Jump to content

Björk


Michael

Recommended Posts

bjork-2017-jesse-kanda-01-utopia.jpg

 

Björk;

 

Nieuwe album Utopia 24 november 2017

Nieuwe single The Gate gereleased 15 september 2017

Nieuwe single Blissing Me gereleased in 15 november 2017

 

Citaat

Björk Guðmundsdóttir, born 21 November 1965, known as Björk is an Icelandic singer, songwriter, actress, record producer, and DJ. Over her four-decade career, she has developed an eclectic musical style that draws on a wide range of influences and genres spanning electronic, pop, experimental, classical, trip hop, IDM, and avant-garde styles. She initially became known as the lead singer of the alternative rock band The Sugarcubes, whose 1987 single Birthday was a hit on US and UK indie stations and a favorite among music critics. Björk embarked on a solo career in 1993, coming to prominence as a solo artist with albums such as Debut (1993), Post (1995), and Homogenic (1997), while collaborating with a range of artists and exploring a variety of multimedia projects. Several of Björk's albums have reached the top 20 on the Billboard 200 chart, the most recent being her 2015 album Vulnicura. Björk has had 30 singles reach the top 40 on pop charts around the world, with 22 top 40 hits in the UK, including the top 10 hits It's Oh So Quiet, Army of Me, and Hyperballad. She is reported to have sold between 20 and 40 million records worldwide as of 2015. She has received consistent critical praise for her innovative vocal and compositional approaches, musical experimentation, and art direction; Salon described her as "the most important and forward-looking musician of her generation"[8] and Deadspin called her "the best non-pop female vocalist of the last 30 years."[9] She has been ranked twenty-ninth in VH1's The 100 Greatest Women in Music, eighth in MTV's 22 Greatest Voices in Music, sixtieth in Rolling Stone's 100 Greatest Singers of All Time, and was recognized in NPR's 50 Great Voices feature for her celestial voice.

Link to comment
Delen op andere websites

36 minuten geleden, Cabyon zei:

Die foto man. Schrok me de pleuris toen ik dit topic opende. Wil ze haar album 18+-rated krijgen enkel op basis van d'r albumhoes? :7

Hallo, we praten over Björk! Nee, ik wou wel een andere foto plaatsen eerst maar het leek mij beter om de nieuwe album cover te kiezen. Wat ik erg mooi vind is dat dit een soort van liefde album voor haar is. Volgens mij hoorde ik het dat het haar ‘tinder album’ is. Als je bekend bent met haar andere albums en met name haar laatste album uit 2015, zie je haar op de cover met een open wond op haar borst. Maar bij het nummer ‘The Gate’ is die open wond een portaal geworden waar ze liefde ontvangt en krijgt. Erg diep. Ook in de muziekvideo voor ‘The Gate’ zie je dat dit prachtig is uitgewerkt.

 

Creatief gezien is Björk echt zo briljant vergeleken met andere mainstream artiesten en ik zou bijna zeggen dat als je hun muziek vergelijkt met die van Björk, dat hun muziek gewoon wegwerpmuziek is. Leuk om naar te luisteren voor een keertje, of tijdens een feestje, maar met amper inhoud. Ik heb kuch, vroegtijdig, kuch naar het nieuwe album geluisterd en ik vind het best goed. Mijn favoriete nummer op het album is toch Arisen My Senses. Maar de productie van bepaalde nummers zijn zo goed dat ik soms schrik en moet trillen van het geluid. :7 Arca heeft onder ander geholpen met het produceren van het album en dat kan je vrij goed horen. Als je naar zijn eigen werk luistert en Björk’s nieuwe album herken ik wel dingen terug.

 

Mijn favoriete album blijft toch denk ik wel Post. Post heeft echt een hele mooie album cover, de kleuren zijn erg mooi, en hoe ze erop staat. Veel mooie, speciale en creatieve nummers. Maar Debut heeft ook leuke nummers. Het is zo verfrissend om naar haar muziek te luisteren. Ik denk dat je bijna kan zeggen dat het tijdloos is, het is zó goed dat je zou kunnen denken dat het ook vorige week uitgebracht kon zijn in plaats van 1995 bijvoorbeeld. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Release dag! Vandaag komt Utopia van Björk officieel uit. Het is nu al gratis te luisteren op Spotify. Maar ook wordt het album voor de liefhebber op CD en Vinyl uitgebracht. Nummers op dit album zoals Arisen My Senses, Blissing Me, The Gate, Utopia, Loss zijn zó goed. Ook al ben je geen fan, probeer toch eens te luisteren naar het album. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...