Jump to content

Eigen [Game PC] - 2 system fan op 1 header


Faex

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Nu wil ik toch mijn eigen game pc en nadat jullie ons goed hadden geholpen met de PC build voor mijn vriendin, wil ik toch ook graag mijn lijstje graag even laten checken door jullie. Is er overkill? Is er een bottleneck? Of is het wel een goede lijst. https://tweakers.net/gallery/959621/wenslijst/  (PC Fabian)

Ik heb btw 2x Kingston HyperX Fury erin staan.. want mijn vraag is wat raden jullie aan? 2x 4GB voor €84 of 2x8GB voor €135? en waarom?:engel:

 

Dit is de case btw waar ik aan zit te denken: https://tweakers.net/pricewatch/663727/fractal-design-define-c-window.html  of  https://tweakers.net/pricewatch/923729/fractal-design-meshify-c.html
Dan zou ik dus een externe optische drive moeten nemen... hoe zijn de ervaringen daar mee? Wat betreft functionaliteit en snelheid. 

 

 

Bedankt alvast iedereen die er een kijkje naar wilt nemen. :)

 

Faex

 

 

Bewerkt: door Faex
Wijziging titel
Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, Faex zei:

Ik heb btw 2x Kingston HyperX Fury erin staan.. want mijn vraag is wat raden jullie aan? 2x 4GB voor €84 of 2x8GB voor €135? en waarom?:engel:

Ik zie in dat lijstje trouwens 2x 8GB voor €84 (€99 bij azerty). Ikzelf heb die gekocht. Bij Megekko of Azerty. Qua case heb ik gewoon een dichte (dat glas moet je steeds schoonmaken... Too lazy XD) , maar wel met een aantal ports aan de voorkant.

Daarnaast ben ikzelf echt fan van de powerline adaptors (via het stroomnet). Dat is echt stukke betrouwbaarder dan WIFI (lijkt net op een LAN-verbinding). Je router en je pc moeten dan wel op hetzelfde fase zitten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja die ga ik ook kopen dan. Is ook DDR4, die andere DDR3 en past niet op het moederbord zag ik later. Ja aan het glas moet ik niet veel aanzitten anders al die vingervlekken. :Y

 

Oh dat is ook handig idd! Alleen ik ben bang dat mijn router en PC niet op dezelfde fase zullen zitten. Verder is PC build wel oke? 

Link to comment
Delen op andere websites

Is er een bepaalde reden dat je voor een B250 chipset kiest? B-moederborden zijn (of waren, in ieder geval) vooral gericht op "business" klanten (vandaar de B) en missen doorgaans enkele mogelijkheden. Ik zou dan eerder voor een H270 chipset gaan. Er zijn ook moederborden die Wi-Fi mogelijkheden ingebouwd hebben maar voor zover ik kan zien bevinden die zich allemaal in een hogere prijsklasse (~220 euro). Waarschijnlijk is dat wat te veel dus zo'n kaartje is een goed compromis.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee eigenlijk niet, alleen toen er een lijst (voor andere game pc waar ik het over had) werdt gemaakt werd dat moederbord gekozen. Dat is hem niet geworden en we hebben toen voor deze gekozen: https://tweakers.net/pricewatch/464482/gigabyte-ga-h110m-s2h.html .  Ik zag dat die 4x SATA 600 had. Deze B-moederbord had 6x SATA600 dus ik dacht dat is sneller qua overdracht PC-hardeschijf. 


Bedankt voor de tip! Een H270 chipset. Ik zal even zoeken. Of is deze Gigabyte ook goed bruikbaar? Mocht je 1 weten wat een aanrader is, dan zou ik het graag horen! En ja met Wi-Fi voor 220 euro is inderdaad wat te duur. 

 

-edit2- Ik houdt mijn lijstje zoals het nu is. Videokaart en moederbord zijn aangepast . Dank u!

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

10 uur geleden, Faex zei:

Tussen een Gigabyte GA-H110M-S2H (€50) en de GA-H270-Gaming 3 (€108). Ik weet het verschil qua fysieke componenten op het moederbord. Maar zal ik het merken qua snelheid etc. op mijn pc zelf?

Een moederboord bied niet echt prestatiewinst, een moederboord unlockt eigenlijk functies. Een goedkoop moederboord (lvl 0), kan niet veel), iets duurder moederboord (lvl1), heeft wat meer sata aansluitingen, waardoor je dus meer harde schijven kan aansluiten. (wordt niet sneller) Een nog duurder moederboord heeft meer ram sloten, extra videokaart, sli, overclock functies en zo kan je nog wel even doorgaan. Tuurlijk kan je ook een duurder moederboord nemen voor de looks. :7

 

Even naar je build gekeken:

Ik weet het verschil tussen een netwerkkaart en zo'n usb dongle niet, maar misschien is het handiger om een usb te nemen, voor als iemand anders m een keer nodig heeft of iets. (ik weet alleen dat het wel beter is om te kijken naar 5ghz)

 

Geen ssd, ja je kan wat langer wachten met het opstarten en afsluiten, maar het kan ook veel sneller. Dat is wat je zelf wilt, maar ik raad het je zeker aan. Een kleine van 60gb alleen voor Windows is al een wereld van verschil. Wil je er games die lang laden opzetten dan zul je een iets grotere moeten nemen.

 

Zo'n dvd lezer kan je misschien ook ergens gratis ophalen of uit een oude pc halen. Het enige wat het dan wel moet hebben is een moderne aansluiting.

 

Wat me ook opviel is dat er maar 3 bays beschikbaar zijn voor een (1x ssd 2x ssd/hdd). Als je zeker weet dat je later niet veel opslag nodig gaat hebben zit je prima, maar ik hou er altijd van om heel erg volledig future proof te zijn. Hoeft voor jou niet heel veel uit te maken, maar het is een klein detail.

 

Het maakt niet uit welke ram sticks je neemt, bijna elk ram stickje is wel goed (er zijn uitzonderingen), maar bij ramsticks gaat het vooral om de looks. Tuurlijk heb je 2400hz en 3200Mhz, maar het verschil daarin is heel erg laag. Ook zie ik dat het 2 stickjes van 4 zijn, ik zou er eerder 1 van 8 nemen zodat je later altijd nog kan upgraden naar 16gb. Als je voor een moederboord gaat met 4 ram sloten, kan je wel voor deze stickjes gaan, maar zelfs dan zou ik eerlijk gezegd nog voor de 1x 8gb stickjes gaan. (ik ben gewoon future proof gek xd)

 

Geen aftermarket cooler; met deze cpu (geen K) heeft dat vooral te maken met geluid. Je zou even filmpjes kunnen opzoeken over de verschillen tussen de stock cooler en een eventuele aftermarket cooler (rond de 20 euro) qua geluid. Let er dan wel op dat je de cpu naam erachter typt, sommige cpu's worden natuurlijk warmer dan andere.

 

'k Denk dat dit het wel was.. denk ik xd 'K zal misschien vanavond nog een keer kijken.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

H110 gaat waarschijnlijk niet werken ondanks dat de CPU er wel fysiek in past. De 100-serie chipsets zijn ontworpen voor Skylake (6xxx). Om ze te doen werken met Kaby Lake (7xxx) moet er eerst een firmware update gedaan worden en daarvoor heb je in eerste instantie een Skylake processor voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks man! Ja ik heb er zeker wel wat aan. Ik zal naar je advies kijken wat ik kan veranderen/ aanpassen. :)

 

@Big Boss Ohh oke! Er moet dan dus een update plaats vinden.. Maar van de H110 op de site staat dat ze de 6e en 7e generatie van Intel wel supporten. En er is een PC draaiende op de H110 met i5-7400 (boxed). 

Maar aangezien wat Nyltje zei.. is die gaming moederbord voor mij niet echt nodig denk ik. Want hier zit alles op want benodigd is. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

@TryX 

 

Ik heb in mijn PC zitten:

  • Intel Core i5-7400 Boxed
  • Gigabyte GA-H110M-S2H
  • Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G
  • WD Blue WD10EZEX, 1TB
  • Fractal Design Focus G Zwart
  • TP-Link TL-WDN4800
  • Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8
  • Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart
  • Cougar GX-S 550W

        

Het heeft mijn rond de €750 gekost. Ik heb erover nagedacht om misschien een ander moederbord + geheugen te nemen om ''future proof'' te zijn, maar deze setup draait goed en ik kan hier wel mee vooruit met de games die ik speel en wil spelen. Ik game er graag op en het speelt allemaal soepel en ziet er grafisch allemaal goed uit. :)

Bewerkt: door Faex
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...