Jump to content

Tekeningen! Tekeningen! Nog meer tekeningen!


Silverbyte

Recommended Posts

Ik heb al een tijdje geen werken meer laten zien hier, bedacht ik me, dus daar gaan we bij dezen wat aan doen. Naast het gebruikelijke pastel heb ik de afgelopen tijd ook veel gewerkt en geëxperimenteerd met zwart-wit. Dit geeft het geheel gelijk een iets serieuzere uitstraling, terwijl de speelse lijnen toch behouden blijven. Een interessant contrast dat ook een andere manier van werken vereist. Om volledig up-to-date te blijven met wat ik maak, zij het in lagere resolutie, kun je me volgen op Instagram.

 

bsZ2aZy.pngvjx7NVT.png

 

Bk79hj3.png  N20G1Lh.png

 

 

 

whlrtbb.png   i0bS3hN.png

 

 

A1YN5ye.png

Link to comment
Delen op andere websites

Aah tof! Ik wou vragen wat je Instagram accountnaam is voor je tekeningen en ik zag dat je zelf al promo had geplaatst voor je account in dit topic dus ik zal je zo volgen. Wel heel nice dat je wel een soort van eigen stijl hebt ofzo. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dank! Ik heb ruim drie jaar bijna uitsluitend met pastel gewerkt (zie daarvoor ook eerdere topics van mij, hier), maar vond dat het nu tijd was voor iets anders. In die drie jaar ben ik zelf ontzettend veranderd en ik merkte dat, hoewel ik die pasteltekeningen nog steeds tof vind, dat gewoon niet meer was waar mijn interesse lag. In die tijd was ik heel erg into streetwear en hiphop en mijn illustraties, maar ook de opdrachten die ik daardoor kreeg, sloten daar erg bij aan. Inmiddels is mijn stijl veel soberder geworden, luister ik naar heel andere muziek en sta ik anders in het leven. Werken in zwart-wit is op dit punt in mijn ontwikkeling gewoon een betere afspiegeling van wie ik ben en waar ik voor sta, dus vandaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat was inderdaad ook hoe ik het zelf ervaren heb na enig trial & error. Ik wilde een minder kinderlijke uitstraling, zonder mijn visuele identiteit te verliezen.

 

En omdat Instagram ook maar zulke kleine afbeeldingen weergeeft, hier nog wat high res-uploads:

 

uv1K2TZ.pngiHkNav2.png

Hc03xUr.png

 

ReNhXrU.pngYZHwLLi.png

Link to comment
Delen op andere websites

@ThunderDuck Dat klopt! Die schoen is inderdaad afgekeken bij Piet, die, zeker toen ik een paar jaar terug net begon, een grote inspiratiebron is geweest. Ik ben altijd groot fan geweest, heb ook jarenlang zijn Rockwell-shirts verzameld. Wie verder teruggaat, zal nog wel meer invloeden van Parra's werk in het mijne ontdekken. Het gaat erom wat je met die invloeden doet. Zolang je een eigen identiteit creëert en je eigen mix maakt van het bronmateriaal, is leentjebuur spelen bij je voorbeelden prima, vind ik. Het wordt wel een probleem als je iemands stijl rechtstreeks kopieert, zoals deze zielepoot heeft gedaan. Die wordt dan ook terecht aangepakt in de blogosphere, maar helaas vult meneer in thuisland Canada wel galerieën met zijn jatwerk.

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 years later...
On 12/2/2017 at 12:41 AM, Silverbyte said:

Ja, dat was inderdaad ook hoe ik het zelf ervaren heb na enig trial & error. Ik wilde een minder kinderlijke uitstraling, zonder mijn visuele identiteit te verliezen.

 

En omdat Instagram ook maar zulke kleine afbeeldingen weergeeft, hier nog wat high res-uploads:

 

uv1K2TZ.pngiHkNav2.png

Hc03xUr.png

drift boss

ReNhXrU.pngYZHwLLi.png

Ik vond de foto ook scherp.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...