het moeten kunnen, omdat het in echt simpelweg ook kan

Eens. En je mist wel eens wat beleving. Het maakt lopen zoveel minder leuk dan rijden. Maar niet standaard - je moet wel via mobiel aanzetten ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

9 uur geleden, Big Boss zei:

 – ondanks dat dit GTA is – denk ik niet dat dit gedrag nog verder aangemoedigd dient te worden.

Maar... het is een game waar je onder meer met voertuigen peds overhoop rijdt... dan zie ik zeker geen kwaad in de mogelijkheid om via een GSM een radio op te zetten (zelf vind ik het ook vreemd dat je geen radio kon aanzetten/veranderen in de safehouses). Daarbij zijn oortjes zelf zelden een oorzaak tot ongelukken, dan zijn slecht inschatten en een overdreven snelheid toch echt wel belangrijker.

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Phoenyxar zei:

Maar... het is een game waar je onder meer met voertuigen peds overhoop rijdt...

Daar gaat het niet om. Niemand die bij zijn volle verstand is denkt dat het wel oké is om mensen overhoop te rijden. Je met oortjes in het verkeer begeven is echter onschuldig genoeg waardoor spelers het idee kunnen krijgen dat het wel oké is om dat ook in het echte leven te doen. We moeten er ook geen doekjes om winden: ondanks de leeftijdsclassificatie is de meerderheid van de spelers is nog minderjarig

Link to comment
Delen op andere websites

36 minuten geleden, Big Boss zei:

Daar gaat het niet om. Niemand die bij zijn volle verstand is denkt dat het wel oké is om mensen overhoop te rijden. Je met oortjes in het verkeer begeven is echter onschuldig genoeg waardoor spelers het idee kunnen krijgen dat het wel oké is om dat ook in het echte leven te doen. We moeten er ook geen doekjes om winden: ondanks de leeftijdsclassificatie is de meerderheid van de spelers is nog minderjarig

Is het niet teveel gevraagd aan een GTA spel om de jeugd op te voeden? Want dan krijgen jongeren onbewust al heel veel foute indrukken mee, denk aan gewelddadige reacties in een ruzie terwijl het in feite uitgepraat kan worden. Dat soort subtiele signalen pikken jongeren op, waardoor men zich eventueel agressiever kan gedragen. Let op ik ben niet de nieuwe Jack Thompson die stelt dat GTA mensen per definitie agressief maakt. Maar gezien de inhoud van GTA V, zou ik er niet op rekenen dat GTA het middel is om kinderen wat positiefs mee te geven, dus in dit geval geen oortjes in het verkeer. Als het er niet in zit, kunnen mensen op een andere wijze wel op dat idee komen. Want als je van mening bent dat GTA de invloed heeft op mensen van 'hmm ik kan nu oortjes in het verkeer dragen', dan moeten we ons ernstig zorgen maken over andere invloeden die GTA in potentie heeft op het gedrag van mensen.

 

En dan op de stelling zelf, lijkt mij wel een leuke toevoeging, vond het in GTA V al vet dat er bijvoorbeeld muziek in missies was als je te voet was, dus zeker een toevoeging, maar dan wel dat je het makkelijk kan uitzetten. Soms even lekker rondfietsen of lopen in GTA in de natuur zonder muziek is ook een mooi iets. Dus toevoegen van opties zonder het op te leggen is een dikke prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...