Jump to content

Het Verliezerstoernooi


SpacyColours

Recommended Posts

 
Citaat

 

De Amerikaanse voetbalbond en een marketingbureau onderzoeken de mogelijkheid om een toernooi te organiseren met landen die niet naar het WK gaan. Onder meer Italië, Chili, de Verenigde Staten en Oranje zouden het deelnemersveld moeten vullen.
 

Het toernooi moet in de zomer in de Verenigde Staten gespeeld worden, zo melden diverse media in het land waaronder Sports Illustrated. Het deelnemersveld zou uit zestien landen moeten bestaan, waarbij ook Ivoorkust, Kameroen, Ghana, Ierland, Wales, Tsjechië, Ecuador en China worden genoemd.

De voorlopige naam van het eventuele toernooi is World Cup NIT (National Invitational Tournament), wat door cynici in de VS al is omgedoopt tot World Cup 'Not In Tournament'. De plannen van de Amerikaanse bond lijken desondanks serieus.

Vooral voor FOX was de uitschakeling van de Amerikaanse voetballers een flinke tegenvaller. De televisiezender betaalde een recordbedrag van 200 miljoen dollar (171 miljoen euro) voor de uitzendrechten van het WK, nog voordat het Amerikaanse elftal werd uitgeschakeld in de kwalificatie.

 

Dagvullend

Vanwege het tijdsverschil met Rusland zou de World Cup NIT in de Verenigde Staten op dezelfde dagen als het WK gespeeld kunnen worden, zodat er een bijna dagvullend voetbalprogramma ontstaat. De landen die kwalificatie voor het WK misliepen hebben bovendien een lege agenda komende zomer.

Bij het WK in Rusland zijn 32 landen actief, waarvan inmiddels dertig deelnemers bekend zijn. Vanaf 2026 zal het WK bestaan uit 48 landen.

 

https://www.nu.nl/voetbal/5007698/amerikaanse-bond-wil-toernooi-niet-wk-deelnemers-met-oranje.html

 

Wat vinden jullie van dit idee?

 

Mij lijkt het wel leuk, want hoe meer voetbal hoe beter, maar ik ben wel bang dat het dan gewoon veredelde oefenpotjes gaan worden. Ik zie het niet gebeuren dat spelers van Oranje zich voor zo'n toernooi heel intensief gaan inspannen.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, SpacyColours zei:
Mij lijkt het wel leuk, want hoe meer voetbal hoe beter, maar ik ben wel bang dat het dan gewoon veredelde oefenpotjes gaan worden. Ik zie het niet gebeuren dat spelers van Oranje zich voor zo'n toernooi heel intensief gaan inspannen.

Ja, of het wordt het niet en dan verliest het normale WK een beetje zijn waarde.

 

Lijkt me wel leuk als dan ook echte kleine landen of niet-fifa memberstates mee doen. Ned- Andorra ofzo. Of zoals ik bij PES / FIFA altijd doe: Clubs vs. landteams! Dat lijkt me echt geniaal :D 

Link to comment
Delen op andere websites

50 minuten geleden, Dexist zei:

Wel een leuk idee, en dan de winnaar automatisch doorlaten gaan naar het echte volgende WK :puh:

Dat is wel een goeie, maar dan moet er wel een duidelijke regel komen over wie er aan dit toernooi mee mogen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...