Jump to content

Een noob in SF


Wollongong

Recommended Posts

Zomaar een draadje waarin ik af en toe wat onzin uitkraam. Vooral voor mezelf om te "venten", maar misschien voor andere nieuwkomers ook leuk :) Soort van "lief dagboek"

 

11-11-2017

Kantoor gekocht in Maze Bank, mooi tegenover mijn appartement. De secretaresse van het uitzendbureau is efficient en begroette me bij binnenkomst met een briefing. En ze herinnerde me eraan dat ze alles voor me wil doen, zolang het maar legaal (soort van) is. Tempting offer, maar ze is niet echt mijn type, dus we houden het maar bij werk.


Jammer alleen dat ik bij mijn businessplan vergeten ben dat ik een warehouse moet financieren. Terug de straat op voor wat kleiner werk dus, voordat mijn business echt van start kan gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

12-11-2017

Een spannende dag vandaag. Aangezien mijn secretaresse de workload prima aankan (bij gebrek aan een warehouse is er nog weinig te doen) ben ik vlieglessen gaan nemen. Ik ben niet echt te spreken over de vliegschool, want pas nadat ik 10 of 20 helicopters gecrashed heb, sommige OP het bewegende vrachtwagentje waarop ik moest landen, nam de instructeur de moeite me te wijzen op het knopje waarmee het landingsgestel uitgezet wordt. En ik maar denken dat deze op een heli niet ingeklapt kan worden...

 

Link to comment
Delen op andere websites

13-11-2017

Daar waar wollongong zijn secretaresse geen aandacht gaf kwam ze bij mij, ze deed werkelijk alles en wist van geen ophouden. Later deed mijn eigen secretaresse ook vrolijk mee, alles was gruwelijk nat en glibberig, wat een enorm genot om twee pracht exemplaren zich zo te zien uitleven, ze begonnen beide steeds vermoeider te geraken en waren uiteindelijk beide klaar en verzadigd.

 

Uiteindelijk heb ikzelf maar alle wasspullen opgeruimd.

Mijn auto's, vooral de batmobiel zijn nog nooit zo schoon geweest.

Bewerkt: door TryX
Link to comment
Delen op andere websites

13-11-2017

Vanochtend arriveerde ik vroeger dan normaal op mijn kantoor. Meteen werd ik getroffen door een bijzonder lekkere lucht. Het deed me denken aan nieuwe auto's, met een vleugje citroen. Ik vroeg mijn secretaresse of ze een nieuw parfum had, waarop ze meteen begon te blozen. Ze zal toch niet denken dat... (#metoo)? Ik ben maar snel van onderwerp gewisseld en heb de financiële rapportages gevraagd. Het resultaat was nogal bedroevend:

 

Inkopen: $ 18.000 (3 kratten), waarvan derving: $ 12.000 (2 kratten)

 

Omzet: $ 10.000 (1 krat)

 

Het hoofdstuk personele lasten vond ik ook bijzonder vreemd...er was geen personeel. Wat voor een organisatie run ik eigenlijk, als ik de pickups zelf moet doen, en zelfs midden in de nacht met een sleepboot de oceaan op moet? Het wordt tijd dat ik personeel vind, maar hoe betaal ik hen..? Het leven op straat was op sommige punten een stuk makkelijker...

 

Minder vreemd was de derving... als je maar 2 van de 3 kratten ophaalt en bij het wegbrengen van eentje per ongeluk uit je vliegtuig valt...tja..

Bewerkt: door Wollongong
Link to comment
Delen op andere websites

14-11-2017

 

Failliet. Dat is de enige gedachte die vandaag door mijn hoofd tolt. En dat ik vlieglessen nodig heb. Misschien had ik dat eerst moeten doen, in plaats van na het crashen van drie vliegtuigen. Gelukkig heb ik wel mijn springbrevet. Ik heb vandaag mijn uiterste best gedaan om mijn business van de grond te krijgen. Meerdere kratten zijn met goed gevolg in mijn pakhuis terechtgekomen (niet dankzij personeel, trouwens). Alleen de verkoop lukt niet. Twee kratten gingen vlammend ten onder (samen met het vliegtuig). De laatste lading, meerdere kratten ineen gingen verloren toen ik mijn vrachtwagen het meer in reed. Don't app and drive, zeggen ze dan. Tja, het kijken op Trackify tijdens het rijden is misschien OOK niet heel handig.

 

Ik ga maar terug naar mijn vorige werk, je weet wel...dat in de buurtsuper. Gelukkig blijft mijn secretaresse ouderwets respectvol. Mijn ego groeit, elke keer dat ze me met "boss" aanspreekt.

Link to comment
Delen op andere websites

15-11-2017

Het was een drukke dag vandaag. Niet alleen heb ik weer een paar inkopen verwerkt (waarvan één lading verwoest werd, maar toen ik wraak nam bleek er een bounty van 9K op zijn hoofd te staan, so all good), maar ik heb ook enkele uren "om de tafel gezeten" met de mensen van Pacific Standard met betrekking tot mijn "bedrijfsfinanciering". Na keiharde "onderhandelingen" hebben ze me besloten te voorzien van 300K werkkapitaal. Nu heb ik wel spijt dat ik gisteren de hoop op de All in Order challenge had opgegeven. Anders had ik een miljoen meer gekregen...

Bewerkt: door Wollongong
tikfout
Link to comment
Delen op andere websites

17-11-2017

Na een dagje rust ben ik vandaag met Miranda in de weer geweest om de inkoop voor elkaar te krijgen. Diverse kratten binnen gehaald en doorgeschoven naar klanten. Redelijke marge, maar de verhalen die ik hoorde over "makkelijk tonnen per uur verdienen" lijken vooralsnog lichtelijk overdreven.

Het heeft me echter wel in de positie gebracht dat ik weer kan nadenken over vervolgstappen. Garage kopen? Of toch eerst sparen voor een heli? Keuzes, keuzes, keuzes.

Link to comment
Delen op andere websites

19-11-2017

Oh, mijn hoofd. Er is iets raars met me aan de hand. Het ene moment was ik bezig op kantoor, het andere moment word ik wakker bij het Vinewood Sign. Mijn kleren vol met bloed, een wat ijzerachtige smaak in mijn mond. Ik had haren op mijn handen, $32.000 in mijn zak, en volgens mijn GPS heb ik veel kilometers gemaakt om 10 Landmarks te bezichtigen. En ik heb er niet eens selfies gemaakt. Serieus, wat is er mis met me? Ik denk AL-TIJD aan het maken van foto's voor op mijn LifeInvader timeline!

 

Link to comment
Delen op andere websites

21-11-2017

Ugh...vrouwen. Nee, niet die dames uit het havengebied, maar mijn PA, Laura. Ze heeft echt teveel van die Power Girl websites bekeken geloof ik, ze doet alsof ze de baas is. Toegegeven, ze is een held in de logistiek en in het samenbrengen van vraag en aanbod, maar ze veroorlooft zich iets teveel brutaliteit: "Na al het werk dat we hierin gestopt hebben, willen we niet dat het fout gaat", zegt ze, terwijl ik een dure auto door de spits probeer te brengen zonder krassen op de lak te maken. Alsof het niet moeilijk genoeg is, zitten er ook nog een stel mafketels met vuurwapens achter me aan. Waar is de tijd gebleven dat je een auto verkocht met een advertentie op marktplaats en dat de koper hem op kwam halen? En dan nadat de sale gesloten is, belt ze me doodleuk op om te vertellen dat "we" een sale hebben, en geeft ze me nog een compliment "good job out there"... Ik zou haast vergeten dat mijn visitekaartje de titel CEO heeft, niet zij. Wie denkt ze dat ze is? Er is een reden dat ik nooit getrouwd ben, weet je wel.

 

Misschien had ik toch die blondine moeten inhuren...

Link to comment
Delen op andere websites

23-11-2017

Vandaag heb ik een belangrijke les geleerd, dankzij de hulp van een paar vreemdelingen (die verdwaald zijn zeker). Ze hielpen me het geld bijeen te schrapen om EIN-DE-LIJK een heli te kunnen kopen. Alleen was ik vergeten vliegles te nemen. Dus, lieve lezer: koop een vliegbrevet voordat je vliegt. Dat scheelt veel explosies in mid-air....

Link to comment
Delen op andere websites

26-11-2017

Ik twijfelde al een tijdje over wat mijn volgende investering moest worden, toen mijn PA me een business case voorlegde. Het ging over die hangaars bij Zancudo. Ik had ze al eerder bekeken, maar vond ze nogal prijzig. Bovendien heb ik een hekel aan cold callers, zoals die "Ron". Maar mijn PA had ontdekt dat de verkopende partij bereid was de prijs met 25% te verlagen, mits ik snel reageerde. Bij een 25% lagere investering bleken de cijfers ineens wel goed samen te komen. De ROI zou wel eens acceptabel kunnen komen.

 

Alleen de financiering. Ik kon niet bootstrappen met de inkomsten vanuit de autohandel, maar PacStan was zo vriendelijk om me te voorzien van extra liquide middelen.

Daarna werd de koop snel gesloten. Er bleken echter wat lijken in de kast. Twee, om precies te zijn. Gekleed in zo een standaard overheidspak, je weet wel: stylish, maar toch nét niet. Oh oh oh, die overheidsinstanties...hun agenten denken zich goed te kleden, maar de echte connaisseur weet confectie toch echt wel te onderscheiden van maatwerk... Hoe durven dat soort types op de vloer van mijn onroerend goed dood te bloeden!

Link to comment
Delen op andere websites

30-11-2017

De afgelopen dagen waren redelijk stabiel. Alleen vandaag viel me iets op. Mijn eerste leverantie vanuit de hangar liep hopeloos in de soep. Ja, vanwege mijn vliegbrevet. Hoe ik geacht wordt een heli te landen op een parkeerplaats die kleiner is dan de heli, geen idee. Vracht verloren...


Terwijl ik nog woedend op mijn bureau aan het slaan was, ging de telefoon. Mijn secretaresse kwam net binnen met een kop thee (groene rooibos). Precies wat ik nodig had. De subtiel-zachte smaak van deze theesoort brengt me altijd even tot mezelf. Ik nam de telefoon op. Het was die mafketel Ron, die me wist te vertellen dat hij wel een zondebok kon vinden. Als ik nu even een kopje thee nam, zorgde hij wel dat hij hen vertelde "what's what".

 

Is dit die digital footprint waar agent 14 steeds over belt? Ik vond het in ieder geval wat creepy worden.

Misschien moet ik me toch maar gewoon op auto's blijven richten...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...